Kylarfläkt fråga?

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
pinkcream69
Hardcore VR6:are
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 11:36
Ort: Olofström

Kylarfläkt fråga?

Inlägg av pinkcream69 »

Hej!

Tycker min kylarfläkt går igång väldigt sent närmare 100grader. finns det något sätt så den går igång kanske vid 93?.. bilen normaltemp ligger på 85ca.eller om de går att koppla en strömbrytare så man kan slå på den manuellt ifrån kupen

Har provat att söka på detta men får inte fram det,
kör golf vr6a
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

strax 100 grader är en rätt normal starttemp för kylar fläkten så inget jag skulle bli gråhårlig för
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Re: Kylarfläkt fråga?

Inlägg av Kandevik Motorsport »

pinkcream69 skrev:Hej!

Tycker min kylarfläkt går igång väldigt sent närmare 100grader. finns det något sätt så den går igång kanske vid 93?.. bilen normaltemp ligger på 85ca.eller om de går att koppla en strömbrytare så man kan slå på den manuellt ifrån kupen

Har provat att söka på detta men får inte fram det,

ja lossa kontakten fram i kylet å koppla ihop dom 2 yttre så ska den starta finns dock 2 lägen så du får testa mät först fram vilken som e pluss med instrument.. en skall alltid ha konstant pluss tills värmen koppplar ihop innuti å leder vidare så fläkten startar...
pinkcream69
Hardcore VR6:are
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 11:36
Ort: Olofström

Re: Kylarfläkt fråga?

Inlägg av pinkcream69 »

Kandevik Motorsport skrev:
pinkcream69 skrev:Hej!

Tycker min kylarfläkt går igång väldigt sent närmare 100grader. finns det något sätt så den går igång kanske vid 93?.. bilen normaltemp ligger på 85ca.eller om de går att koppla en strömbrytare så man kan slå på den manuellt ifrån kupen

Har provat att söka på detta men får inte fram det,

ja lossa kontakten fram i kylet å koppla ihop dom 2 yttre så ska den starta finns dock 2 lägen så du får testa mät först fram vilken som e pluss med instrument.. en skall alltid ha konstant pluss tills värmen koppplar ihop innuti å leder vidare så fläkten startar...



Tackar för svaret, ska kolla upp det i nästa vecka!
kör golf vr6a
Lyngmo
Hardcore VR6:are
Inlägg: 266
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 08:56
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lyngmo »

ja min går knappt upp på 70 grader nu visar tempen men det e ju vinter. inne i kupen blir det svettigt vill jag lova
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

I läge 1 ska termokontakten i kylaren slå på vid 95gr och av vid 85gr.

I läge 2 ska den slå på vid 105gr och av vid 92gr.

(är den kass går motorfläkten hela tiden)
Golf vr6-93
Skriv svar