Seat Ibiza, VR6 konvetering, nu behöver jag hjälp.!!

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Lite uppdate nu då... jag har fått i motorn och provstartat den :D MEN den dör lika fort igen... :( vad jag har kommit fram till så har jag fel kabelstam inne i bilen, det är från min passat som har obd1 med coilpack och min motor e obd2... så redan där får den fel signaler från LMM och Spjälhuset... men jag tycker den borde starta ändån??? Sen har jag funderat på om det kan vara immobiliser i min box? Det är ju en 96 och tror dom flesta vr6 var med immobiliser 96? Så föst och främst så håller jag på att få tag på rätt kabelstam, funkar de inte med den så får jag försöka gå på Immobilisern.. Någon som har förslag ?

Lite bilder:
Bild

Bild

Bild

Har ett problem till, får inte rätt på pedalstället i bilen, finns inget som passar i min bil :( får försöka modda om passatens pedalställ..
Bild
Ibizans original längst upp, och de andra från passaten.[/url]
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Där har ni en video, jag har inte på det främreröret nu så därför den mullrar..
Hoppas ng kan hjälpa mig..
Bild[/url]
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Då var det dags för lite bilder igen:D inte så kul att mecka med bilen nu men jaja ska inte ge upp nu...

Bild
Zinkad och lackade sitter på plats nu, blev mattsvart. glömde fota när det var klart :S

Bild
Bara att börja tvätta och slipa..

Bild
Tvätta och slipat.

Bild
Blev två lager med mattsvart innan man gick hem idag :D Blev riktigt nice.
Jag har beställt grejer till kopplingen med så att jag kan köra med min original vajer istället för hydraliskkoppling, så jag slipper klabba med pedalställ.. Grejerna kommer väll på tisdag så kommer lite bilder i veckan men..[/list]
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Då var det helg igen, och det har hänt lite med bilen :D
Fick ett ryck idag, har gått och funderat på att jag skulle bygga om min motor till en OBD1 så att jag slipper immo och allt de skräpet, så idag satte jag fart och fixade:D Tog delar från min passat och monterade på min 2,9 :D sen så jävlar gick den igång :D fan vad glad jag e nu :D :D :D :D :D nu är det bara vatten och lite vaccum m.m som ska fixas sen ska det provköras :D kommer en video sen
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Gött mos!!
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Har inte hänt så mkt med bilen, men jag har provkört den och fy fan vad den går, jämfört med innan :D jag ska så fort jag har fått min katalysator svetsa avgasröret, sen kan jag provköra den ordentligt :D

Bild
Vet inte om kylaren är lite för stor ? kommer från en sharan...

Bild
har inte det rätta insuget på iheller, de är till en 2,8 så den är ju lite strypt nu, men får väll bli ett steg 2 sen :D

Vad tror ni om 145/65 15 på mina original plåtisar ? fälgarna är redan utanför skärmarna så vet inte om jag ska bredda dom :/ Vad tycker ni? är sugen på att valsa skärmarna också men får se.... KOM MED FÖRSLAG TACK...
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Användarens profilbild
mingan77
VR6-mentor
Inlägg: 661
Blev medlem: mån 26 jan 2009, 10:18
Ort: Småland

Inlägg av mingan77 »

david_malax

gå in på www.tyrestretch.com så är de nog lättare o välja för dig med däckval :)



keep it up! thumbs up 4 you!
Golf IV körs nu

Golf IV: http://www.garaget.org/?car=241890" onclick="window.open(this.href);return false;

Golf MK1: http://www.garaget.org/?car=264282" onclick="window.open(this.href);return false;

gamla bilen: http://www.garaget.org/?car=189778" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Vr6
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

grattis =>
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

mingan77 skrev:david_malax

gå in på www.tyrestretch.com så är de nog lättare o välja för dig med däckval :)



keep it up! thumbs up 4 you!
Tackar :D
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

heika_ skrev:grattis =>
Tack käns så jäkla gött att bilen rullar nu :D
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Bild
blästrade plåtisarna lite snabbt.

Bild
grundade med zinkprimer sen mattsvart :D blev bra tycker jag.

Bild
Resultatet 145/65 15 på original 6" breda. skulle varit 7" breda men plånboken är väldigt liten nu. Så får duga ett tag sen blir det till att bredda...
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Lite uppdate nu då, jag körde med bilen hela helgen och den har gått fördjävla bra :D jag rastade en och annan bil på strippen. Bla en golf 2a G60, som där skulle vara 170 hjulhästar... jaja men sen körde jag bilen till skolan och fick ställt min framvagn och det blev skit bra. jag fick även kollat felkoder och fick upp 3 fel så ska kolla upp dom senare...

Men sen när jag var på väg hem så hände detta :(
Bild
Kom tvärnitandes upp en bil i röven en liten bit hemifrån :(Det var klantigt som fan och mina däck gjorde de inte bättre men men bara att försöka få ihop bilen igen...
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Fy faaan!! Lova att du biter ihop och ser till att skruva ihop bilen igen!!
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Äsch det där var ingen större smäll!
Fixar du lätt! :wink:
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Skriv svar