Det enkla svaret är nej R32an kommer dock bara få ett UM steg 1 chip och 550cc spridare.
och kanske 400hk. Det är mest bara för ljudets skull.
Tänker bygga allting dolt och dra tryckrör genom original luftfilterbox så ingenting ska synas!
Golf MK2 VR6 Turbo 4motion
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion
För den som är intresserad https://youtu.be/pqyo183CPeQ" onclick="window.open(this.href);return false;
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion
Härligt ljud och burn!!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- eMiL
- Moderator
- Inlägg: 1989
- Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
- Ort: Göteborg
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion
Förbättringsarbete har påbörjats. Ska nu bygga en smidd maskin då det känns som att gränsen för vad en orginal
maskin kan tåla måste vara nådd. Har fortfarande inte kört ras men den ventilerade rätt kraftigt på slutet den här säsongen
Först ska jag försöka göra klart ny kringutrustning medans motorn sitter kvar i bilen. Först upp är nytt insug med
ett Porsche 997 elektroniskt gasspjäll som är 82mm invändigt, ett stort kliv från vr6ans 67mm. En god vän
i Falun har hjälpt mig med den frästa bottenplattan och trattarna. Detta bultas alltså mot orginal nedre insug.
Fick inte plats med orginal kylplåt längre och jag vill absolut inte sätta dit något annat än orginal huvlås så det
blir en special ram för huvlås och lyktor. Kommer mer om det i nästa inlägg.
maskin kan tåla måste vara nådd. Har fortfarande inte kört ras men den ventilerade rätt kraftigt på slutet den här säsongen
Först ska jag försöka göra klart ny kringutrustning medans motorn sitter kvar i bilen. Först upp är nytt insug med
ett Porsche 997 elektroniskt gasspjäll som är 82mm invändigt, ett stort kliv från vr6ans 67mm. En god vän
i Falun har hjälpt mig med den frästa bottenplattan och trattarna. Detta bultas alltså mot orginal nedre insug.
Fick inte plats med orginal kylplåt längre och jag vill absolut inte sätta dit något annat än orginal huvlås så det
blir en special ram för huvlås och lyktor. Kommer mer om det i nästa inlägg.
- eMiL
- Moderator
- Inlägg: 1989
- Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
- Ort: Göteborg
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion
Allt spårade ju såklart ur i våras med nytt grenrör och typ allt under huven.
Ny främre motorbalk
Färdigt resultat
Det är inte sommar utan ras och nu kan jag äntligen skryta med att jag lyckats döda en motor.
Krävdes dock runt 4bar. Slangen som matar undersidan wastegatarna smälte av = all the boost.
Mapsensorn slutar registrera efter 3,2bar och det var en pil rakt upp förbi det. Sen lämnade
en stake blocket.
Alla stakar blev krokiga.
Fick tag i parnerstakar billigt så dom är nu monterade. Dock var dom för större borr så fick montera staken från vevsidan och kolven ovanifrån.
Skottar på fint nu.
https://www.youtube.com/watch?v=pKG5PnCTgj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Donuts för att fira att bilen kom ut för sommaren.
https://www.youtube.com/watch?v=aiwlgLeVMjE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyvärr så blir nog det här sista uppdateringen på något forum för framtiden.
Vill ni fortsätta följa bilens utveckling så kommer jag övergå till instagram helt!
Följ @vall1n_ för kontinueliga uppdateringar!
Ny främre motorbalk
Färdigt resultat
Det är inte sommar utan ras och nu kan jag äntligen skryta med att jag lyckats döda en motor.
Krävdes dock runt 4bar. Slangen som matar undersidan wastegatarna smälte av = all the boost.
Mapsensorn slutar registrera efter 3,2bar och det var en pil rakt upp förbi det. Sen lämnade
en stake blocket.
Alla stakar blev krokiga.
Fick tag i parnerstakar billigt så dom är nu monterade. Dock var dom för större borr så fick montera staken från vevsidan och kolven ovanifrån.
Skottar på fint nu.
https://www.youtube.com/watch?v=pKG5PnCTgj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Donuts för att fira att bilen kom ut för sommaren.
https://www.youtube.com/watch?v=aiwlgLeVMjE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyvärr så blir nog det här sista uppdateringen på något forum för framtiden.
Vill ni fortsätta följa bilens utveckling så kommer jag övergå till instagram helt!
Följ @vall1n_ för kontinueliga uppdateringar!