-Ljuddämpare?-

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
X_bitE
17 tummare
Inlägg: 17
Blev medlem: fre 07 mar 2008, 12:30

-Ljuddämpare?-

Inlägg av X_bitE »

Tjenare alla glada!

Jag undrar kort och gott om någon vet var man köper "bäst" och billigast bakre ljuddämpare på nätet (eller vanlig butik för den delen!) till en Golf VR6:a 92:ans modell? Helst då sportavgassystem. Sedan skulle jag vilja veta en allmän uppfattning om Simons sportsystem, är det bra grejer eller vad tycker ni?

MVH

// Dennis
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Biltema lösa delar funkar skit bra.. har ett recept på 2.5" om du söker på "recept" ;)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Pratade med Ray (som tillverkar Simonz) innan jag köpte mitt för att vara säker på att få samma prestanda om inte bättre med deras. Dom testar tydligen alla system ordentligt innan dom släpper ut till konsument.
Jag har iaf inte märkt någon prestandaminskning jämfört med orginal, tvärtom, och ljudet är klart porrigare än orginal.

Hittade ett rostfritt komplett system på en skrot från en nysmälld VR6 och fick det för en tusing för ett par år sedan, så det kan löna sig att leta där först. Och hittar du ett på en skrot är det snabba puckar som gäller, de brukar vara det första som försvinner från dom.

Bild

Pouzar här på forumet har byggt ett ruggigt rått system och är du lite händig kanske du får lite tips från honom om du frågar.
Golf vr6-93
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

Har byggt min slutburk själv ja, sen kör jag orginaldämp efter katten och ett ersättningsrör för 700kr till bakre dämparen.

Sen 2st 3.5" dieselböjar på det och det såg bra ut :-)
svippen
Tändkabel
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 19:45
Ort: Stockholm

Inlägg av svippen »

du råkar inte ha några bilder på ditt bygge? =)
Skriv svar