Hallå ja! Orkar inte dra igång 2 projekt trådar och hålla dem igång så för dem som vill följa så gå in på min garaget länk!
Snabb info:
Bilen hade gått långt och aa av rena skäl att behålla den så tog ja beslutet att renovera den samt rusta upp den i ren allmänhet, som tex den saknade drivlina bakåt, rost i skärmar etc. Men sen fick min käre vän Silver_Style här på vr6.nu mig att fundera lite efter att ha fått provåkt hans hjärtegull med turbo och allt. Så ja varför inte? Nu kör vi så de ryker!
Hoppas ni följer och att vi ses på bugrun
Hallå allihop!. Kört fast lite här i byggnationen. Osäker på mig själv ang monteringen utav kolvarna med nya kolvringar så undra om någon här i forumet har en bild på när dem monterade sina kolvar så man kan gå efter något eller jämföra något mot
Mvh seeb3
Seeb3 skrev:Hallå allihop!. Kört fast lite här i byggnationen. Osäker på mig själv ang monteringen utav kolvarna med nya kolvringar så undra om någon här i forumet har en bild på när dem monterade sina kolvar så man kan gå efter något eller jämföra något mot
Mvh seeb3
Jag har någon bild i min projekttråd när jag monterade mina kolvar med nya ringar om du vill kika.
Seeb3 skrev:Hallå allihop!. Kört fast lite här i byggnationen. Osäker på mig själv ang monteringen utav kolvarna med nya kolvringar så undra om någon här i forumet har en bild på när dem monterade sina kolvar så man kan gå efter något eller jämföra något mot
Mvh seeb3
Jag har någon bild i min projekttråd när jag monterade mina kolvar med nya ringar om du vill kika.
Tackar! Satt och leta men hittade ingen tråd med bilder men måste missat att klicka in på denna . Bra då kanske man kan komma någonvart nu . Var de svårt att montera kolvarna? Såg också att du hade gjort något som du kasa in dem med:P
Nej det var inge svårt, men jag använde mig av en orginal kolvringskompressor som jag köpte på ARZ. Så det var bara att trä ner kolven i den sen pressa ner den i cylindern. Har man ingen sån får man trycka ihop ringarna för hand en och en och sakta trycka ner kolven ring för ring. Det ska gå det med
vwracingvr6 skrev:Nej det var inge svårt, men jag använde mig av en orginal kolvringskompressor som jag köpte på ARZ. Så det var bara att trä ner kolven i den sen pressa ner den i cylindern. Har man ingen sån får man trycka ihop ringarna för hand en och en och sakta trycka ner kolven ring för ring. Det ska gå det med
Okejokej, jag ska ge biltemas kolvringspress en chans annars får ja göra de för hand
vwracingvr6 skrev:Nej det var inge svårt, men jag använde mig av en orginal kolvringskompressor som jag köpte på ARZ. Så det var bara att trä ner kolven i den sen pressa ner den i cylindern. Har man ingen sån får man trycka ihop ringarna för hand en och en och sakta trycka ner kolven ring för ring. Det ska gå det med
Okejokej, jag ska ge biltemas kolvringspress en chans annars får ja göra de för hand
Den kommer inte fungera. Eller jo om du kapar den i rätt vinkel.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
vwracingvr6 skrev:Nej det var inge svårt, men jag använde mig av en orginal kolvringskompressor som jag köpte på ARZ. Så det var bara att trä ner kolven i den sen pressa ner den i cylindern. Har man ingen sån får man trycka ihop ringarna för hand en och en och sakta trycka ner kolven ring för ring. Det ska gå det med
Okejokej, jag ska ge biltemas kolvringspress en chans annars får ja göra de för hand
Den kommer inte fungera. Eller jo om du kapar den i rätt vinkel.