Sida 1 av 2

Spacers bak?

Postat: ons 23 apr 2008, 06:37
av bravestarr
Vill få ut bredden på mina bakfälgar. ser så töntigt ut när dom är så långt in under skärmkanten.

Vilka spacers rekomenderas? vill få ut som så mkt som möjligt utan att det blir några problem.

Postat: ons 23 apr 2008, 09:59
av Syncmaster
spacers endast bak på en r32 är ingen bra ide så denna är fyrkrafs. Samma spårvidd fram som bak är ett måste på en fyrhjulsdriven bil.

bara en liten notis

Postat: ons 23 apr 2008, 10:02
av bravestarr
man lär sig nått nytt varje dag !!

Det var riktigt synd.

fram sitter dom perfekt. men inte bak.

Postat: fre 25 apr 2008, 10:50
av Syncmaster
okej, det som händer om du gör detta är STOR risk att köra upp diffarna och garanterat "obalans" snarare vobbling över 100 km/h

Postat: fre 25 apr 2008, 11:04
av heika_
bravestarr skrev:man lär sig nått nytt varje dag !!

Det var riktigt synd.

fram sitter dom perfekt. men inte bak.
du får valsa skärmarna fram o fixa spacers på både fram o bak ;)

Postat: fre 25 apr 2008, 12:11
av bravestarr
Det är ju en grej också.

Ska titta på det.

Postat: fre 25 apr 2008, 12:24
av xlarge
Annan offset på fälgarna bak? (breddning utåt?) :wink:

Postat: fre 25 apr 2008, 19:16
av Ronnie Mattsson
Nu ska jag inte säga att följande är 100% sant men:

Spårvidden bör inte påverka alls.
MEN däremot rullomkrets på hjul/däck är döden.
Obalans med spacers har jag aldrig haft, inte någon jag känner heller.

Postat: lör 26 apr 2008, 15:51
av Syncmaster
spårvidden spelar roll, sprecis som du säger rullomkretsen MEN även däckens bredd. samma fram som bak är viktigt.

obalans har jag själv fått pga spacers så det går. sen var det ett par skitspacers som köptes på plojj men detta är ett faktum i alla fall

Postat: lör 26 apr 2008, 16:09
av Ronnie Mattsson
Däckbredd absolut det förstår jag med.
Men en utveckling av spårvidden skulle jag vilja ha alt. en länk som innehåller fakta innan jag blir övertygad 8)

Postat: lör 26 apr 2008, 23:09
av Syncmaster
jag kan i ärlighetens namn inte säga varför spårvidden gör skada och jag kan inte heller länka er till en sida som förklarar varför men jag vet det =)

jag är fullt medveten om att detta låter lite barnsligt och dumt men så är fallet!!

Postat: sön 27 apr 2008, 11:04
av [VR6]DAN
en volvo med haldex tar ingen skada av sånt här,man kan till och med köra med olika tum på alla 4hjul.Tar verkligen en r32 skada av det??

Postat: sön 27 apr 2008, 12:08
av pinnen666
[VR6]DAN skrev:en volvo med haldex tar ingen skada av sånt här,man kan till och med köra med olika tum på alla 4hjul.Tar verkligen en r32 skada av det??
bra fråga är ju haldex på en r32:a med.... Men olika rullomkretsar tål dom inte på vw/audi. Men även om det är olika tum på hjulen så kan det vara samma rullomkrets ändå

har aldrig sett nåt ras för att spårvidden ändras, men det kanske är så känsligt att när man kör fulla rattutslag så blir ju hastighetens större med ökad spårvidd mellan inner / ytterhjulet och pga det orsaka skada?

Postat: sön 27 apr 2008, 12:42
av foffa2002
Spacers är INGA problem

Du flyttar bara hjulen utåt.

Olika dim på däck är BIG NO NO



Så rensa tråden från alla myter och släng på 10-15mm för ballare utseende.

Postat: sön 27 apr 2008, 13:55
av bravestarr
Ja nu säger alla olika saker.


Jag själv tycker itne att något borde påverkas om man breddar spårvidden bak.


Nästa fråga då. Någon som vet vilka spacers man ska ha för att få ut dom så mkt som möjligt utan att dom sticker utanför skärmarna