Hej.
Har en V5 som vid 3500rpm, känns som den går in i "limpe home".
Bilen fungerar som den ska upp till 3500rpm.
Funderar på LMM?
Motorn e ny renoverad då topp packning hade gått.
Så: stift,kablar,b-filter, coilpack mm är bytt alt kollat.
Kan man ohm mäta lmm eller så?
Mvh
Slö passat V5 -01
-
- Ny här
- Inlägg: 2
- Blev medlem: tis 25 dec 2007, 11:17
- Ort: Vårgårda
Slö passat V5 -01
Frontera 2.4 steg1. for sale.
Hybrid MR2: B234r 580hk/803Nm
Sharan VR6 -97
SMC 250 cbw -07. Såld. snyft
Hybrid MR2: B234r 580hk/803Nm
Sharan VR6 -97
SMC 250 cbw -07. Såld. snyft
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 84
- Blev medlem: ons 13 aug 2008, 11:17
- Ort: Halmstad
Lätt grej för att prova om LMM e kass. ha bilen på tomgång med LMM inkopplad prova gasa till, sedan ha bilen kvar på tomgång och koppla ur LMM och gasa till lyssna om det blir en markant skillnad. är det dvs. mycket skillnad, om den går "bättre " utan LMM inkopplad så e LMM kass.
anledningen är att kopplar du ur LMM så går styrenheten in på ett "universal läge" för blandningen till motorn. och en kass LMM inkopplad gör att styrenheten försöker gå på LMM`s mätvärden.
//Johan
anledningen är att kopplar du ur LMM så går styrenheten in på ett "universal läge" för blandningen till motorn. och en kass LMM inkopplad gör att styrenheten försöker gå på LMM`s mätvärden.
//Johan
Man kör inte lugnt med en vr6, har man en vr6 så vill man gasa;)