Golf vr6 -96 CC

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Kroll skrev:Jag vete sjutton om det är sån skillnad på ljud och drag i motorn med 268 kammar och annat insug. Jag kör med schrick insug , 268 graders kammar, sportsystem, extraktor osv och tycker inte det är ngn speciell skillnad på varken draget eller ljudet :oops:
Ljudskillnaden skulle vara det lite burkiga ljudet ifrån extraktor......kan väl vara jag som har vant mig iofs!?
Schrick-insug...hmm, har du Schrick-kammar också Kroll eller vilket märke är det på dom ? Tillverkare av kammar verkar inte vara oviktigt.
Golf vr6-93
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

Metaliskt ljud stämmer ganska bra, skär sig ganska mkt in i öronen med extraktor! Ingen skillnad på draget kroll?
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Re: Golf vr6 -96 CC

Inlägg av Rozh »

Länge sen jag uppdatera nu hehe. Ialla fall är hon helt klar nu enda som fattas är en mappning.
Går underbart bra, har nu rullat 12200 mil. Testade lite mot polarens civic type r faktiskt, och blev imponerad. Den är lättad sportsystem, filter o ett litet chip i den så lander väll runt en 210 max.
Han hängde faktiskt inte med stillastående, men sen körde vi rullande från 40-50 då körde vi precis lika. Får hoppas jag får de ännu bättre efter mappning hon e ju lite orolig nu.
Någon som kan rekomender en mappning runt göteborgs området möjligtvis västkusten neråt skåne?
Har för övrigt köpt en golf V r32a nyligen så vr6an vilar lite nu i någon månad sen så kör vi igen.

Bilder finns på garaget.org/kurden
Skriv svar