busig sugis
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
- Ort: fagersta
busig sugis
avgas 2,5 tum rostfritt extraktor racekat
utvändigt andra speglar, lite plast moddad framspoiler
bromsar. nya slitsade skivor,redstuff belägg och bättre bromsvätska.
chassi. nuvarande sänksats ska bytas ut till spax rsx
powerflex bussningar till hela framvagnen/bakvagnen samt motor kuddar i poly.
fjäderbenstag fram och bak.
drivlina. 6 puckad sinter koppling med hårdare tryckplatta,lättat svänghjul och genomgången låda pq diff. dli spakställ
motor.
nyborrad motor
allt nyrenoverat alt utbytt
corrado 2.9 spjällhus
mk4 stage 2 kammar.
nytt insug egen moddat.
315cc spridare
1-5bars btr
ny pump och filter
nya tändkablar och stift.
bmc kit för att tvinga in lite mer luft.
öppen vevhus vent med catchtank.
mappad på turbocenter.
runt 200hk 260nm
inredn.bur,skålstolar,mockaratt,
asa imola 16"
toyo r1r 205 45 16
lättad ca 80 kg
provkörd på mantorp bugrun 2011
mycket trevlig maskin
tack för all hjälp av alla vr6 tokiga
ses på banan i sommar
utvändigt andra speglar, lite plast moddad framspoiler
bromsar. nya slitsade skivor,redstuff belägg och bättre bromsvätska.
chassi. nuvarande sänksats ska bytas ut till spax rsx
powerflex bussningar till hela framvagnen/bakvagnen samt motor kuddar i poly.
fjäderbenstag fram och bak.
drivlina. 6 puckad sinter koppling med hårdare tryckplatta,lättat svänghjul och genomgången låda pq diff. dli spakställ
motor.
nyborrad motor
allt nyrenoverat alt utbytt
corrado 2.9 spjällhus
mk4 stage 2 kammar.
nytt insug egen moddat.
315cc spridare
1-5bars btr
ny pump och filter
nya tändkablar och stift.
bmc kit för att tvinga in lite mer luft.
öppen vevhus vent med catchtank.
mappad på turbocenter.
runt 200hk 260nm
inredn.bur,skålstolar,mockaratt,
asa imola 16"
toyo r1r 205 45 16
lättad ca 80 kg
provkörd på mantorp bugrun 2011
mycket trevlig maskin
tack för all hjälp av alla vr6 tokiga
ses på banan i sommar
Senast redigerad av awsm den lör 18 jun 2011, 11:34, redigerad totalt 4 gång.
slow is boring
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
- Ort: fagersta
- nosisfun
- Moderator
- Inlägg: 816
- Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
- Ort: skottorp / jönköping
du kommer säkert få byta ventil styrningarnaawsm skrev:första frågan. när nya avgassystemet e klart så ska toppen ur vad bör jag göra åt den.???
plana, porta, fräsa ur ventilsäten??
någon som har bra erfarenhet av topp renovering??
svar e till stor hjälp!!!!!
mvh robin
slipa in ventilerna och sätena
och en snäll riktplaning av toppen
passa på att byta lyftarna samtidigt så är toppen som ny sen
mk2 vr6
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
- Ort: fagersta
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
- Ort: fagersta
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
- Ort: fagersta
nu ska nya rostfria agget byggas fick hem rostfria svets böjar ny första ljuddämpare i veckan. slutburken och katten är beställda och en ny rostfri fläns blev klar i veckan som ska passa mot grenröret.
snart dags att dra fram tiggen å börja bygga =)
fick erafa att simons rosfria böjar håller dålig kvalitet dom e skarvade på mitten och dåligt svetsade utan rotgas och inte ens runda i ädorna ..
kommer få använda mkt tillsasts för att få det bra!
tråkigt med dålig kvalitet på grejer man köper!
ska fota lite så fort jag börjat bygga =)
snart dags att dra fram tiggen å börja bygga =)
fick erafa att simons rosfria böjar håller dålig kvalitet dom e skarvade på mitten och dåligt svetsade utan rotgas och inte ens runda i ädorna ..
kommer få använda mkt tillsasts för att få det bra!
tråkigt med dålig kvalitet på grejer man köper!
ska fota lite så fort jag börjat bygga =)
slow is boring
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
- Ort: fagersta
bilder på det modifierade insuget.
klicka på länken för att se bilderna. http://www.garaget.org/?car=15282
klicka på länken för att se bilderna. http://www.garaget.org/?car=15282
slow is boring
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
Tyvär så kommer det att inte göra så mycke effekt.awsm skrev:bilder på det modifierade insuget.
klicka på länken för att se bilderna. http://www.garaget.org/?car=15282
Du har en stor "flaskhals" direkt efter spjällhuset.
Så gör istället som jag har sakt
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
- Ort: fagersta
nexen kolla detta =)
jag har ritat en snabb skiss å lagt på garaget .
va ner å titta på isuget idag och om man ska korta av spjällhus anslutningen den som nu stryper. för att få större inloppshål så ökar ju ytter dim vilket resulterar i att man måste ändra stigningen på plenumet för att passa in mot den av kortade spjällhus ansl. har jag rätt??
kommer då inte plenumet att ta i toppen eller finns det utrymme så det räcker.
kolla länken
jag har ritat en snabb skiss å lagt på garaget .
va ner å titta på isuget idag och om man ska korta av spjällhus anslutningen den som nu stryper. för att få större inloppshål så ökar ju ytter dim vilket resulterar i att man måste ändra stigningen på plenumet för att passa in mot den av kortade spjällhus ansl. har jag rätt??
kommer då inte plenumet att ta i toppen eller finns det utrymme så det räcker.
kolla länken
slow is boring
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt: