mathias skrev:Personligen gillar jag mest när centrumdelen är lackad
i liknande färg du redan har.
Bara du får alla fälgbanor polerade blir det sjuuukt snyggt.
Men har du redan bestämt dig för att lacka om så kan du ta en titt
på dom här fälgarna.
Bara att bläddra ner litegrann så ser du fälgarna.
Gott Nytt år.
tack för din åsikt och Gott nytt år
Uppdate
Tjena.. va nyss ute i garaget oo lekte lite skruvade lite med coilsen och provmonterade fälgarna på ena sidan :thumbup:
blev ju fet tycker jag... kanske kommer bli svårt att få den så låg bak dock.. isåfall kanske jag får ta bort 20mm spacerna :think: men jag får mixtra med de när däcken är på... är kommer lite bilder i alla fall.
om jag lyckas få den såhär så blir den lår vid stänk lapparna
nu va de äntligen färdig slipat och färdig polerat på dessa fälgarna!!
sen har jag börjat pilla med el hissen på vänster sidan (den fungerar inte som den ska)
men de är ju ett jävla pack!! är riktigt trött på skiten!! fattat inte hur jag ska lyckas få ut hiss motorn! är de någon som vet typ någon guide på hur man gör!! eller kanske kan berätta
Hiss mekanismen får du ut genom att köra ner rutan i bott och lossa rutan och ta ut den genom springan och sen lossa ett antal skruv till mekanismen!!!!
(Detta sagt av en mek på VAG)
Annars är det bryta loss "hakarna" som sitter vid varje skruv med milt våld!! Och då kan du komma åt skruvarna till rutan...Sen lossar du mekanismen från rutan
PS med reservation för om det är samma fastsättning som på Passat DS
Xlarge
Fyller Ac på fritiden! Billigt!! PM-a för info
Även kamkedjebyten mm
Även felsökning med VCDS (Vag-Com)
Golf VR6 -92
Golf VR6 -94
Golf VR6 -96
6st Passat vr6 93-94 + 1st skrotad (Nexens jättegamla)
Cheva Van -88
xlarge skrev:Hiss mekanismen får du ut genom att köra ner rutan i bott och lossa rutan och ta ut den genom springan och sen lossa ett antal skruv till mekanismen!!!!
(Detta sagt av en mek på VAG)
Annars är det bryta loss "hakarna" som sitter vid varje skruv med milt våld!! Och då kan du komma åt skruvarna till rutan...Sen lossar du mekanismen från rutan
PS med reservation för om det är samma fastsättning som på Passat DS
Xlarge
porblemet va att den va fast låst i upphissat läge också... men jag lyckades nyss att få ut skiten de gick åt en hel del milt våld xD hehe... så nu ska jag bara jaga rett på en ny hiss motor
har gått och funderat lite på en lite halv galen ideé!! jag har funderat på om jag ska foliera bilen till en Harlequin
Så ska jag köra på cleen svart ? eller bara Go Crazy med harlequin!!?
vad tycker ni!?
i så fall är de denna färg uppsättningen jag tycker är snyggast av dem 4 olika som finns
Om du kör på Harlequin så¨behöver du ju inte ta LSD iaf då bilen sköter det
Nae men skämt o sido tycker jag det ser förj*vligt ut rent sagt, kör svart!
Harlequin är klart sätt synas och sticka ut, kan va riktigt fränt med rätta tyskstuket, folie är klart ett alternativ dock förbannat dyrt men håller riktigt fin kvalite och hållbart, har du en fräsch lack för övrigt är det ju tacksamt för det då skulle skydda att dra över folie men synd lägga dom pengarna på både hellack å folie