www.biloptimering.se
-
- VR6 newbie
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tis 15 jul 2008, 21:24
- Ort: örebro
www.biloptimering.se
kanon firma, bra service
hjälpte mej med min e85 konvertering , bilen går kanon , bra priser
hjälpte mej med min e85 konvertering , bilen går kanon , bra priser
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
och vad i effekt sa daniel att du skulle få ut?
kör du med 315cc spridare? och vilket soppa tryck ville daniel att du skulle köra på?
priset är jag även nyfiken på
kör du med 315cc spridare? och vilket soppa tryck ville daniel att du skulle köra på?
priset är jag även nyfiken på
Senast redigerad av NeXen den fre 11 sep 2009, 16:20, redigerad totalt 1 gånger.
-
- VR6 newbie
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tis 15 jul 2008, 21:24
- Ort: örebro
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
Re: papper
Men då har du ju inge "före" bromsning på hjulhästarna.hobbe skrev:kommer snart bromspapper har tid om 2 veckor
Dvs det blir väldigt många saker som kan variera.
Men en 165Hk på driven är ju rätt normalt orginal.
Så för att ens känna skillnad så måste du ha en 185Hk på hjulen.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
160hk var rätt mycke för en org VR6. när dom kom vid 1992 så gav väll dom mindre.hobbe skrev:tar typ 10 min å byta chips. sen vet man ju att en vr6 ger 160dhk standard . betänk åxå att min passat ha gått 20000mil. skulle säkert ge mera på en fräschare maskin.
Ska ni bara ta bort chipet? soppan då?
Måste ju börja testa på 95oktan så ni får fram din exakta hk, sen ser man ju vad det ger effekt med etanol/chipet
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
- veärsex
- V.I.P
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
- Ort: Sthlm
Precis en fördel med -92 -93or... -94 vet jag inte. Allt som behövs är ett etanol-chip ?foffa2002 skrev:men du har ju kvar de stora spridarna?hobbe skrev:sätter jag dit original chipset . så blir det ju som en vanlig konvertering. mao inte mindre effekt än original., drar dit e85 chipset i andra bromsningenså får vi se
vr6 2,8 12v=174hk . har alltid varit såsen 92.
Golf vr6-93
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
Men chipet är väll gjord för dom volvo spridare?hobbe skrev:sätter jag dit original chipset . så blir det ju som en vanlig konvertering. mao inte mindre effekt än original., drar dit e85 chipset i andra bromsningenså får vi se
vr6 2,8 12v=174hk . har alltid varit såsen 92.
Asså mjukvaran har ställt om öppnings tiderna på spridarna för att få mer/mindre soppa. Byter du till org chip så måste du köra på org spridare el spridare som ger ca 40% mer soppa.
Dom här volvo spridarna, hur stora är dom?