Tobbes MK3 VR6 -92

Här skriver du om ditt projekt
Puttski
Lustgasare
Inlägg: 377
Blev medlem: mån 03 maj 2010, 16:02
Ort: Kungälv

Inlägg av Puttski »

Sjukt snygg
Min bil: http://www.garaget.org/?car=210746" onclick="window.open(this.href);return false;

Utför Kamkedjebyten och annan service!
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Jo tro nog jag ska ha angel eyes :) hata det egentligen men blev rätt snyggt med dioder 4300k samt lackade insatser, men ska fixa men uppsättning orginal med och lacka insatserna på
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Stora läppen skulle du haft!?
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Kroll skrev:Stora läppen skulle du haft!?
läs texten krollis :wink:
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Bild

Nybesiktigad i dag UTAN ANMÄRKNING :D påställd och i trafik och kommer nu få rulla kanske månaden ut, sen ställs den av :( lååång väntan till våren men i vinter ska bakvagnen fräschas till och allmänt småpill
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

tobbe80 skrev:
Nybesiktigad i dag UTAN ANMÄRKNING :D påställd och i trafik och kommer nu få rulla kanske månaden ut, sen ställs den av :( lååång väntan till våren men i vinter ska bakvagnen fräschas till och allmänt småpill
Byta bussningar?
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Ronnie Mattsson skrev:
tobbe80 skrev:
Nybesiktigad i dag UTAN ANMÄRKNING :D påställd och i trafik och kommer nu få rulla kanske månaden ut, sen ställs den av :( lååång väntan till våren men i vinter ska bakvagnen fräschas till och allmänt småpill
Byta bussningar?
Japp bland annat, sen ska la axeln blästras, målas, nya lager mm mm, framvagnen e ju redan klar så
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Tar du original eller annat?
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Ronnie Mattsson skrev:Tar du original eller annat?
Blir en orginal renovering så orginaldelar används, dock tog ja TT bakre länkarms bussningar till framvagnen, funderade på lite vassare bussningar men minns mina tidigare byggen, lite för stumma för min del
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

tobbe80 skrev:Jo tro nog jag ska ha angel eyes :) hata det egentligen men blev rätt snyggt med dioder 4300k samt lackade insatser, men ska fixa men uppsättning orginal med och lacka insatserna på
Tänk på att jag har orginal ljusen vi snackade om förut. :wink: :wink:

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

polomannen skrev:
tobbe80 skrev:Jo tro nog jag ska ha angel eyes :) hata det egentligen men blev rätt snyggt med dioder 4300k samt lackade insatser, men ska fixa men uppsättning orginal med och lacka insatserna på
Tänk på att jag har orginal ljusen vi snackade om förut. :wink: :wink:

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
minns detta, orginal eller va det pirat strålkastare ? spela ingen roll så sätt, tänkt beställa från galwin annars. velar som fan om mina angeleyes eller inte men ska klart ha en orginaluppsättning så
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

tobbe80 skrev:
Ronnie Mattsson skrev:Tar du original eller annat?
Blir en orginal renovering så orginaldelar används, dock tog ja TT bakre länkarms bussningar till framvagnen, funderade på lite vassare bussningar men minns mina tidigare byggen, lite för stumma för min del
Mjo har själv åkt med Bonrath bussningar och då sa jag till mig själv aldrig mer.
Dock monterade jag bussningar i polarens Octavia RS i hela framvagnen, dogbone samt styrväxel och den känns enbart tight, inte alls något ökat ljud eller så.
Ska byta i bakaxel med så får vi se, han hade köpt rejs bussningarna bak vilket jag varnade för från första början och nu valde han att inte montera dom eftersom dom är stenhårda.
Banbil är det kalas på men inte en bil som rullar 99.9% gata till och från jobb.

Så det blir nog en uppsättning till min kärra med eftersom bussningarna i bakaxeln ser lite slitna ut 8)
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

tobbe80 skrev:
polomannen skrev:
tobbe80 skrev:Jo tro nog jag ska ha angel eyes :) hata det egentligen men blev rätt snyggt med dioder 4300k samt lackade insatser, men ska fixa men uppsättning orginal med och lacka insatserna på
Tänk på att jag har orginal ljusen vi snackade om förut. :wink: :wink:

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
minns detta, orginal eller va det pirat strålkastare ? spela ingen roll så sätt, tänkt beställa från galwin annars. velar som fan om mina angeleyes eller inte men ska klart ha en orginaluppsättning så

Helt orginal inget pirat skit.

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Kommer med all säkerhet åka Lenso BSX 16x9" med 205/40-16 Nangkang året som kommer :) Tvekar just nu ang strålkastarna, anser angeleyes är lite tonåren till och funderat länge å väl på orginalstrålkastare igen, svartmålad insats och ev lägga mörkare film på glasen. vill åka svart/vitt tema ihop med kromet på fälgarna, även beställt hem ny orginal takvinge då efterm9arknads vingen jag har nu är fel nyans samt bromsljuset är kass (glaset
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Skriv svar