Golf VR6 motor i en Golf Mark 1/2'a

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Golf VR6 motor i en Golf Mark 1/2'a

Inlägg av Banzai! »

Tjena, har planerat att köpa mig en VR6 motor med växellåda och allt. Ska sätta in den i en Mark 1/2 Golf GL eller någon BILLIG Golf så jag kan komma undan billigare :D Dessutom väger dom äldre golfarna mindre vilket är ett stort +

Är det någon som kan säga vad jag behöver osv? Så man kan försöka klura ut penga mässigt? T.ex Avgasrör, Motor, speciella delar osv :)

Mvh Florian Larsson

Ursäkta ifall detta är fel del av forumet, isf ber jag er att förflytta mig till rätt del! :)
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

tänk dock på att bilen kommer bli väldigt framtung
,(host) satsa på en 1.8t motor i stället :)
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Banzai! »

Men... Fan :P Tänkte att jag kunde komma billigt undan och fortfarande ha en grym bil :) Menar, Golf GL's är ju inte sönder körda :P
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

byggt 2 st mk2 vr6, en jetta och en g60. tycker faktiakskt inte att dom känndes spec framtunga :roll: jettan va skönare köra än golfen iofs..hur som så billigt kommer man aldrig undan !! inte bara skaffa en motor och låda utan du måste byta fram/bakvagn, bränslesyst, el system. ska du bygga på mk2 så satsa på en 88b framåt då du har det nyare elsystemet och mycket simplare bygga in allt. sen köper du en mk3 vr6 som donator och plocka fram/bakvagn, motor och låda renovera maskin och tar bränsle och el från den sen får du ta pedalställ och främre kylarbalk från corrado, pedalställ och kopplingcyl/huvudbromscyl passar även passat 89-94
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Banzai! »

tobbe80 skrev:byggt 2 st mk2 vr6, en jetta och en g60. tycker faktiakskt inte att dom känndes spec framtunga :roll: jettan va skönare köra än golfen iofs..hur som så billigt kommer man aldrig undan !! inte bara skaffa en motor och låda utan du måste byta fram/bakvagn, bränslesyst, el system. ska du bygga på mk2 så satsa på en 88b framåt då du har det nyare elsystemet och mycket simplare bygga in allt. sen köper du en mk3 vr6 som donator och plocka fram/bakvagn, motor och låda renovera maskin och tar bränsle och el från den sen får du ta pedalställ och främre kylarbalk från corrado, pedalställ och kopplingcyl/huvudbromscyl passar även passat 89-94
Tjena nu är det så att jag har en Golf 2 Manhattan och jag är sugen på att sätta i en VR6'a i den.. Har 10.000kr att leka med kan gå över budgetten lite men vad ska jag skaffa osv?
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Ska du regga den så kommer du inte långt på 10000:- :lol: Sfro/reg/bes ca 6000:-

som sagt du bör leta reda på en hyffsat okej mk3 vr6 och slakta så fall oc ska du ha en som donator bör du ha en hyffsad maskin/låda och bromsar m.m, du flyttar så fall över fram/bakvagn komplett, bränsletank och ledningar samt då elsystem/kabelhärva till motor/styrdon. sen kanske räkna med byta vissa slitagedelar.. som sagt 10000:- knappt ens en startsumma !!! en okej vr6 i körbart skick lär du få punga ut 8-10000:- för och sen en hyffsat okej mk2 par lappar till sen tillkommer det alltid xxxx antal pengar runt om kring sen då reggning. räkna på runt 20000-30000:- som minst beroende på hur seriös du ska va..mitt senaste bygge gick la på runt 35000:- och då reggades den aldrig
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Banzai! »

Okaj :P Kanske inte så stor idé att göra detta då ^^, Får la sälja Golf 2'an och köpa en Vr6 rakt av istället :P
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

bättre alternativ men mk2 vr6 ÄGER !!!! varit riktigt nöjd med mina men som sagt har du så pass låg budget så skulle jag nog avvakta..tips är det ligger en mk2 g60 med tillhörande vr6 maskin på blocket i örebro om den är kvar ! 11 papp, en g60 är det bara slänga i vr6 motor i och regga in med motorbyte !! 1000 spänn ca och kontrollbes 300:- va jag läste så va de rätt okej projekt, själv byggt på en g60 och är rätt mycket lättare
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Skriv svar