Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Affa's VR6T Syncro 98
11 afr vid 0.5bar. Borde snarare ligga på 13.0.
Mycket effekt går till spillo när den går så fett.
Mycket effekt går till spillo när den går så fett.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Näe ska prova att byta till bättre tändstift och tändkablar, försöker få hem de anpassat för turbo via Bosse. Jag kör orginal btr.gnytt skrev:Har du fått rätt på dina laddtryckssproblem? Har ungefär samma scenario som du, laddar ca 0,8, ibland funkar det tillfälligt över hela registret annars kommer pikarna runt 5500v men trycker jag vidare kan den hitta sig igen. Vad kör du för bränsletryck? Kör själv med Aem laddtrycksstyrning och ställt spr på 7% då går den som bäst och duty på laddtryck på 15%
Mvh kibbe
Angående AFR så borde jag ju försöke höjja värdena för inte förlora effekten som sagt, men det kommer väl med lite högre laddtryck samt späda ut ytterligare med E85.
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Har inte gjort något med bilen i sommar, den har rullat på bra med 0.5 bars laddtryck. Bytte generator för några dagar sedan då den plötsligt rasade, först bytte jag kolen men det hjälpte inte, som tur var hade jag en extra generator från min andra motor.
Har beställt tändstift för E85 och magnecor tändkablar. Om jag får det att gå bra kanske på 0.6 bar med dem kanske jag ska boka en bänkning hos AGs i Norrköping.
Edit: jo har fyllt på AC gas också, sedan allt pös ut då vi bytte motor i vintras.
Har beställt tändstift för E85 och magnecor tändkablar. Om jag får det att gå bra kanske på 0.6 bar med dem kanske jag ska boka en bänkning hos AGs i Norrköping.
Edit: jo har fyllt på AC gas också, sedan allt pös ut då vi bytte motor i vintras.
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Byt ut o-ringarna mot ac kompressorn om du har problem med att de läcker förutom när du byter motorAffa skrev:Har inte gjort något med bilen i sommar, den har rullat på bra med 0.5 bars laddtryck. Bytte generator för några dagar sedan då den plötsligt rasade, först bytte jag kolen men det hjälpte inte, som tur var hade jag en extra generator från min andra motor.
Har beställt tändstift för E85 och magnecor tändkablar. Om jag får det att gå bra kanske på 0.6 bar med dem kanske jag ska boka en bänkning hos AGs i Norrköping.
Edit: jo har fyllt på AC gas också, sedan allt pös ut då vi bytte motor i vintras.
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
tror han har gjort detheika_ skrev:Byt ut o-ringarna mot ac kompressorn om du har problem med att de läcker förutom när du byter motorAffa skrev:Har inte gjort något med bilen i sommar, den har rullat på bra med 0.5 bars laddtryck. Bytte generator för några dagar sedan då den plötsligt rasade, först bytte jag kolen men det hjälpte inte, som tur var hade jag en extra generator från min andra motor.
Har beställt tändstift för E85 och magnecor tändkablar. Om jag får det att gå bra kanske på 0.6 bar med dem kanske jag ska boka en bänkning hos AGs i Norrköping.
Edit: jo har fyllt på AC gas också, sedan allt pös ut då vi bytte motor i vintras.
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Har bytt o-ringarna, för vi kolla med en sån mätare som indikerar om det läcker mer än 4g/ år, och den indikerade lite så bytte oringar osv. Men när jag bytte motor i vintras öppna jag gas ledningen och det pös ett bra tag Känner en som har ac-gas och i alla fall minimala utrustningen som behövs så fick gratis påfyllning. Dock var texten utsuddad för hur många kg gas som man får ha i, vi la i 0.8kg, såg ut som det en gång skulle vara skrivet 0,8. Annars är det väl 0.6-0.8 kg som gäller?
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Satte i magnecor kablar och tändstift för E85 idag. Det gick ju bra, bilen går jämnt över hela registret. Men.... mitt problem kvarstår, om jag laddar mer än 0.5 Bar så pallar den inte över 5000 rpm. Det är som du ligger på fullast och någon tvärnitar i princip. Finns det någon jävla spärrfunktion för maxad LMM eller kan det vara något fel i maskineriet? Spräckt kolv eller nått?
AFR ligger på 12.5 ungefär när detta händer, då har jag typ 80% E85 i tanken.
AFR ligger på 12.5 ungefär när detta händer, då har jag typ 80% E85 i tanken.
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: fre 12 feb 2010, 20:17
- Ort: Helsingborg
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Jag hade samma problem med laddet på min bil men jag löste det genom att koppla om vakumet till wg. Kopplade det så här turbo till sida wg. Sen kopplade jag en från insuget till ovansidan wg med ett t på som jag satt min kulventil. Testa koppla vakumet direkt till ovansidan wg. Och inget på sidan. När du gör detta laddar den fullt vad den kan så kör försiktigt och se om du laddar över 0.5 då .gör du det så koppla det som jag skrev. Så kan du ljustera det med kulventilen.
Obs! Jag läste aldrig din tråd innan så vet inte om du har testat detta mvh
Obs! Jag läste aldrig din tråd innan så vet inte om du har testat detta mvh
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Hmm, jag kan styra laddet, kan ladda 0.6, 0.7 till exempel upp till 5000-5500 rpm , där kommer "bromsen" på fullast. Men ska prova koppla om lite imorgon.
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Tänkte på om wastegate:n jag fick med kitet är dålig. Kanske den öppnas helt utan att stänga fort vid högre ladd? Det är ju trots allt en kinespryl. Någon som har erfarenhet av dåliga wg:s ?
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 936
- Blev medlem: tis 21 jul 2009, 15:32
- Ort: Västerås
Re: Affa's VR6T Syncro 98
tror inte ditt problem sitter i wg , det som brukar bli kass med kina wg är att dom läcker så du inte får ladd , det är ganska vanligt att folk får problem med fuelcut när lmm är maxxad , vet inte om det går att ta bort spärren i motronic , annars kan man säkert bygga om till en större lmm
http://www.teamhb.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Har försökt prova också om det är maxxad LMM som spökar, körde några pulls utan LMM inkopplad för att prova, ibland fungerade det och ibland inte. Så kan inte säkert om det är problem med LMM heller. Får väl köra med 0.5 Bar, det är trots allt min bruksbil och drivlinan håller.
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: Affa's VR6T Syncro 98
köp bara en större LMM och testa! kostar kanske 500kr Ebay!
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Affa's VR6T Syncro 98
Går den snålt när detta händer?
Känns det som den går in i väggen direkt och lambdan ligger ok så kan det vara tändnings relaterat istället.
Edit: är tändningen ändrad för e85?
Känns det som den går in i väggen direkt och lambdan ligger ok så kan det vara tändnings relaterat istället.
Edit: är tändningen ändrad för e85?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 212
- Blev medlem: mån 29 aug 2011, 09:47
- Ort: stockholm
Re: Affa's VR6T Syncro 98
hej kör också med e85 har endast ökat på soppan med ca 25 procent i mappen men inte gjort ändringar i tändmappen , vad är det som skiljer tändmapp från soppa till e85 ? kör med Ms sprut som fungerar alldeles utmärkt den går sjukt mjukt o bra och dra endast ca 1 dl mer än med soppa rena vinsten att köra med e85 samt att avgas tempen sjönk 50 till 100 grader vid cruising doch lite tjurig på morgonen men sedan startar den fint.z-vr6nitrous skrev:Går den snålt när detta händer?
Känns det som den går in i väggen direkt och lambdan ligger ok så kan det vara tändnings relaterat istället.
Edit: är tändningen ändrad för e85?