![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit : Kom på det att det är en ganska stor skruvkompressor ska leta reda på modellbeteckningen
Wildstlye skrev:Recept Motor
Botten:
AAA Borrad 2.95 L 12v
Blocket Toppdeckat och o-ringat
Oljetråg Med skvalpplåtar
Smidda H-profil stakar
Smidda kolvar
Vevaxlel balanserad
Svänghjul lättat och balanserat
4puck sinter lamell med stenhård tryckplatta
komp blir 8.7:1
Topp
portad
42/36 Ventiler
Orginalkamaxlar Egen slipade
Short runner insug (hemmasnick)
Gjutet grenrör med Fläns för separat Wastegate
Garret T-35 Turbo
Intercooler Från iveco
3" Tryckrör
Vevhusventilation med oljefälla
Växellåda 02a
Orginal med annat drevpaket och quaddiff
Egentillverkade drivaxlar med knutar i segstål
Avgassystem : 3.5" downpipe till 3 " avgas med 1 st dämpare och diselkrök
hallo henke..z-vr6nitrous skrev:oringat och orginal packning har hållt för mig, 1.8bar nada problem med motorn ,å innan turbo så åkte jag med kompressor 1.4bar med samma block ,bar säger inte allt men man får iallafall en finger visning av vad det klarar av
vad för orings uppstick körde du med kandervik?
ja 2 ggr har de vart beställde 8.3:1 fick 10.2:1 sedan fräste ja om dom själv i CNC maskinen efter deras nya uträkningar för att nå 8.3:1 men de blev bara 8.88 så JE suger ja ringde å prata med dom 12 ggr om detta å dörklarade å skickad email med all info mått packning osv men dom mixade varje gång mm å tum så packningen blev 1.65 mm i stället för 0.65 mm som e 0.65 tum e 1.65 mm så dom va verkligen dumma .z-vr6nitrous skrev:tjo!
ursäkta att det e lite OT i din tråd men det kanske kan hjälpa dig i valet av motor bygget
så sant ,spikar det eller höga cylinder tryck så ger den sig lättare helt klart men kanske hellre att man skjuter packningen än ett ring land/kolv
men hade själv valt stål packningen nu i efterhand för det blir även bättre mot toppen ,dock så bör man topp decka blocket eller kolla så att det är 100 plant ,och för dom som inte vet så höjer stål packningen kompet med ca 0.5:1 ,så ha kolla på vilka kolvar ni köper och räkna ut kompet själv också för man kan aldrig lita på att man får rätt
kandevik du har väl fått fel komp på dina mått beställda kolvar 2ggr?
packning vattenskära? du köper ju en OEM eller victor reins packning 3 lager plåt ennars går de inte vettu. dene bara 0.65mm tjock..Wildstlye skrev:Mina kolvar har inte kommit än men dom ska ge ett komp på 8:7.1 och jag hoppas verkligen det blir rättdock så är det inga JE kolvar packningen tänkte jag en kompis skulle vattenskära till mig senare...
Kandevik ! är det värt att bygga mekansikt eller håller det med orginal tryckare hade ju tänkt mig rätt stora ventiler å så ... Sen undrar jag om det va svårt att rakställa motorn i din mk1 ? har ju mk2 visserligen men ah funderar på hur mycket jobb det blir ?
Mvh