Bora V6 4-motion blir Jetta R32 en dragbil med drag
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Bora V6 4-motion blir Jetta R32 en dragbil med drag
Efter att ja skjutast runt röven i en gammal cittra (vad gör man inte för att ha råd att åka vrt?) i några år tyckte ja de var dags för en ny bil. Nått roligare, nån bil med servo sa bättre hälften Ja å gärna me ac sa jag . Efter mycket funderingar å letande hittade ja äntligen den!
En Bora V6 4-motion! Ca: 11 000 mil svensksåld, 01á och avtagbart drag, Perfekt!! Nu slipper ja snika på brors bil när ja släpar turbo golfen till race eller ska ja säga hem från rejs
Bilen funkar klockrent börja med att serva den lite med ny olja å filter, byte nån sunkig list som delar av sido rutan bak, lite fräsha nummerplåtar, ny olja å filter till haldexen, nytt kn luftfilter (inget öppet)
Men såklart efter några veckor så började de klia lite väl mycket i fingrarna... kan de bero på att ja hade en r32 motor stående i garaget som gära ville komma till andvändning.
13:00 I lördags.
När man fått bort fronten så hittar man den här lilla gynnaren bakom krockbalken. Speed kills eller hur var de nu? En snabb begravning utanför garaget hanns iaf med.
Som ni ser är det betydligt mer delar under huven på denna bil än de andra bilar med 12v vr6or ja skruvat med.
Erik Östlund sladda förbi för att brottas med lite el. Här håller han på att byta kabel stam.
R32 maskinen med låda väntar på att hinkas i
Även Norpan kom förbi för att skruva å slita i lite i kablar.
Blev lite trångt i garaget...
Så Golfen fick agera packåsna
Skruvarna som håller främre avgasröret var en ren jävla mardröm men som tur är var inte Lumpan rädd för lite skitigt garage golv.
Nu börjar de hända saker
Främre rören. Gissa vilken som är till r32an?? Den högra såklart betydligt fetare. Kan även informera om att både Boran å R32an har 4 st lamda sonder!! varav 2 st är bredbands sonder Billigt när de pajar, knappast.
Så var den äntligen på plats
Den vore väl inte komplett utan matchande mätartavlor. Norpan gick även loss å monterade farthållare när han ändå var i farten
01:00 lördag natt. Fattas bara en kåpa på motorn 2 emblem å lite rengörning
Lite kodning behövdes för att nyckel skulle komma överens med styrboxen. Östlund löste problemet nu ligger bara en felkod kvar. Den sk. flappern saknas på slutburken eftersom jag använde mig av Borans slutburk. Är de nån som har en mk4 r32 slutburk med utblås till salu?? Hör av er!
Söndag kl 12:00. Provkörning allt funkar kalas bra. Klar skillnad på botten draget Sveriges första Bora R32 ?? Dessutom med avtagbar dragkrok och motorvärmare! I bakgrunden syns donator bilen.
Stort Tack till Norpan, Lumpan, Östlund!! Ni är bäst!!
Tro nu inte att sagan slutar här, även om den inte ska få spåra ur som de gjorde med dubbel turbo golfen. Hoppas ja iaf
Stay tuned!
En Bora V6 4-motion! Ca: 11 000 mil svensksåld, 01á och avtagbart drag, Perfekt!! Nu slipper ja snika på brors bil när ja släpar turbo golfen till race eller ska ja säga hem från rejs
Bilen funkar klockrent börja med att serva den lite med ny olja å filter, byte nån sunkig list som delar av sido rutan bak, lite fräsha nummerplåtar, ny olja å filter till haldexen, nytt kn luftfilter (inget öppet)
Men såklart efter några veckor så började de klia lite väl mycket i fingrarna... kan de bero på att ja hade en r32 motor stående i garaget som gära ville komma till andvändning.
13:00 I lördags.
När man fått bort fronten så hittar man den här lilla gynnaren bakom krockbalken. Speed kills eller hur var de nu? En snabb begravning utanför garaget hanns iaf med.
Som ni ser är det betydligt mer delar under huven på denna bil än de andra bilar med 12v vr6or ja skruvat med.
Erik Östlund sladda förbi för att brottas med lite el. Här håller han på att byta kabel stam.
R32 maskinen med låda väntar på att hinkas i
Även Norpan kom förbi för att skruva å slita i lite i kablar.
Blev lite trångt i garaget...
Så Golfen fick agera packåsna
Skruvarna som håller främre avgasröret var en ren jävla mardröm men som tur är var inte Lumpan rädd för lite skitigt garage golv.
Nu börjar de hända saker
Främre rören. Gissa vilken som är till r32an?? Den högra såklart betydligt fetare. Kan även informera om att både Boran å R32an har 4 st lamda sonder!! varav 2 st är bredbands sonder Billigt när de pajar, knappast.
Så var den äntligen på plats
Den vore väl inte komplett utan matchande mätartavlor. Norpan gick även loss å monterade farthållare när han ändå var i farten
01:00 lördag natt. Fattas bara en kåpa på motorn 2 emblem å lite rengörning
Lite kodning behövdes för att nyckel skulle komma överens med styrboxen. Östlund löste problemet nu ligger bara en felkod kvar. Den sk. flappern saknas på slutburken eftersom jag använde mig av Borans slutburk. Är de nån som har en mk4 r32 slutburk med utblås till salu?? Hör av er!
Söndag kl 12:00. Provkörning allt funkar kalas bra. Klar skillnad på botten draget Sveriges första Bora R32 ?? Dessutom med avtagbar dragkrok och motorvärmare! I bakgrunden syns donator bilen.
Stort Tack till Norpan, Lumpan, Östlund!! Ni är bäst!!
Tro nu inte att sagan slutar här, även om den inte ska få spåra ur som de gjorde med dubbel turbo golfen. Hoppas ja iaf
Stay tuned!
-
- *Donator*
- Inlägg: 1143
- Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Blir nästan sugen på att köpa den av dig när du ska göra dig av med bilen
Respect a mans car, and he'll respect you
min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
vackert!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
- sniperwolf
- Polerat insug
- Inlägg: 23
- Blev medlem: mån 14 jul 2008, 21:01
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 204
- Blev medlem: sön 03 jun 2007, 18:41
- Ort: Malmö
- Kontakt:
- lillen730
- *Donator*
- Inlägg: 221
- Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:47
- Ort: Bromma (Invandrad Östgötte)
- Kontakt:
man kan inte mer än att vara imponerad !
Fort gick det också !
Snyggt jobbat !
Ja nyckel kodning kan komma att bli aktuellt här också, Hur löste ni det ?
Fort gick det också !
Snyggt jobbat !
Ja nyckel kodning kan komma att bli aktuellt här också, Hur löste ni det ?
-= The Sound is out there =-
http://www.garaget.org/?car=2649
http://www.garaget.org/?car=234194
www.lillen.st
SÅLD http://www.garaget.org/?car=9302 SÅLD
http://www.garaget.org/?car=2649
http://www.garaget.org/?car=234194
www.lillen.st
SÅLD http://www.garaget.org/?car=9302 SÅLD
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Nej de är nog inte möjligt att regga in den etersom denna modell aldrig existerade. Men byter du motor i en vanlig 12v vr6 från 2,8 till 2,9l så bör inte de vara nå större problem, de syns ju inte. De ja gjort är ungefär samma sak fast från 2,8 till 3,2lsniperwolf skrev:coolt har du besiktat in den oxså eller?
För att koda nyckel mot styrbox behövs en skc kod. Hur man läser ut den vet ja inte exakt (de bara skramla till när östlund gjorde det ) men sökte lite å hitta denna info: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer.html