VR-T bygge
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
Ok, vad betyder OEM?
om man byter till en turbo med tex 1 i A/R då?
om man byter till en turbo med tex 1 i A/R då?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
original.BB_POWER skrev:Ok, vad betyder OEM?
om man byter till en turbo med tex 1 i A/R då?
Om tu tar större A/R så knuffar du vridmomentstoppen och får mer lagg.
Bilen kommer troligen att få ca 550nm men 1000varv senare och köra sönder iaf.
Om du inte har en peloquin diff i lådan så kommer du inte över ca 0.4 bar innan den rasar
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
så det är alltså "bättre" att ha den turbon jag har planerat att ha? (jag menar för v-lådans hålbarhet)
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
så hur jag en gör så blir det dåligt:) (eller bra beroende på hur man ser det) men i vilket fall så är det en fördel/"måste" att sätta dit en diff eller byta till 02M låda? - det är samma *slintz*/storlek på kopplingarna? - eller måste jag köpa en annan koppling då?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- Pouzar
- V.I.P
- Inlägg: 1431
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
- Ort: Gävle
http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 2-305.html
Sån där kör jag på, stoppa ihop bilen och provkörde med den idag...
bra pris med.
Sån där kör jag på, stoppa ihop bilen och provkörde med den idag...
bra pris med.
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
02M låde konvertering landar på en 25-30 000:-BB_POWER skrev:så hur jag en gör så blir det dåligt:) (eller bra beroende på hur man ser det) men i vilket fall så är det en fördel/"måste" att sätta dit en diff eller byta till 02M låda? - det är samma *slintz*/storlek på kopplingarna? - eller måste jag köpa en annan koppling då?
Låda , tryckplatta , lamell , svänghjul ,startmotor , drivaxlar,slang , motorfäste , växlingslänkage behövs.
BTW passa er för Kinetics 80-tals turbos
Finns en 250 trådar om läckande tätningar
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
När jag låg på 400Hk så höll dom ca 1 repa styck.BB_POWER skrev:Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
Körde sönder 2st NYA fina 02J på en vecka.
Sen sköt jag 2st "race drevade" 02A/02J med 2 fullgasrepor.
Ledsnade sen och gick över till 02M
precis som erik och Maiden-vr6 gjorde lite senare.
Din låda kommer inte att klara sig länge
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
ok, här läst lite å det värkar/är ju stabilare lådor en vad som sitter org!. men just nu har jag inte 30,000;) men en diff har jag planerat att stoppa i lådan, jag kommer inte ha råd att göra det fören senare (har planerat in att lacka om hela bilen pga rost:( ) så jag kommer inte köra med den fören snön är borta vilket kommer ta ett tag om det är så här ute....foffa2002 skrev:02M låde konvertering landar på en 25-30 000:-BB_POWER skrev:så hur jag en gör så blir det dåligt:) (eller bra beroende på hur man ser det) men i vilket fall så är det en fördel/"måste" att sätta dit en diff eller byta till 02M låda? - det är samma *slintz*/storlek på kopplingarna? - eller måste jag köpa en annan koppling då?
Låda , tryckplatta , lamell , svänghjul ,startmotor , drivaxlar,slang , motorfäste , växlingslänkage behövs.
BTW passa er för Kinetics 80-tals turbos
Finns en 250 trådar om läckande tätningar
Det ända jag har som inkomst är studiebidrag och att jobba som vakt på helgerna. Men förutom Diff, vad är nästa "steg" i att uppgradera original lådorna? - läste att man kan stoppa i 02M dreven om jag inte minns fel?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
Men eftersom jag inte kommer köra på bana/stripp (kanske någon gång men inte mera) så är det väll inte riktigt samma påfrästning?foffa2002 skrev:När jag låg på 400Hk så höll dom ca 1 repa styck.BB_POWER skrev:Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
Körde sönder 2st NYA fina 02J på en vecka.
Sen sköt jag 2st "race drevade" 02A/02J med 2 fullgasrepor.
Ledsnade sen och gick över till 02M
precis som erik och Maiden-vr6 gjorde lite senare.
Din låda kommer inte att klara sig länge
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
BB_POWER skrev:Men eftersom jag inte kommer köra på bana/stripp (kanske någon gång men inte mera) så är det väll inte riktigt samma påfrästning?foffa2002 skrev:När jag låg på 400Hk så höll dom ca 1 repa styck.BB_POWER skrev:Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
Körde sönder 2st NYA fina 02J på en vecka.
Sen sköt jag 2st "race drevade" 02A/02J med 2 fullgasrepor.
Ledsnade sen och gick över till 02M
precis som erik och Maiden-vr6 gjorde lite senare.
Din låda kommer inte att klara sig länge
varken henrik z-nitroz,erik,maiden eller jag har rasat drev på bana och stripp.
Dom går första fullgasrepan på gatan.
Hjulstuds dödar.
02M måste köpas komplett.
Går att att använda 02A
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
jodå! rasat 2:an och 3:an på stripp körning ,å lite drivknutar å nåt kopplings ras också erik har nog rasat minst en gång också på strippen ,säve vet jag säkert iallafall
men då hade vi lite mer mos än 400hk också
oftast brukar 3:ans ras bero på halvmissad växling
håll dig till runt 400hk och peloquin diff ,då hade jag inte oroat mig direkt
,men ett litet drev ras /säsong kan du ev räkna med ,men va fan e ju nästan kul å meka 02a
men då hade vi lite mer mos än 400hk också
oftast brukar 3:ans ras bero på halvmissad växling
håll dig till runt 400hk och peloquin diff ,då hade jag inte oroat mig direkt
,men ett litet drev ras /säsong kan du ev räkna med ,men va fan e ju nästan kul å meka 02a
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
Dock trist att alltid behöva hålla andan när man trycker fullt.z-vr6nitrous skrev:jodå! rasat 2:an och 3:an på stripp körning ,å lite drivknutar å nåt kopplings ras också erik har nog rasat minst en gång också på strippen ,säve vet jag säkert iallafall
men då hade vi lite mer mos än 400hk också
oftast brukar 3:ans ras bero på halvmissad växling
håll dig till runt 400hk och peloquin diff ,då hade jag inte oroat mig direkt
,men ett litet drev ras /säsong kan du ev räkna med ,men va fan e ju nästan kul å meka 02a
02M besparar magsår