Tja, Tor heter jag (Affas brorsa), Hijackar JJs account.
Jag har en teori om att det är avgasmottrycket som orsakade detta.
När vi byggde avgas till bilen rekommenderade jag att vi skulle köra 2.5" hela vägen bak, då jag redan då sa att avgasmottryck kan vara skadligt för motorn.
(Här resonerar jag som att högt mottryck ger högt cylindertryck, ungefär som att ha för hög avancerad tändning vid laddtryck.)
Aja skit samma vi byggde så det passa till org syncro dämparna.
När vi testade idag, märkte vi tidigt att det inte kändes som motorn gav den effekt den borde. (Högt avgasmottryck kan medföra lägre effekt trotts uppnått laddtryck.)
Så jag ställer frågan. Högt avgasmottryck är döden för stakar har jag läst någonstans, men i detta fall kanske en "wrist pin" har börjat glappa (de kanske ger sig före ev. staken kröker sig)?
Vevlagren är väl mindre troligt då bilen inte gått långt och problemet uppstod nu när vi började köra på laddtryck.
Klart ett vevlager kan ge sig, men bilen kördes inte hårdare än vanligt, inga rivstarter o.s.v..
Och wrist pin knock låter ganska likt?
Otur vilket fall som helst, tyckte vi fick ihop allt så bra. Samtidigt läser man folk som kör 400hp på stock motorer utan problem, och denna ska ge sig innan det roliga börjat.