JOM Coilovers

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Skriv svar
danneman
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:12
Ort: Lund

JOM Coilovers

Inlägg av danneman »

Tjena! Undrar om någon har erfaranhet av jom´s coiloversats?
Hittade väldigt billig sats så man blir lite misstänksam, är dock bara justerbara i höjd så lär väl inte göra en massa på väghållningen.
Något man ska satsa på??

http://tillbilen.com/?artnr=JOM741000&cat_id=226[url][/url]
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

samma prylar som säljs på ebay fast närmare halva priset,kört dessa ful coils på flertal bilar och funkat, men enbart för sänka då komfortej erbjuds med detta pris, men som sagt funka och gör sitt jobb. tips är gullideck på vwgolf.se han säljer ta technix för 2700 inlk frakt hem till dörren, kanon trevlig göra affär med och snabb leverans, dessa kitt finns för ca 2 papp på ebay om man orka ta hem själv annars, finns även Just JOM för ungefär samma peng, dock samma kvalite
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
jöns
Lustgasare
Inlägg: 370
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
Ort: markaryd

Inlägg av jöns »

Tobbe säger allt.

TA Techinx är samma sak och det är det som säljs mest av i tyskland.
Jag har en firma som jag har köpt av flera ggr som jag kan rekomendera.

PM vid intresse.
brum brum
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Har haft funderingar på att köpa JOM jag också, fast ifrån ebay. 2000:- inkl frakt ca...bror lite på hur kursern ligger.
danneman
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:12
Ort: Lund

Inlägg av danneman »

Ja verkar som man lika gärna kan gå och köpa såna TA Technix i såfall.. är ju mest ute efter att kunna justera höjden så då duger dem bra.. =)
Men et e inget skit som går sönder efter ett halvår och någon bankörning?
jöns
Lustgasare
Inlägg: 370
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
Ort: markaryd

Inlägg av jöns »

bankörning är de ju inte gjorda för.

det är många som har kört mer än ett år med dem så det ska väl inte vara något problem.
men visst, dåliga exemplar finns alltid.
brum brum
joOlta
VR6 Guide
Inlägg: 136
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 19:22
Ort: Norrköping

Inlägg av joOlta »

lånar tråden lite. Om man vill åka på bana vilka coils är i sånna fall att rekommendera? Men som inte sticker iväg i pris för mycket!

PM uppskattas!
danneman
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:12
Ort: Lund

Inlägg av danneman »

Undrar samma som joOlta.. Har ju hört och jag antar att D2s är mer än okej, mer inställnings möjligheter och dem är väl inne på 3e generationens nu? Men för den som vill köra bana 1, kanske 2 gånger per år så är det lite överdrivet kan man tycka..
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

KW´s coils är super men så även priset, skillnaden mot kvalite och fulcoils är justeringsmöjligheterna i hårdhet. hur som vet några som åker med fulcoils på GTR och andra långlopp utan problem, styvare bussningar och riktiga däck så funka de helt okej så sätt med billigare coils men vill du kapa tider seriöst så klart du bör satsa på riktiga prylar
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
danneman
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:12
Ort: Lund

Inlägg av danneman »

Ja nu är jag som sagt mest ute efter vanlig körning och någon enstaka banträff mest för att få köra av sig.. =) men känns som man vågar satsa på billigare isf, är man inte nöjd med det sen efter hand så kan man ju alltid byta upp sig då.. Jag tackar för all hjälp och alla tips!
Skriv svar