Seat Ibiza, VR6 konvetering, nu behöver jag hjälp.!!

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

nu e det ett tag sen jag uppdaterade, jag har börjat så smått med bakvagnen, delat den och håller på att slipa och måla, sen har jag fått hem lite godis till bilen med :D
Bild
det blir -2,5 grader negativ camber där bak sen får jag se hur de blir fram. sen blev det coilisar från raceland billigt :D
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Trevligt att se att det inte dog ut helt efter "krocken"
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Kroll skrev:Trevligt att se att det inte dog ut helt efter "krocken"
ja det gjorde ju de ett tag men nu e det igång igen :D. Idag har jag renoverat min bromsok, blev skit bra :D
Lyngmo
Hardcore VR6:are
Inlägg: 266
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 08:56
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lyngmo »

david_malax
tjena.... bilen funkar skit bra ännu sen du bytade kedjorna,, körde typ 200 mil lungt så börjde vatten pumpen att låta... lossade motorfästena och bytade den. gick på typ 1 timme. nu går den skit tyst igen,,,,,

ha d Daniel i hbg
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Lyngmo skrev:david_malax
tjena.... bilen funkar skit bra ännu sen du bytade kedjorna,, körde typ 200 mil lungt så börjde vatten pumpen att låta... lossade motorfästena och bytade den. gick på typ 1 timme. nu går den skit tyst igen,,,,,

ha d Daniel i hbg
Okej nice, kul och höra. Du får höra av dig sen om du ville ha ljud i bilen så ska jag försöka fixa de:)
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Tjenna alla jag har faktiskt gjort lite med bilen nu för några dagar sen... coiloversen är monterade bak och bakvagnen är på plats med, ny slipad och målad, med den mattsvarte färgen.. sen ska jag åka och hämta ett X.rör till bilen med o ett chip till bror min i helgen... så det går ju frammåt med bilen :D ska bara få tummarna ur o beställa resten av delarna till bakvagnen...
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Nu ska ibizan byggas klart till bug run... jag har innan vintern fått dit bakvagnen och den har slipats o målats, sen har jag renoverat mina ok och resterande bakvagns grejer har jag fått hem nu... det blev original grejer för drygt 6000kr men det är bilen värd... coilisarna sitter även monterade bak. så fort vädret blir bättre så lägger jag upp bilder.. :) när bilen sen är rullandes så ska jag köra den till en polare så avgassystem och karrosen ska fixas :P

Ni får gärna komma med tips på lack.. en polare till mig ska lackera den är det tänkt.. jag är sugen på dödsgrå med några extra lager klarlack så den blir riktigt blank :) men kom med förslag!
allt för nu.
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

david_malax skrev:Nu ska ibizan byggas klart till bug run... jag har innan vintern fått dit bakvagnen och den har slipats o målats, sen har jag renoverat mina ok och resterande bakvagns grejer har jag fått hem nu... det blev original grejer för drygt 6000kr men det är bilen värd... coilisarna sitter även monterade bak. så fort vädret blir bättre så lägger jag upp bilder.. :) när bilen sen är rullandes så ska jag köra den till en polare så avgassystem och karrosen ska fixas :P

Ni får gärna komma med tips på lack.. en polare till mig ska lackera den är det tänkt.. jag är sugen på dödsgrå med några extra lager klarlack så den blir riktigt blank :) men kom med förslag!
allt för nu.
Ballt, du får nog visa upp motorn för o få komma in på BR :P ;)
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

heika_ skrev:
david_malax skrev:Nu ska ibizan byggas klart till bug run... jag har innan vintern fått dit bakvagnen och den har slipats o målats, sen har jag renoverat mina ok och resterande bakvagns grejer har jag fått hem nu... det blev original grejer för drygt 6000kr men det är bilen värd... coilisarna sitter även monterade bak. så fort vädret blir bättre så lägger jag upp bilder.. :) när bilen sen är rullandes så ska jag köra den till en polare så avgassystem och karrosen ska fixas :P

Ni får gärna komma med tips på lack.. en polare till mig ska lackera den är det tänkt.. jag är sugen på dödsgrå med några extra lager klarlack så den blir riktigt blank :) men kom med förslag!
allt för nu.
Ballt, du får nog visa upp motorn för o få komma in på BR :P ;)
Eller byta ut emblemen :wink: är la fortfarande att man får betala extra inträde för icke vw bil på BR eller ?
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Hmm men där brukar väll vara ikke vw modeller eller? Min är ju nästan en vw :p
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

david_malax skrev:Hmm men där brukar väll vara ikke vw modeller eller? Min är ju nästan en vw :p
Går la inte gemföra vw med seat :P bör ju gå under samma tak tycker man, får vi la se om sådär 5 månader :wink:
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

tobbe80 skrev:
david_malax skrev:Hmm men där brukar väll vara ikke vw modeller eller? Min är ju nästan en vw :p
Går la inte gemföra vw med seat :P bör ju gå under samma tak tycker man, får vi la se om sådär 5 månader :wink:
haha ja det e sant men jag har ju bytat det mesta nu så det e mer vw :P
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Bakvagn helt klar bromsar runt om fixat. front och skärmar sitter på plats, fått mina plåtisar från breddning men får skicka iväg två till för de blev fel... Däck beställda och racekat på biltema inhandlad.. det som återstår är blästra lack fälgarna sen bygga avgassystemet.. sen tänkte jag prova besiktiga den. Sen om de går vägen så ska den lackas innan sommaren e slut någon gång :D

Bilder kommer !
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Seat Ibiza, VR6 konvetering, Fått hem lite nya delar.

Inlägg av bossebud »

passar golfens bakvagn bolton på ibizan?
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Re: Seat Ibiza, VR6 konvetering, Fått hem lite nya delar.

Inlägg av david_malax »

bossebud skrev:passar golfens bakvagn bolton på ibizan?
nix det gör den ej... jag har kvar min org bakvagn bara bytat naven och bromsana så jag har 5 bult bak nu med.. och skivbromsar så klart :D
Skriv svar