Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Ja de blev några dagar senare än utlovat men wtf. De här bilderna är tillägnade dig nosisfun eftersom jag vet att du håller på att jävlas med ett plockepinn i din bil oxså Luta er tillbaka, ta en klunk till av ölen så här på lördagskvällen å våndas hehe
Efter mycket slit så har jag äntligen fått ihop buren de enda som återstår att svetsa är fästen för fyrpunktsbälte samt plåtarna som sitter i karossen.
Lite ont i kroppen efter dessa övningar. Tog mig lite tid att fatta att man måste ha stål kliniskt rent innan man tig svetsar annars uppstår de otrevliga porer i svetsen. Eftersom rören är lite flottiga när man får dem av skärvätska å dyl. så jävlades de en del innan jag kommit underfund me detta fenomen. Kom en å annan svordom men de vart bra till slut Är ju trotts allt nybörjare på tiggen.
Trodde ett tag jag skulle få ur buren men där gick jag på en nit. Den enda delen som ja fick ur var den främre delen. Hade jag haft en 2 dörrars golf så hade de nog funkat bättre. Efter lite funderingar så bestämde jag mig för att fälla in 3 hylsor till så den bakre delen blev uttagbar så jag slipper måla den på plats.
Fick min efterlängtade tryckplatta oxså som jag väntat på. Den här gången passa den bättre. Så nu kunde ballanseringen av vevaxeln å dess tillbehör slutföras Men nu till de tråkiga: Tror ni mitt 2ggr tullade paket (jepp den fastnade även i tullen denna gång så de tog väl en vecka längre än vanligt) med tryckplattan även innehöll en ny kolvring som jag blivit lovad?? svar: Nej Blir så himla trött, de handlar om en kolvring sen kan jag sätta ihop bottendelen. Börjar bli lite stressad. Har även dragit i väg en order till usrt men får man nå svar?? nix, om nån vet va som händer "over there" så berätta gärna. Vill de inte längre handla me svennar?
Efter mycket slit så har jag äntligen fått ihop buren de enda som återstår att svetsa är fästen för fyrpunktsbälte samt plåtarna som sitter i karossen.
Lite ont i kroppen efter dessa övningar. Tog mig lite tid att fatta att man måste ha stål kliniskt rent innan man tig svetsar annars uppstår de otrevliga porer i svetsen. Eftersom rören är lite flottiga när man får dem av skärvätska å dyl. så jävlades de en del innan jag kommit underfund me detta fenomen. Kom en å annan svordom men de vart bra till slut Är ju trotts allt nybörjare på tiggen.
Trodde ett tag jag skulle få ur buren men där gick jag på en nit. Den enda delen som ja fick ur var den främre delen. Hade jag haft en 2 dörrars golf så hade de nog funkat bättre. Efter lite funderingar så bestämde jag mig för att fälla in 3 hylsor till så den bakre delen blev uttagbar så jag slipper måla den på plats.
Fick min efterlängtade tryckplatta oxså som jag väntat på. Den här gången passa den bättre. Så nu kunde ballanseringen av vevaxeln å dess tillbehör slutföras Men nu till de tråkiga: Tror ni mitt 2ggr tullade paket (jepp den fastnade även i tullen denna gång så de tog väl en vecka längre än vanligt) med tryckplattan även innehöll en ny kolvring som jag blivit lovad?? svar: Nej Blir så himla trött, de handlar om en kolvring sen kan jag sätta ihop bottendelen. Börjar bli lite stressad. Har även dragit i väg en order till usrt men får man nå svar?? nix, om nån vet va som händer "over there" så berätta gärna. Vill de inte längre handla me svennar?
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Bra jobbat Erik.
Jag har inte heller fått når svar av usrt så jag sket i dom och
Koppling nån annastans.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Jag har inte heller fått når svar av usrt så jag sket i dom och
Koppling nån annastans.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Äntligen buren klar, Bara svetsning av fästen för fyrpunktsbälten kvar på bilden. Var å hämta den från pulverlacken i dag. Vart riktigt fint me lite färg på.
Hålet i golvet lagat oxså. Vart inte helt nöjd men de får duga.
Lite rostskyddande grund färg skadar ju inte.
Svårt att ta nå bra bilder när allt är svart. Blev en pensel lack för enkelhetens skull.
Har även fått tillbaka veven från ballanseringen, nu med 20% ballansfaktor.
Gammal kolv å stake, Ny kolv ny stake en viss skillnad. I mitten ligger en orginal kolv som ja brände i sommras. De som ser ut som en grop är egentligen ett titthål genom kolven.
Både oljepluggar å frost pluggar urtagna, inge fusk me rengöringen den här gången. Fick även ägna en halv dag åt att leta hylsor till muttrarna på arp bultarna. Undra ni varför? Många som har tum hylsor me invändig tolvkant i garaget? Inte jag som mekar tyskt iaf
Köpte mig ett vapenvårds kitt hade aldrig fått renat alla oljekanaler utan dessa prylar.
Kolvar å ring spel inslipat. Som ni ser så är de bara en vr5á än så länge. Detta pga av att jag fortfarande väntar på en liten jävla kolvring börjar bli väldigt frustrerad.
VARNING!
Känsliga personer bör nog sluta titta nu... hehe
Nu kommer nått som många säkert kommer tycka är helt korkat och jag förstår er Kanske saknaden av kolvringen som fick de att släppa i skallen. Aja skit samma jag är nöjd, tjej fälla???
jag lova jag blanda färg i en halvtimme innan jag hitta denna kulör Gris skär hammarlack
Detta kort taget me blixt lite svårt att få de rättvist på bild i ett mörkt garage. Ska läggas ett par lager färg till.
Ni som vill ha receptet får skicka en donation så kommer de på posten
Ps. Ni som är skeptiska, jag hade mvg i bild å form
- freeman
- VR6 Guide
- Inlägg: 183
- Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
- Ort: örebro
- Kontakt:
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 238
- Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
- Ort: Norrköping
Vad heter det, dämpmatta... ljudisolerings matta?
Tja, undrar hur många kilon du får bort med att skrapa bort all dämpmatta.
mvh spw
mvh spw
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
- nosisfun
- Moderator
- Inlägg: 816
- Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
- Ort: skottorp / jönköping
vill bara ge dej ett tips ERIK va försiktig när du knackar in olje pluggarna i blocket sen speciellt dom vid vatten pumpen sätt på nån typ av tätnings massa på dom annars kommer du garanterat få olje läckage där det fick jag kämpa i två dagar för att få mina att stanna kvar och inte fara ut p.g.a olje trycket sluta med att jag slipa till en hylsa som passa i pluggen sen knacka jag in pluggen med hylsan kvar i sen kapa jag av hylsan så hylsan spände ut pluggen det funka iallafall
ps. fick in min bur nymålad dock pensel målad vit hammarlack då jag ville att den skall tåla lite stryk .ds
http://www.vr6.nu/forum/garage.php?mode ... id=424[url][/url]
ps. fick in min bur nymålad dock pensel målad vit hammarlack då jag ville att den skall tåla lite stryk .ds
http://www.vr6.nu/forum/garage.php?mode ... id=424[url][/url]
mk2 vr6
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 59
- Blev medlem: ons 16 feb 2005, 17:33
- Ort: Falun
- Kontakt:
Du gjorde rätt i att ha lite distans mot taket med din bur.nosisfun skrev:vill bara ge dej ett tips ERIK va försiktig när du knackar in olje pluggarna i blocket sen speciellt dom vid vatten pumpen sätt på nån typ av tätnings massa på dom annars kommer du garanterat få olje läckage där det fick jag kämpa i två dagar för att få mina att stanna kvar och inte fara ut p.g.a olje trycket sluta med att jag slipa till en hylsa som passa i pluggen sen knacka jag in pluggen med hylsan kvar i sen kapa jag av hylsan så hylsan spände ut pluggen det funka iallafall
ps. fick in min bur nymålad dock pensel målad vit hammarlack då jag ville att den skall tåla lite stryk .ds
http://www.vr6.nu/forum/garage.php?mode ... id=424[url][/url]
Hjälpte erik igår med att slänga in buren, det var inge roligt när han har kört med milimeter passning mot innertak och all annan plast i bilen. Som vi slet med fanstyget ;D
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Måste fråga Erik vad kostade balanseringen på veven..???????
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Tack grabbar ingen som kallat mig bög än hehe
SPW>>Svårt att säga har inte orkat brytt mig om att väga skiten de blir en del men inte så himla mycket, kompeserar upp de med buren iaf
nosisfun>>Tack för tipset självklart kommer ja ihåg din historia me pluggen, tog inga risker utan använde grön loctite på alla pluggar. Kolla på bilden på din båge å de ser ju fint ut de där lite mer plats än va ja har mellan båge/tak hehe Men de där bältes infästningarna ska helst sitta längre bak. Har jag läst på riktigt så ska bältet som går över axeln ha en vinkel från stolen på minst 45 grader.
polomannen>> 3500:- fick ja pynta. Killen heter Håkan och är verkligen superduktig på de han gör. För mer info kolla http://www.turnitedcnc.se/
SPW>>Svårt att säga har inte orkat brytt mig om att väga skiten de blir en del men inte så himla mycket, kompeserar upp de med buren iaf
nosisfun>>Tack för tipset självklart kommer ja ihåg din historia me pluggen, tog inga risker utan använde grön loctite på alla pluggar. Kolla på bilden på din båge å de ser ju fint ut de där lite mer plats än va ja har mellan båge/tak hehe Men de där bältes infästningarna ska helst sitta längre bak. Har jag läst på riktigt så ska bältet som går över axeln ha en vinkel från stolen på minst 45 grader.
polomannen>> 3500:- fick ja pynta. Killen heter Håkan och är verkligen superduktig på de han gör. För mer info kolla http://www.turnitedcnc.se/