vw golf 92a broms problem

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
brainiac
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 11 dec 2010, 22:26

vw golf 92a broms problem

Inlägg av brainiac »

som tråden lyder har jag problem med bromsarna, böt vänster bak broms ok igår, och luftade precis som man ska (gick igenom alla bromsar sådär just in case oxå) nåja skit samma, problemet är nu att när jag trycker på bromsen så åker pedalen till botten, när jag trycker andra gången så bromsar det normalt. Kan detta bero på att jag skruvade in kolven på dett ny bytta broms oket, jag böt nämligen inga broms belägg så. Menar alltså att kolven åker för långt tillbaka in. Eller kan det bero på att jag luftade med hanbromsen på dragen.
Tacksam för svar.
Vw-Andreas
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1420
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
Ort: Ljungby

Inlägg av Vw-Andreas »

tryckte du in kolvarna i oket , och trycker på pedalen så åket pedalen ner innan kolvarna är ute och trycker på beläggen/skivan så helt normalt
brainiac
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 11 dec 2010, 22:26

Inlägg av brainiac »

jo jag gjorde precis som man ska när man byter och luftar och har sig, men ändå så är det precis som kolven åker helt i botten, eller så har jag en jävla massa luft kvar i systemet. kan ju oxå tillägga att det sa knak 2ggr från abs/broms sylindern (vet inte vilken av dom), men läcker gör det inte, för bromsvätskan höls på samma nivå helatiden, körde 2 timmar igår och försöke fel diagnostisera, och inte då heller sjönk vätskan i koppen.
nåja jag får ta upp det ikväll igen och fundera vidare om inget annat
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

När du skruvade in broms ok kolven och innan du ska aktiverade handbroms mekanismen måste man pumpa upp på broms pedalen massa med gånger.
Annars finns det risk att aktivering för handbroms har säckat också.

Sen hur har du luftad bromsarna..???
Alltså vilken sida har du börjat med..??

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar