Kroll skrev:Sätt en hylsa 27 i ett spärrskaft på veven, be en polare hålla emot medans du drar fast bulten till mellan drev.
Med kammarna tar du en skiftnyckel och sätte på kammen, är drar dit kugghjulet. Lättast om man är två.
Om du tittar på kammarna ser du vart du kan sätta faste n nyckel av ngt slag.
kammarna har jag koll på. det ser man ganska så direkt hur man ska göra på dem.
men om man håller emot på veven(remhjulet) och drar fast mellankugghjulet, då är ju det enda som hindrar det kugghjulet att snurra att kedjen är låst. detta tack vare att man håller fast veven vid remhjulet. tar inte kedjan stryk av att bli belastad på det sättet? det är det jag oroar mig för.
remhjulet kommer jag dra med mutterdragare som
dan säger.
sen funderar jag på att sätta dit en ny koppling när jag ändå är igång. det är väl ganska förnuftigt.
och då har jag ebay.de i tankarna. de kopplingarna är väl ok?
ska kolla runt lite och se vad det finns för alternativ på kopplingar.
ska ha ett lättat svänghjul med, men det är väl inget som spelar någon roll... väl?
jag ska ju inte trimma denna motorn utan den ska vara så gott som orginal. kanske trimma lite på nästa jag skruvar ihop om jag nu gör det.
så frågan är om något i stil med detta skulle fungera. . . ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/XTD-RACI ... 0211069906
den billigaste. kan väl inte vara någon höjdare.
http://cgi.ebay.de/Kupplung-Satz-VW-Cor ... dZViewItem
eller det är bättre att köpa en som man känner till?
http://cgi.ebay.de/Sachs-Kupplung-Golf- ... dZViewItem