Röd vr6
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
torsdag och fredag har gått åt att måla golvet invändigt.
2 komponentsfärg luktar så härligt när den härdar den lukten
tillsammans med motivations dricka gjorde att det snurra lite i skallen.
grundat med epoxigrund, funderade ett tag på behålla den här färgen,
lite mer orange än vad bilden visar. Hadde vart snygg kontrast mot
den lila lacken.
Men det blev silvermetallic istället.
Två sådana här stolar är monterade på modifierade orginal glidskenor.
Det är två olika tillverkare på mina 4punktsbälten, willans och klippan.
Givetvis ska jag ha klippan bältet då jag är en riktig klippa bakom ratten .
2 komponentsfärg luktar så härligt när den härdar den lukten
tillsammans med motivations dricka gjorde att det snurra lite i skallen.
grundat med epoxigrund, funderade ett tag på behålla den här färgen,
lite mer orange än vad bilden visar. Hadde vart snygg kontrast mot
den lila lacken.
Men det blev silvermetallic istället.
Två sådana här stolar är monterade på modifierade orginal glidskenor.
Det är två olika tillverkare på mina 4punktsbälten, willans och klippan.
Givetvis ska jag ha klippan bältet då jag är en riktig klippa bakom ratten .
Show us the meaning of haste
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Så här stökigt har det sett ut i motor utrymmet alldelles för lång tid.
Har försökt startat många många gånger utan det hänt nått.
Jag har felsökt likt en blind zombie, skruvat av det jävla insuget plus
hundra andra saker massor med gånger och stoppat huvudet i sanden.
Jag har ringt och stört henke otaligt många gånger och
han har alltid styrt upp mig på rätt spår.
Saker har gått sönder när man skruvat av dom för många gånger
bla så läcker det friskt med soppa i pump anslutningarna.
Tyvärr har jag sagt att bilen skulle ha varit igång för länge sedan.
Men idag startade den ÄNTLIGEN.
Tyvärr dog den ganska omgående och efter ett antal startförsök så
tog batteriet slut. Nu ska jag få motorn att gå på tomgång
och sedan ska det storstädas bland kablar och det ska fästas upp
löst hängande saker.
Men äntligen har den stora stenen släppt från mitt bröst, IT`S ALIVE!
Vi får se hur det blir med att hinna klart till bugrun och
om jag vågar köra bilen obesiktigad.
Hinna med att färdigställa bilen, köra in kompressormotorn
och bygga tillbaka till orginal och besiktiga innan bugrun blir nog svårt.
Senast redigerad av mathias den fre 12 mar 2010, 17:50, redigerad totalt 1 gånger.
Show us the meaning of haste
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Säger jag också mathias grattis........
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
gött matte! saknar rotrex ljudet ,så tok meka nu så du kan ta dig till bugrun
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Tänkte dra min golf ner på en biltransport kärra till bugrun iår.
(Hinner inte besiktiga innan troligtvis, om inte under sker).
Då jag själv inte har BE körkort måste jag be en bekant om hjälp
med transport av dragbil och bilkärran.
Vore riktigt surt om jag inte fick använda golfen på bugrun då
den är obesiktad men skattad,påställd och försäkrad (=körförbud).
Skulle vilja köra både på mantorps stcc bana och strippen, men
om man inte får köra obesiktigat på bugrun så är det bara onödigt
och dyrt att ta med sig golfen dit.
Vad gäller på bugrun? Inga gissningar utan ren fakta gäller.
(På gti klubbens forum står det att bilen måste vara besiktad
för bankörning, stämmer det?)
(Hinner inte besiktiga innan troligtvis, om inte under sker).
Då jag själv inte har BE körkort måste jag be en bekant om hjälp
med transport av dragbil och bilkärran.
Vore riktigt surt om jag inte fick använda golfen på bugrun då
den är obesiktad men skattad,påställd och försäkrad (=körförbud).
Skulle vilja köra både på mantorps stcc bana och strippen, men
om man inte får köra obesiktigat på bugrun så är det bara onödigt
och dyrt att ta med sig golfen dit.
Vad gäller på bugrun? Inga gissningar utan ren fakta gäller.
(På gti klubbens forum står det att bilen måste vara besiktad
för bankörning, stämmer det?)
Show us the meaning of haste
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Kom igen nu Mathias får och får??? Får står i hagen! och din bil är väl inget får?? Right? Min bil är besiktad för första gången i år ca 3 år sen sist och ja har kört både till och från br tidigare.... öö ja hm ja har inte sagt de där.
Besiktningen de gör på br. är mest en säkerhetsåtgärd. Så du inte dräller olja eller du åker runt me massa skrot inne i bilen.
Vi ses där eller hur??
Besiktningen de gör på br. är mest en säkerhetsåtgärd. Så du inte dräller olja eller du åker runt me massa skrot inne i bilen.
Vi ses där eller hur??
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Som vissa vet blev det ingen bugrun iår heller med golfen..
Sket sig med små grejer så som:
borttappade hjulbultar som tydligen är så unika så att ingen
däckhandlare i arvika trakten hadde dom i sortimentet.
Bara att kränga över däcken till orginal bbs vr6 fälgarna,
monterar fälgarna och kan lungt konstatera att ET är för
högt för mina bilstein, H&R coilovers.
Däcken ligger emot fjäderbenet.
Letar febrilt efter mina biltema spacer utan att hitta dom.
Skiter i det så länge och rullar ut bilen från garaget för att varmköra
motorn.
Lambda värdet på PLX bredbandaren säger runt 15-16:1 AFR
på 1500 RPM medan dta boxen säger 12-13:1 AFR.
Tiden rinner ifrån mig och det enda jag kan göra är att avboka
bilkärran och sätta mig i gummans japanare för att åka ner till bugrun.
Sket sig med små grejer så som:
borttappade hjulbultar som tydligen är så unika så att ingen
däckhandlare i arvika trakten hadde dom i sortimentet.
Bara att kränga över däcken till orginal bbs vr6 fälgarna,
monterar fälgarna och kan lungt konstatera att ET är för
högt för mina bilstein, H&R coilovers.
Däcken ligger emot fjäderbenet.
Letar febrilt efter mina biltema spacer utan att hitta dom.
Skiter i det så länge och rullar ut bilen från garaget för att varmköra
motorn.
Lambda värdet på PLX bredbandaren säger runt 15-16:1 AFR
på 1500 RPM medan dta boxen säger 12-13:1 AFR.
Tiden rinner ifrån mig och det enda jag kan göra är att avboka
bilkärran och sätta mig i gummans japanare för att åka ner till bugrun.
Senast redigerad av mathias den fre 13 feb 2009, 21:57, redigerad totalt 2 gång.
Show us the meaning of haste
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Har inte blivit mycket kört den här sommaren...
Har haft lite små problem med allt möjligt men säg nått bygge som
lirar till 100% direkt.
Det senaste lilla problemet är att motorn har lite problem
att hålla tätt.
Oljelampan började blinka i torsdags efter en test runda,
bilen parkerades och jag skulle köpa en oljetryck mätare
och montera på måndag.
På fredag kväll drar jag om lite vacum slangar som har blivit
skadade av värmen från grenröret. provstartar bilen i några
sekunder för att se att allt fungerar.
Stänger av bilen och ska stänga huven och då ser jag oljesprut
1m framför bilen, likaså är hela motorutrymmet täckt i olja
idag började jag rengöra skiten och vad hittar jag inte på backen??
Jo, där ligger ju min olje plugg till en av oljekanalerna....rövsvett också.
Jag använde nya orginal oljepluggar med flytande packning
och dessutom slog jag ett körnslag på pluggen för att den INTE
skulle lossna.
Har för mig att nosisfun hadde liknande problem på sin motor,
hur löste du problemet?
Har haft lite små problem med allt möjligt men säg nått bygge som
lirar till 100% direkt.
Det senaste lilla problemet är att motorn har lite problem
att hålla tätt.
Oljelampan började blinka i torsdags efter en test runda,
bilen parkerades och jag skulle köpa en oljetryck mätare
och montera på måndag.
På fredag kväll drar jag om lite vacum slangar som har blivit
skadade av värmen från grenröret. provstartar bilen i några
sekunder för att se att allt fungerar.
Stänger av bilen och ska stänga huven och då ser jag oljesprut
1m framför bilen, likaså är hela motorutrymmet täckt i olja
idag började jag rengöra skiten och vad hittar jag inte på backen??
Jo, där ligger ju min olje plugg till en av oljekanalerna....rövsvett också.
Jag använde nya orginal oljepluggar med flytande packning
och dessutom slog jag ett körnslag på pluggen för att den INTE
skulle lossna.
Har för mig att nosisfun hadde liknande problem på sin motor,
hur löste du problemet?
Show us the meaning of haste