Larssons

Här skriver du om ditt projekt
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

awsm skrev:
NeXen skrev:Jag vill se bilder på stage lll insuget :D
haha jasså det finns en bild där insuget är med på min garaget länk men kan fixa några till åt dig. =)
Vill se även bilder på hur du har gjort under så jag får se om du har lärt dig någon hehe :D
Cruel
VR6-mentor
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 18:33
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Cruel »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Sådär nu har du lite bilder i tråden :)
Tog mig friheten att lägga till dom för att göra det lite roligare :)
dock tillräckligt roligt att bara läsa men förgyllde det lite ;)

Om inte så är det bara säga till så tar jag bort dom :)
Härlig bil :)
Centerless Ansvarig / CNC-Operatör på http://www.gloab.se" onclick="window.open(this.href);return false; telnr. 020-Slipning
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Har du tagit bort "sqis" delen på insuget? :shock:
Senast redigerad av NeXen den tis 15 sep 2009, 18:42, redigerad totalt 1 gånger.
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Kommer nog bli bra dedär :D
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

får tacka Cruel för hjälpen med bilderna mkt uppskattat =)
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

NeXen skrev:Har du tagit bort "sqis" delen? :shock:
hmm nu e jag lite lost ?? gissar att du menar den gjutna pottan på under sidan av insuget?? isf så så är den inte bort tagen jag kan fixa nån bild sen =)
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

Robin skrev:Kommer nog bli bra dedär :D
tackar =) kul att höra !!
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

nu finns bilder på mitt nya insug . än så länge olackat dock =)


bilderna finns på
http://www.garaget.org/?car=15282
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

tjena jag har en liten fråga som jag skulle behöva hjälp med kan man plocka bort acn och sätta dit korta remmen eller lär man ha långa remen å göra någon konstruktion ist ac kompressorn ??

tacksam för hjälp=)
slow is boring
Cruel
VR6-mentor
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 18:33
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Cruel »

Varsågod.

Imponerade bygge.
Centerless Ansvarig / CNC-Operatör på http://www.gloab.se" onclick="window.open(this.href);return false; telnr. 020-Slipning
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Bara plocka av AC och byta rem till korta..

Sen hur hade du tänkt lösa de där med Powerröret och catchtanken till vevhuset? Som jag förstår kommer ingången till powerröret vara öppet om du kopplar catchtanken med öppet filter?
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

tackar nexen =) jag va in å skulle beställa ny rem å då pratade han om att det kanske inte skulle stämma ! gillar detta forum stark man får ju sjukt snabba svar =)

hmm power röret ja.

vevhusvent blir öppen en slang direkt från vevhus vent till en catchtank med öppet filter.

power röret är gjort sådär för besiktningen då jag snabt kan kasta dit en slang bit mellan insugsröret å vehus vent för att sedan plugga insugsröret å använda catchtanken igen =)

btw läste i en gammal bilsport här om dagen ang e85 bilen är ju från 93 och som jag fattade så lär man då lämna in bilen för godkänd konvertering till e85 hur har du gort med dina konverteringar/besiktningar??
slow is boring
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Min gick igenom utan problem?
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

okej låter ju lovande för kommande beiktning =)
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

tjena jag har kommit så långt som till tändningen på nya motorn men blev lite osäker på vilken cylinder som är vilken

om man står framför motorn och har vevhus till vänster nån som kan hjälpa??

sen funderade jag på fördelaren ska den sitta så att jordflätan ligger snett nedåt vänster.?? =)

tacksam för hjälp =P
slow is boring
Skriv svar