Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Var inte kina-kopior som jag köpte från början, men det var vad som dök ner i brevlådan
så man får ha lite koll på vad man köper
Men ja det ska väl hålla en bit, tänkte gå över till att köra Etanol så vet inte vad dom
pallar då men en 400hk på etanol ska väl inte vara något problem
så man får ha lite koll på vad man köper
Men ja det ska väl hålla en bit, tänkte gå över till att köra Etanol så vet inte vad dom
pallar då men en 400hk på etanol ska väl inte vara något problem
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Ca 500 hk på etanol ska de funka till, beroende på kringutrustning
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Kompisen bromsade 460whp på 875cc , 4bar btr. laddade 1,5bar och lågt varvstopp på 6000rpm då in tank pumpen inte orkade med mer.
Han bytte soppa pump och kunde höja laddet till 1,7 och drar den till 7300rpm nu, så en bit över 500whp bör inte vara omöjligt. E85 såklart.
Förlåt för OT, jäkla skoj att läsa projekttråden din. Jag hämtar själv inspiration från projekttrådar med vr6 turbo för att förhoppningsvis bygga klart det lilla jag har kvar på min. Lycka till och ha en trevlig helg!
Han bytte soppa pump och kunde höja laddet till 1,7 och drar den till 7300rpm nu, så en bit över 500whp bör inte vara omöjligt. E85 såklart.
Förlåt för OT, jäkla skoj att läsa projekttråden din. Jag hämtar själv inspiration från projekttrådar med vr6 turbo för att förhoppningsvis bygga klart det lilla jag har kvar på min. Lycka till och ha en trevlig helg!
Show us the meaning of haste
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Det är lugnt, bara kul att läsa vad andra plockat ut på de sakerna
Skulle det visa sig att 044 pumpen inte räcker till så köper jag bara en till.
Finns dubbla utgångar från catch-tanken så det är lugnt
Har iaf fått upp motorn i motorlyften och skall tappa den på olja nu innan
man snurrar runt den på stativet.
Hur mycket kan man lämna kvar på motorn när man ska ge sig på ramlagren,
kolvar och övre kedjan borde jag inte behöva peta på ?
Så egentligen bara oljepump och andra delar som sitter i botten då som jag behöver
ge mig på gissar jag på.
Skulle det visa sig att 044 pumpen inte räcker till så köper jag bara en till.
Finns dubbla utgångar från catch-tanken så det är lugnt
Har iaf fått upp motorn i motorlyften och skall tappa den på olja nu innan
man snurrar runt den på stativet.
Hur mycket kan man lämna kvar på motorn när man ska ge sig på ramlagren,
kolvar och övre kedjan borde jag inte behöva peta på ?
Så egentligen bara oljepump och andra delar som sitter i botten då som jag behöver
ge mig på gissar jag på.
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Oljepump och kåpan som sitter vid remskivan borde räcka, sen kan man snurra lagrena som är på undersidan av veven utan att ta bort den. Ville du låna verktyget för remskivan?
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
kom och tänka på en sak.
När det gäller oljetrycksgivarna så finns det ju en bunt olika
listade.
Jag har inte en aning om vad som satt i bilen original.
Vilka färger skall jag köra med ?
När det gäller oljetrycksgivarna så finns det ju en bunt olika
listade.
Jag har inte en aning om vad som satt i bilen original.
Vilka färger skall jag köra med ?
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
I färdriktning sett så ska det sitta en brun till vänster och en svart i höger
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Ett stycke motor sitter uppe i stativet nu.
en kapad och lackad balk till fronten så IC får plats där den skall sitta
en kapad och lackad balk till fronten så IC får plats där den skall sitta
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Kanske någon här som har en fungerande motor som kan hjälpa mig vart 2 kontakter hör hemma.
Dom sitter på motorns härva altså den biten som börjar vid elektriska vattenpumpen.
Iaf så är den ena en 3-polig med Blå/vit, Svart och bruna kablar.
Den andra en 2-polig med Svart/gul och Bruna kablar.
Letat i alla kopplingsscheman jag har och det står helt still i huvudet vart dom hör hemma
någonstans
Dom sitter på motorns härva altså den biten som börjar vid elektriska vattenpumpen.
Iaf så är den ena en 3-polig med Blå/vit, Svart och bruna kablar.
Den andra en 2-polig med Svart/gul och Bruna kablar.
Letat i alla kopplingsscheman jag har och det står helt still i huvudet vart dom hör hemma
någonstans
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Tps och tomgångsmotor?
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Inte om man kollar färgerna enligt Autodata som jag står och kollar i nu.
Så jävla svårt när det står totalt still i huvudet och motorn inte sitter i bilen med
alla komponenter runt
Håller på banta ner härvan där på motorn så därför jag undrar, fult med massa sladdar som inte går någonstans sen när nya härvan kommer i bilen.
Just nu har jag, tempmätare, jordningar, oljetemp/tryck och elektriska vattenpumpen
som jag vet att jag behöver kvar från den härvan.
Men funderar på dom där 2 sista om man kan fimpa dom också.
Så jävla svårt när det står totalt still i huvudet och motorn inte sitter i bilen med
alla komponenter runt
Håller på banta ner härvan där på motorn så därför jag undrar, fult med massa sladdar som inte går någonstans sen när nya härvan kommer i bilen.
Just nu har jag, tempmätare, jordningar, oljetemp/tryck och elektriska vattenpumpen
som jag vet att jag behöver kvar från den härvan.
Men funderar på dom där 2 sista om man kan fimpa dom också.
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
lättast e att sumra kablarna och se var de går på t68 stycket då vet du vad de är till
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
ABS Hydraulic Pump Relay Main Fusebox Run Power Black/Yellow
G1/11 Vehicle Speed Sensor Gauge Cluster White/Blue
A1/07 Horns, Radiator Cooling Fan After-Run Control Unit Main Fusebox Start/Run Power, Fuse 13 Black/Yellow
G1/11 Vehicle Speed Sensor Gauge Cluster White/Blue
A1/07 Horns, Radiator Cooling Fan After-Run Control Unit Main Fusebox Start/Run Power, Fuse 13 Black/Yellow
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
På motorn härva ska det tydligen bara finnas 2st 3-poliga.
Om man kollar på Vagcat.
Sen den 2-poliga vetefan den finns det ju en drös med men inget jag tror
jag kommer behöva.
Då jag har dom saker kvar nu som jag behöver, hastighet går väl via något av dom andra
kablagen som kommer ut och går till växellåda mm...
Om man kollar på Vagcat.
Sen den 2-poliga vetefan den finns det ju en drös med men inget jag tror
jag kommer behöva.
Då jag har dom saker kvar nu som jag behöver, hastighet går väl via något av dom andra
kablagen som kommer ut och går till växellåda mm...