Golf mk2 VR6. -- Motorn snart komplett --

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kandevik Motorsport skrev:
ros_golf88 skrev:Tack, ja den kommer att finnas på Bugrun! Antar att den blir färdig dagen före eller något.. haha :P
angående den där blå eloxerade remskivan du tänkt att montera så låt bli de lägg den på hyllan..

den e i soloid aluminium antar ja jag kollade på en sådan underr tildigt stadie när jag byggde å e den solid så kommer maskinen att gå i självsvängning veven vibbrera så olje filmen slås sönder lagrena rasar å maskinen e helt kass

originalet e nämligen delat i 2 med inre å yttre del wulkade ihop med gummi i mellan som skall ta upp vibbrationer å nolla dom en sväng dämpare även kallat.. så ett råd kör med oriinalet annars kan de stå dej dyrt i ny bygge av motorn..
De skulle betyda att min motor rasat för länge sedan då? Då ja kör alu svänghjulsdämpare, remskiva till generator samt servopump en längre tid.

Angående orginal svänhjulsdämpare så finns de 2 olika. Den tidigare är inte vulkad som den senare modellen. Jag har och kommer alltid att köra solida varianter. De som kan hända med den senare är att den separerar och då har man problem. Kan bli så illa att vevaxeln går av.
ros_golf88
VR6 Guide
Inlägg: 184
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:54
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ros_golf88 »

Låter bra det Erik! Vi kanske ses i helgen!
Golf II VR6 -88 Fullt godkänd på SBP
Skoda Oktavia RS TDI
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

Erik skrev:
Kandevik Motorsport skrev:
ros_golf88 skrev:Tack, ja den kommer att finnas på Bugrun! Antar att den blir färdig dagen före eller något.. haha :P
angående den där blå eloxerade remskivan du tänkt att montera så låt bli de lägg den på hyllan..

den e i soloid aluminium antar ja jag kollade på en sådan underr tildigt stadie när jag byggde å e den solid så kommer maskinen att gå i självsvängning veven vibbrera så olje filmen slås sönder lagrena rasar å maskinen e helt kass

originalet e nämligen delat i 2 med inre å yttre del wulkade ihop med gummi i mellan som skall ta upp vibbrationer å nolla dom en sväng dämpare även kallat.. så ett råd kör med oriinalet annars kan de stå dej dyrt i ny bygge av motorn..
De skulle betyda att min motor rasat för länge sedan då? Då ja kör alu svänghjulsdämpare, remskiva till generator samt servopump en längre tid.

Angående orginal svänhjulsdämpare så finns de 2 olika. Den tidigare är inte vulkad som den senare modellen. Jag har och kommer alltid att köra solida varianter. De som kan hända med den senare är att den separerar och då har man problem. Kan bli så illa att vevaxeln går av.

det e därför man inte kör den nya modellen ..
Erik du kör mestadels strippen å nöter inte på bana ?
under långvariga höga varv så kan det ta skada men funkar de å inget händer så e de ju kanon .. men den man ska inte glömma att dämparen har ett syfte när wag byggde maskinen annars hade den ju vart solid redan vid fabriks monteringen 8)
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kandevik Motorsport skrev:
Erik skrev:
Kandevik Motorsport skrev: angående den där blå eloxerade remskivan du tänkt att montera så låt bli de lägg den på hyllan..

den e i soloid aluminium antar ja jag kollade på en sådan underr tildigt stadie när jag byggde å e den solid så kommer maskinen att gå i självsvängning veven vibbrera så olje filmen slås sönder lagrena rasar å maskinen e helt kass

originalet e nämligen delat i 2 med inre å yttre del wulkade ihop med gummi i mellan som skall ta upp vibbrationer å nolla dom en sväng dämpare även kallat.. så ett råd kör med oriinalet annars kan de stå dej dyrt i ny bygge av motorn..
De skulle betyda att min motor rasat för länge sedan då? Då ja kör alu svänghjulsdämpare, remskiva till generator samt servopump en längre tid.

Angående orginal svänhjulsdämpare så finns de 2 olika. Den tidigare är inte vulkad som den senare modellen. Jag har och kommer alltid att köra solida varianter. De som kan hända med den senare är att den separerar och då har man problem. Kan bli så illa att vevaxeln går av.

det e därför man inte kör den nya modellen ..
Erik du kör mestadels strippen å nöter inte på bana ?
under långvariga höga varv så kan det ta skada men funkar de å inget händer så e de ju kanon .. men den man ska inte glömma att dämparen har ett syfte när wag byggde maskinen annars hade den ju vart solid redan vid fabriks monteringen 8)
Nej de blir inte så mycket bana för mig även om ja tagit några varv. Ska nog häkta på ett par större bromsar så kan man åka å svänga lite mer :D Men den har funkat kalas på gatan å strippen hela sommaren. På slutet av sesongen körde ja varvstoppet på 8000 rpm utan problem.

Som ja sa tidigare så var de tidigare svänhjulsdämparen av solid modell från fabrik. Men nu kladdar vi inte mer i Ros tråd 8) Fortsätt kämpa Anders så hörs vi!
ros_golf88
VR6 Guide
Inlägg: 184
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:54
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ros_golf88 »

Nu talar du emot dig själv kandevik. "Därför man inte kör den nya modellen"

Den äldre modellen är väl solid? Min original är solid och jag kommer att köra med den blåa aluskivan.

Jag har aldrig hört att någon fått problem pga av någon remskiva.
Golf II VR6 -88 Fullt godkänd på SBP
Skoda Oktavia RS TDI
ros_golf88
VR6 Guide
Inlägg: 184
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:54
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ros_golf88 »

Kandevik! Kollade på min original remskiva idag. Den är solid.

Jag tänker köra med alu. Rasar det så rasar det.
Golf II VR6 -88 Fullt godkänd på SBP
Skoda Oktavia RS TDI
ros_golf88
VR6 Guide
Inlägg: 184
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:54
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ros_golf88 »

Idag kom det godis!

Dock blev ventilena kvar hos vår vän i USA, de kom inte innan han åkte till sverige. Så han skickar de direkt när han kommer hem.

Bild



På måndag kommer det mer paket:

Stage II insug
Foffa high rmp chip för e85 samt ett för 99oktan
portat spjällhus
styrbox

Vill Tacka Nexen för detta!
Mycket trevlig och lätt att ha å göra med. Återkommer med bilder på detta.
Golf II VR6 -88 Fullt godkänd på SBP
Skoda Oktavia RS TDI
ros_golf88
VR6 Guide
Inlägg: 184
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:54
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ros_golf88 »

Paket från "Nexen"

Bild
Golf II VR6 -88 Fullt godkänd på SBP
Skoda Oktavia RS TDI
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Dom kom fram :D
ska du måla om insuget el vad har du tänkt och göra?

Blir grymt det där :twisted:
ros_golf88
VR6 Guide
Inlägg: 184
Blev medlem: sön 14 sep 2008, 22:54
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ros_golf88 »

Det blir mattsvart :D hela motorn kommer bli svart lika som bilen.. hehe.
Golf II VR6 -88 Fullt godkänd på SBP
Skoda Oktavia RS TDI
Skriv svar