ros_golf88 skrev:Tack, ja den kommer att finnas på Bugrun! Antar att den blir färdig dagen före eller något.. haha
angående den där blå eloxerade remskivan du tänkt att montera så låt bli de lägg den på hyllan..
den e i soloid aluminium antar ja jag kollade på en sådan underr tildigt stadie när jag byggde å e den solid så kommer maskinen att gå i självsvängning veven vibbrera så olje filmen slås sönder lagrena rasar å maskinen e helt kass
originalet e nämligen delat i 2 med inre å yttre del wulkade ihop med gummi i mellan som skall ta upp vibbrationer å nolla dom en sväng dämpare även kallat.. så ett råd kör med oriinalet annars kan de stå dej dyrt i ny bygge av motorn..
De skulle betyda att min motor rasat för länge sedan då? Då ja kör alu svänghjulsdämpare, remskiva till generator samt servopump en längre tid.
Angående orginal svänhjulsdämpare så finns de 2 olika. Den tidigare är inte vulkad som den senare modellen. Jag har och kommer alltid att köra solida varianter. De som kan hända med den senare är att den separerar och då har man problem. Kan bli så illa att vevaxeln går av.
ros_golf88 skrev:Tack, ja den kommer att finnas på Bugrun! Antar att den blir färdig dagen före eller något.. haha
angående den där blå eloxerade remskivan du tänkt att montera så låt bli de lägg den på hyllan..
den e i soloid aluminium antar ja jag kollade på en sådan underr tildigt stadie när jag byggde å e den solid så kommer maskinen att gå i självsvängning veven vibbrera så olje filmen slås sönder lagrena rasar å maskinen e helt kass
originalet e nämligen delat i 2 med inre å yttre del wulkade ihop med gummi i mellan som skall ta upp vibbrationer å nolla dom en sväng dämpare även kallat.. så ett råd kör med oriinalet annars kan de stå dej dyrt i ny bygge av motorn..
De skulle betyda att min motor rasat för länge sedan då? Då ja kör alu svänghjulsdämpare, remskiva till generator samt servopump en längre tid.
Angående orginal svänhjulsdämpare så finns de 2 olika. Den tidigare är inte vulkad som den senare modellen. Jag har och kommer alltid att köra solida varianter. De som kan hända med den senare är att den separerar och då har man problem. Kan bli så illa att vevaxeln går av.
det e därför man inte kör den nya modellen ..
Erik du kör mestadels strippen å nöter inte på bana ?
under långvariga höga varv så kan det ta skada men funkar de å inget händer så e de ju kanon .. men den man ska inte glömma att dämparen har ett syfte när wag byggde maskinen annars hade den ju vart solid redan vid fabriks monteringen
Kandevik Motorsport skrev:
angående den där blå eloxerade remskivan du tänkt att montera så låt bli de lägg den på hyllan..
den e i soloid aluminium antar ja jag kollade på en sådan underr tildigt stadie när jag byggde å e den solid så kommer maskinen att gå i självsvängning veven vibbrera så olje filmen slås sönder lagrena rasar å maskinen e helt kass
originalet e nämligen delat i 2 med inre å yttre del wulkade ihop med gummi i mellan som skall ta upp vibbrationer å nolla dom en sväng dämpare även kallat.. så ett råd kör med oriinalet annars kan de stå dej dyrt i ny bygge av motorn..
De skulle betyda att min motor rasat för länge sedan då? Då ja kör alu svänghjulsdämpare, remskiva till generator samt servopump en längre tid.
Angående orginal svänhjulsdämpare så finns de 2 olika. Den tidigare är inte vulkad som den senare modellen. Jag har och kommer alltid att köra solida varianter. De som kan hända med den senare är att den separerar och då har man problem. Kan bli så illa att vevaxeln går av.
det e därför man inte kör den nya modellen ..
Erik du kör mestadels strippen å nöter inte på bana ?
under långvariga höga varv så kan det ta skada men funkar de å inget händer så e de ju kanon .. men den man ska inte glömma att dämparen har ett syfte när wag byggde maskinen annars hade den ju vart solid redan vid fabriks monteringen
Nej de blir inte så mycket bana för mig även om ja tagit några varv. Ska nog häkta på ett par större bromsar så kan man åka å svänga lite mer Men den har funkat kalas på gatan å strippen hela sommaren. På slutet av sesongen körde ja varvstoppet på 8000 rpm utan problem.
Som ja sa tidigare så var de tidigare svänhjulsdämparen av solid modell från fabrik. Men nu kladdar vi inte mer i Ros tråd Fortsätt kämpa Anders så hörs vi!