Larssons

Här skriver du om ditt projekt
Kingsfarm
VR6 Guide
Inlägg: 169
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 18:19
Ort: Docksta, Ångermanland

Inlägg av Kingsfarm »

Motornord har spridare för 500kr/st, dom har bra service med..
Cruel
VR6-mentor
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 18:33
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Cruel »

hur stora är e85 spridarna då?
Centerless Ansvarig / CNC-Operatör på http://www.gloab.se" onclick="window.open(this.href);return false; telnr. 020-Slipning
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

310cc

jag ordnar hem sånna för 500:-st inkl frakt
även e85 chip kan ordnas genom svensk kontakt

pmà för beställning
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

dem spridarna som jag har blivit rekomenderad att köra är 315cc/min - High Impedance på 3bar så ska det inte behöva mappas utan bara justera tändning men kanske inte spelar så stor roll på 310 alt 315 cc
?? tacksam för svar =)
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

hej igen jag har haft lite dålig uppdatering här men har iallafall gjort lite nytta i garaget så tänkte bjussa på lite färska bilder motorn är nu klar sä har fotat lite å lagt upp på garaget nästa mål är framvagnen som fortfarande ligger orörd på golvet :P

http://www.garaget.org/?car=15282

här finns nya bilderna
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

oj vad länge sen jag skev sist =P motprn e klar även framvagnen är fixad nylackad med nya bussningar . lådan ligger å väntar på ny diff tillsvidare . under tiden snyggar jag upp bilen skrapat ramben,tvättat lindar om kabelhärvorna för att sen bättrins lacka lite =)

nya motorn ska ju köras på e85 och har börjat snegla på nya soppa ledningar då de gamla e lite torra å stela. dock lite frågetecken.

dim på nya slanagar 8mm som org ??

spelar det nån roll vilken bränsle slang man använder eller kan man bara köpa vanlig bränsleslang typ från macken el liknande. nån som kör på sprit som kan intyga ? =)

vart går den tredje slangen tänkte nämligen bara använda en tillop och en retur ledning ???

väldigt tacksam för svar

dka fixa lite nya bilder efter helgen =P
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Re: Larssons

Inlägg av awsm »

avgas 2,5 tum rostfritt extraktor racekat

utvändigt andra speglar, lite plast moddad framspoiler

bromsar. nya slitsade skivor,redstuff belägg och bättre bromsvätska.

chassi. nuvarande sänksats ska bytas ut till spax rsx
powerflex bussningar till hela framvagnen/bakvagnen samt motor kuddar i poly.
fjäderbenstag fram och bak.

drivlina. 6 puckad sinter koppling med hårdare tryckplatta,lättat svänghjul och genomgången låda pq diff. dli spakställ

motor.
nyborrad motor
allt nyrenoverat alt utbytt
corrado 2.9 spjällhus
mk4 stage 2 kammar.
nytt insug egen moddat.
315cc spridare
1-5bars btr
ny pump och filter
nya tändkablar och stift.
bmc kit för att tvinga in lite mer luft.
öppen vevhus vent med catchtank.
mappad på turbocenter.
runt 200hk 260nm

inredn.bur,skålstolar,mockaratt,

asa imola 16"
toyo r1r 205 45 16

lättad ca 80 kg

provkörd på mantorp bugrun 2011

mycket trevlig maskin

tack för all hjälp av alla vr6 tokiga
ses på banan i sommar
slow is boring
Skriv svar