vevhusfilter?
-
- 18 tummare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: fre 18 okt 2013, 01:53
- Ort: Arvika
vevhusfilter?
Tjenare. Har jämt köpt mig en golf vr6 -96 och tänkte att ja skulle sätta på sportluftfiltet men då kommer frågan ska ja sätta ett öppet vevhusfilter på motorn också eller ska ja köra med original på nåt vis?
http://www.garaget.org/jockedahlgren" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 416
- Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
- Ort: Stockholm
Re: vevhusfilter?
Original funkar fint! Passa på att bygga ett cold air intake, finns en bra guide här på sidan!
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
-
- 18 tummare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: fre 18 okt 2013, 01:53
- Ort: Arvika
Re: vevhusfilter?
Roennis skrev:Original funkar fint! Passa på att bygga ett cold air intake, finns en bra guide här på sidan!
Okey vad bra:) Men då kommer ja med en följdfråga. Istället för att bygga en Cold air intake kan man sätta dit en intercooler istället fast man inte har turbo?
http://www.garaget.org/jockedahlgren" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 416
- Blev medlem: tis 17 maj 2011, 19:51
- Ort: Stockholm
Re: vevhusfilter?
Känns lite onödigt. Först kostar en intercooler dubbelt så mycket plus alla rör, rördragningen blir svårare, du måste tillverka fästen och kapa ur fronten/köpa ny, det väger mer osv.jockedahlgren skrev:Roennis skrev:Original funkar fint! Passa på att bygga ett cold air intake, finns en bra guide här på sidan!
Okey vad bra:) Men då kommer ja med en följdfråga. Istället för att bygga en Cold air intake kan man sätta dit en intercooler istället fast man inte har turbo?
Allting för ett cold air intake kostar ungefär 350 spänn. Plus större risk att du blir stoppad av snuten även fast du inte gjort nån olagligt..
Nissan S14a -99 (f.d. VR6)
-
- 18 tummare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: fre 18 okt 2013, 01:53
- Ort: Arvika
Re: vevhusfilter?
Tänkte mest då ja har delar å allt för det och fäste borde det väll finnas då det finns golf vr6or med turbo å karrosen kan ju inte va så mycket annorlunda?:) Plus tänkte det kanske kunde bli lite fräckt!^^Roennis skrev:Känns lite onödigt. Först kostar en intercooler dubbelt så mycket plus alla rör, rördragningen blir svårare, du måste tillverka fästen och kapa ur fronten/köpa ny, det väger mer osv.jockedahlgren skrev:Roennis skrev:Original funkar fint! Passa på att bygga ett cold air intake, finns en bra guide här på sidan!
Okey vad bra:) Men då kommer ja med en följdfråga. Istället för att bygga en Cold air intake kan man sätta dit en intercooler istället fast man inte har turbo?
Allting för ett cold air intake kostar ungefär 350 spänn. Plus större risk att du blir stoppad av snuten även fast du inte gjort nån olagligt..
Men dock är ja väldigt ny på just denna bilen då ja har kört saab 900 2.0t innan ^^
http://www.garaget.org/jockedahlgren" onclick="window.open(this.href);return false;
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: vevhusfilter?
Stoppar du dit en intercooer på en sugmotor blir det dessvärre effektförlust... Längre väg för motorn att suga i sig luft ifrån och sen volymändringen mellan rör och intercooler gör att bilen tappar effekt kommer bli slöööö som faaaan
-
- 18 tummare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: fre 18 okt 2013, 01:53
- Ort: Arvika
Re: vevhusfilter?
Hum effekt vill man ju inte tappa ^^ Får väll ta och bygga Cold air intake på nått vänster haha har inte jätte bra med penga inkomst just nu så tänkte ta det luftfiltret som jag har i saaben får hoppas att ja får plats med det på nått ställe!^^bossebud skrev:Stoppar du dit en intercooer på en sugmotor blir det dessvärre effektförlust... Längre väg för motorn att suga i sig luft ifrån och sen volymändringen mellan rör och intercooler gör att bilen tappar effekt kommer bli slöööö som faaaan
http://www.garaget.org/jockedahlgren" onclick="window.open(this.href);return false;