Golf v5 99 med rasslande kamkedja.
-
- Ny här
- Inlägg: 2
- Blev medlem: ons 22 okt 2008, 08:58
Golf v5 99 med rasslande kamkedja.
Det är så att jag har en golf v5 99a som har en kamkedja som rasslar bilen har rullat snart 18.000 mil.
Jag var inne med bilen hos en VAGverkstad för att försäkra mig om att det var kamkedjan och det var det, dom sa att byta kedjan skulle hamna nånstans mellan 15-20.000kr.
Jag fick rådet om man nu kan kalla det ett råd att chansa och fortsätta köra med bilen och hoppas på det bästa.
I övrigt så är det inget fel på bilen jag besiktade den nyligen och den gick igenom utan anmärkning så sköter jag om bilen kommer den rulla långt men då kvarstår problemet med kamkedjan, byter jag inte den så kommer bilen inte rulla särskilt långt.
Jag gillar min bil men jag har inte 20k liggandes för att kunna laga en defekt kamkedja just nu.
Det måste finnas någon som kan göra det billigare för jag tycker 20k låter väldigt dyrt nu är jag visserligen inte yrkeskunnig.
Vad jag har läst här så verkar ett kamkedjebyte på en vr6 gå loss nånstanns mellan 6 till 12.000kr och det är bra bättre än det priset jag fick.
Angående 6-12k är det en summa som en vanlig bilmek tar eller pratar vi svartjobb då.
Skiljer det mycket på hur kamkedjan sitter på en vr6 och en v5 eller är det i princip lika svårt/jobbigt att byta på respektive bil?.
Nu har jag inte kontaktat någon annan bilmekaniker förutom just VAGverkstaden jag var på, varför jag just kontaktade dom var för att jag ville få svar på tal att det var kamkedjan.
Jag vill ha lite svar och feedback tips angående mitt problem.
Jag var inne med bilen hos en VAGverkstad för att försäkra mig om att det var kamkedjan och det var det, dom sa att byta kedjan skulle hamna nånstans mellan 15-20.000kr.
Jag fick rådet om man nu kan kalla det ett råd att chansa och fortsätta köra med bilen och hoppas på det bästa.
I övrigt så är det inget fel på bilen jag besiktade den nyligen och den gick igenom utan anmärkning så sköter jag om bilen kommer den rulla långt men då kvarstår problemet med kamkedjan, byter jag inte den så kommer bilen inte rulla särskilt långt.
Jag gillar min bil men jag har inte 20k liggandes för att kunna laga en defekt kamkedja just nu.
Det måste finnas någon som kan göra det billigare för jag tycker 20k låter väldigt dyrt nu är jag visserligen inte yrkeskunnig.
Vad jag har läst här så verkar ett kamkedjebyte på en vr6 gå loss nånstanns mellan 6 till 12.000kr och det är bra bättre än det priset jag fick.
Angående 6-12k är det en summa som en vanlig bilmek tar eller pratar vi svartjobb då.
Skiljer det mycket på hur kamkedjan sitter på en vr6 och en v5 eller är det i princip lika svårt/jobbigt att byta på respektive bil?.
Nu har jag inte kontaktat någon annan bilmekaniker förutom just VAGverkstaden jag var på, varför jag just kontaktade dom var för att jag ville få svar på tal att det var kamkedjan.
Jag vill ha lite svar och feedback tips angående mitt problem.
- Luskan
- Polerat insug
- Inlägg: 26
- Blev medlem: ons 27 aug 2008, 23:51
- Ort: Luleå
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
nej men själv tycker jag det blir lättare då lådan är ett helv... att få upp igenLuskan skrev:Måste man inte lyfta ur vr6'an också?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Ronnie Mattsson
- Site Admin
- Inlägg: 1166
- Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
- Ort: Sorunda
En standard 02A låda är ju kanon enkel att hiva in/ur så länge man plockar ur högra drivaxelflänsen dra ut och putta tillbaka typ, inget meck med att vrida runt lådan etc.z-vr6nitrous skrev:nej men själv tycker jag det blir lättare då lådan är ett helv... att få upp igenLuskan skrev:Måste man inte lyfta ur vr6'an också?
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Kan säga jag byte på en Passat v5 och svor en hel del då det var trångt som fan.jamie skrev:Jag bor norr om stockholm.speedy skrev:vart bor du jamie?
Anslagen tid på den var 8 timmar men det går alldrig göra det på 8 timmar helt omöjligt.
Var norr om stockholm bor du..?
http://www.racimax.com/tuning_calc/pric ... hp?lang=sv
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Golfen är en aning lättare än passat.Kroll skrev:6-12 000:- är svart men över 8000:- tycker jag är dyrt för ett svart jobb.
http://www.racimax.com/tuning_calc/pric ... hp?lang=sv
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Det är bara du har inte gjort det så många gånger robin därför är det kämpig för dej....Robin skrev:lika lätt plocka ut motorn helt och hållet, går fan fortare än lirka me lådan höll på som fan när jag skulle ner me lådan nu på bilen så de blev att plocka ut hela skiten..
Man måste liksom knixa det på rätt sätt mannen.
http://www.racimax.com/tuning_calc/pric ... hp?lang=sv
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt: