Hej Är vr6 syncro en bra is bil

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
sluggo74
Ny här
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 07 feb 2010, 15:36
Ort: Slöinge

Hej Är vr6 syncro en bra is bil

Inlägg av sluggo74 »

Hej
Jag tänkte köpa mig en liten leksak som jag kan ha på vintern och köra på isarna och åka på banträffar på somrarna så då föll mina tankar på bla
Golf vr6 syncro men hur bra är syncron och hur väl håller fyrhjulsdriften om man plågar den ???
Självklart kommer jag använda samma däck osv runt om
Sen hur är fyrhjulsdriften att köra griper den in fort när däcken tappar grepp typ i fullt uppställ
Tacksamm för svar :D
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

Hej och välkommen hit.
Eftersom du är ny på forumet rekomenderar jag dig att använda sökfunktionen. Finns högst upp i menyn.

Kör själv en VR6 synro som vinterbil, fungerar väldigt bra tycker jag, går att åka på has utan problem och rätt underskattad bil.

Men en syncro är ju ett bra alternativ om man inte har alltför stor plånbok.
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Re: Hej Är vr6 syncro en bra is bil

Inlägg av Kandevik Motorsport »

sluggo74 skrev:Hej
Jag tänkte köpa mig en liten leksak som jag kan ha på vintern och köra på isarna och åka på banträffar på somrarna så då föll mina tankar på bla
Golf vr6 syncro men hur bra är syncron och hur väl håller fyrhjulsdriften om man plågar den ???
Självklart kommer jag använda samma däck osv runt om
Sen hur är fyrhjulsdriften att köra griper den in fort när däcken tappar grepp typ i fullt uppställ
Tacksamm för svar :D
sybcron med wisco koppling e skit å sladda men då ska du ha golf 4 4 motion dom e riktigt fina som att åka bak hjuls drivet..

wisco kopplingen hinne rinte kollpa i ur å så när man gasar släpper gasar släpper samt att de under styr länge länge sedan får du hålla plattan i mattan å hoppas att det går klart.. hand broms sladd går dej att göra med wisco heller för då bromsar den på alla 4 typ å beter sej underligt ..

4motion e ju handex elektroniskt så den e 10 000 ggr snabbare i å ur så de e massa bättre haldex e en nödlösning för akut 4wd samt att oljan blir varm å då tappar man driften bak
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

Visst, syncron går inte att jämnföra med haldex eller quattro osv...

Men inte är det några problem att hasa med syncron och ha skoj.

http://www.youtube.com/watch?v=ic8GgzMW9c8
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

Syncro e definitivt inte skit dom vintrar jag kört. sjukt nice kontroll i snön med 4hjulsdriften.
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
wusebbe
18 tummare
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 11 nov 2009, 16:18

Inlägg av wusebbe »

heika_

det enda man kan klaga över syncron är att den har tendens att vara "bakhjulsdriven" när man som mest behöver alla 4 hjul:) men som sagt går att åka brtt i både rondeller och på stan :)
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: Hej Är vr6 syncro en bra is bil

Inlägg av TheDeadDorkster »

Kandevik Motorsport skrev: sybcron med wisco koppling e skit å sladda men då ska du ha golf 4 4 motion dom e riktigt fina som att åka bak hjuls drivet..

wisco kopplingen hinne rinte kollpa i ur å så när man gasar släpper gasar släpper samt att de under styr länge länge sedan får du hålla plattan i mattan å hoppas att det går klart.. hand broms sladd går dej att göra med wisco heller för då bromsar den på alla 4 typ å beter sej underligt ..

4motion e ju handex elektroniskt så den e 10 000 ggr snabbare i å ur så de e massa bättre haldex e en nödlösning för akut 4wd samt att oljan blir varm å då tappar man driften bak
Då måste jag säga att du och jag har helt andra meningar om en syncro. Min fd. syncro var en underbar vinterbil som var hur härlig som helst att köra på is med, detta gjorde jag flera gånger och det har varit hur härligt som helst gång på gång på gång. Går jag efter din beskrivning om hur man ska köra en syncro, så tror jag att du och jag har kört helt andra bilar. Vid passiv körning och understyrning var det bara att växla ner vid understyrning och gasa lite, så fick man kontrollen tillbaka på bilen. Vid aktiv körning hade man fäste oavsett, och ville man köra på bredden var det enbart att trycka på gasen lite extra.

Min VR6 syncro var otroligt mycket lekfullare än min nuvarande passat som enbart har fäste oavsett och knappt ens vill släppa fästet även med ESP avslagen.

Om du vill veta:

Jag ägde min VR6 syncro i 5 år och 7500 mil och passaten har jag haft i lite mer än 2 år och 3000 mil.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Fullgas
Turbo VR6a
Inlägg: 73
Blev medlem: tis 08 feb 2011, 08:45
Ort: Linköping

Inlägg av Fullgas »

Syncron är kung, hur kul som helst, om det understyr släpp gasen snabbt och kliv på igen blir hur brett som helst, på sommaren slipper du en massa hjulspinn vid rödljusen.
Har oxå haft en 4hjulsdriven Passat med tiptronic skit kul att göra dounats med, lås på 2:an kicka till med ratten o fullgas snurrar hur länge som helst :lol:
Fri bensin till alla med 6 cylindrar
Skriv svar