Robbans Vr6T #2 RWD! | 12/5 mallmotorn sitter i
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Postar några bilder på provmonteringen så får ni lite mer att fundera på
Här nedan syns de bra hur jäv#a högt upp lådan går, ända upp till mellanaxeln.
Bultdelningen till lådan ska som sagt finjusteras lite, men den är inte långt borta.
Här nedan syns de bra hur jäv#a högt upp lådan går, ända upp till mellanaxeln.
Bultdelningen till lådan ska som sagt finjusteras lite, men den är inte långt borta.
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
heil erik milberg.
men satan i gatan va högt den kommer men de är fint, lägre tyngdpunkt (ioch med att jag måste sätta motorn lågt om så lådan kommer i linje. kommer sluta med att kandevik säljer på mig ett torrsump...
igen erik. tack!
men satan i gatan va högt den kommer men de är fint, lägre tyngdpunkt (ioch med att jag måste sätta motorn lågt om så lådan kommer i linje. kommer sluta med att kandevik säljer på mig ett torrsump...
igen erik. tack!
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Hamnar högt ja men som du säger så blir det ju bara bättre tyngdpunkt vad är det för zf? Vanlig
325 eller är det något värre typ nyare diesellådan eller m3?
325 eller är det något värre typ nyare diesellådan eller m3?
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Den har nr: zf 1053401097VWallin skrev:Hamnar högt ja men som du säger så blir det ju bara bättre tyngdpunkt vad är det för zf? Vanlig
325 eller är det något värre typ nyare diesellådan eller m3?
Skulle gissa på e36, 325,328 men verkar finnas på fler modeller.
Tydligen finns de olika varianter också, om man ska tro detta: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =1&t=34387" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Japp, erik har helt rätt. Just denna är ifrån 325 e36. Funderade på diesellådan men den hade ingen vidare utväxling....
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Nummret för att identifiera den står på undersidan sprängkåpan! Bra att du tog från en 325
Så det blir rätt lut på lådan. Lättare att hitta reservlådor med mm med m50 lut!
Så det blir rätt lut på lådan. Lättare att hitta reservlådor med mm med m50 lut!
-
- V.I.P
- Inlägg: 1420
- Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
- Ort: Ljungby
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Varför köra zf jag ska köra 260låda för utväxlingen
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Nyare zf lådan är lite mer hållbar än getrag lådan
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Ja zf lådan är ju välbeprövad. Getrag lådan är ganska mycket känsligare och svagare.
Hjälper en polare bygga en m5 e34 turbo just nu och getrag lådan i den höll knappt för original
Effekt. Lagerljud ur bottenstocken tex. Blir en tremec t56 magnum i den bilen. En getrag kommer inta passa mot den fina adaptern erik bygger pga fel bultdelning typ m30 bultdelning.
Hjälper en polare bygga en m5 e34 turbo just nu och getrag lådan i den höll knappt för original
Effekt. Lagerljud ur bottenstocken tex. Blir en tremec t56 magnum i den bilen. En getrag kommer inta passa mot den fina adaptern erik bygger pga fel bultdelning typ m30 bultdelning.
-
- V.I.P
- Inlägg: 1420
- Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
- Ort: Ljungby
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
jo de vet jag att xf lådan är hållbar har polare som kör volvo 6a med zf låda 740hk o en annan som siktar på fyr siffrigt men
jag tänkte mer på utväxlingen att den är så låg 1,1 på 5an medans getragen har 0.82 på 5an lite skillnad kompisen knäckte getrag lådan på ca 550hk
jag tänkte mer på utväxlingen att den är så låg 1,1 på 5an medans getragen har 0.82 på 5an lite skillnad kompisen knäckte getrag lådan på ca 550hk
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
Dom starkaste av BMW lådorna är 328/m3 samma låda och 525 diesel lådan men som sagt konstig utväxling för en bensin motor,
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
beror ju lite på vad man kör för utväxling i bakaxeln. blir ju helt störd om man kör diesel
klumpen också. Nä men kör hårt nu robban så vi får se bilen i sommar!
klumpen också. Nä men kör hårt nu robban så vi får se bilen i sommar!
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 7/1 Shoppat lite
tackar alla som skriver, blir ju lite blåslampa tack vare de...
inte hållt på med nå drastiska grejjer, har fått hem svänghjulslager som skickas upp till mini-dahlbäck (milberg) imorgon, beställt bröstkåpa från agz motorn (v5). lämnat in block på borrning från 2,8 till 2,9, planing och horning. lämnat in topp på planing, ventilstyrning och ventiltätningsbyte. lämnat in alla balkar på blästring. hämtar buren på fredag och lite sånt....
skulle börjat med bakvagnen för ett tag sen men jag väntar fortfarande på ett par bakre bärarmar av en kille här på forumet men som mystiskt inte svarar på telefonen....
de jag hållt på med idag är att:
i innertaket så sitter de någon form av dämpmatta som sitter i takets 4 sektioner, den är gjord av nån papp/skumliknande yta, själva dämpmaterialet är typ återanvänt tyg. i alla fall så tänkte jag att "dedär måste jag ta bort". big mistake, då de är limmat så in i helvette.
såhär ser det ut innan jag rörde skiten
såhär såg de ut när man försöker rycka bort mattan:
enda sättet jag kom fram till att få plåten ren var att värma med värmepistol riktigt länge, sen skrapa bort succesivt. blev massa limkladd kvar på taket som fick tas bort med thinner..
de va allt för mig, ökar tempot mer och mer
inte hållt på med nå drastiska grejjer, har fått hem svänghjulslager som skickas upp till mini-dahlbäck (milberg) imorgon, beställt bröstkåpa från agz motorn (v5). lämnat in block på borrning från 2,8 till 2,9, planing och horning. lämnat in topp på planing, ventilstyrning och ventiltätningsbyte. lämnat in alla balkar på blästring. hämtar buren på fredag och lite sånt....
skulle börjat med bakvagnen för ett tag sen men jag väntar fortfarande på ett par bakre bärarmar av en kille här på forumet men som mystiskt inte svarar på telefonen....
de jag hållt på med idag är att:
i innertaket så sitter de någon form av dämpmatta som sitter i takets 4 sektioner, den är gjord av nån papp/skumliknande yta, själva dämpmaterialet är typ återanvänt tyg. i alla fall så tänkte jag att "dedär måste jag ta bort". big mistake, då de är limmat så in i helvette.
såhär ser det ut innan jag rörde skiten
såhär såg de ut när man försöker rycka bort mattan:
enda sättet jag kom fram till att få plåten ren var att värma med värmepistol riktigt länge, sen skrapa bort succesivt. blev massa limkladd kvar på taket som fick tas bort med thinner..
de va allt för mig, ökar tempot mer och mer
-
- Polerat insug
- Inlägg: 22
- Blev medlem: tor 19 jan 2012, 12:53
- Ort: Falun
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 15/1 Allmänt jox
Thinner i sån duschflaska från typ avfettning och massa trasor så får du ren taket. Ett jävla n***r göra men det går. Ångrade mig att jag började i a4an med men men nu är det gjort. Se till att ha dörrarna öppna man blir lätt susig i huvudet annars
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 15/1 Allmänt jox
Han har skrivit att han fått det rent redan mha thinner