Guide: Montera Cupra R läpp.

Forum för bilar med R32 motorer

Moderator: Skee^

Användarens profilbild
Dajjmen
Turbo VR6a
Inlägg: 93
Blev medlem: lör 12 nov 2011, 09:51
Ort: Helsingborg

Guide: Montera Cupra R läpp.

Inlägg av Dajjmen »

Om du är sugen på att montera en Seat Cupra R läpp på din R32 så kommer här en guide jag snabbt slängde ihop.

Börja med att inhandla en Cupra R läpp på tex din lokala Seat återförsäljare för runt 375 kr. Sen är det bara att sätta igång:

1. Börja med att skruva av alla skruvar i frampant av framspoilern. Klipp av utsticket från original "underkåpa". Den är av mjuk plats och går utmärkt att klippa med plåtsax.

Bild

Bild

2. Kapa bort så du har ca 15 - 20 mm kvar av mitten bitarna på läppen. Jag tog med dremmel och sen renskar jag kanterna.

Bild

Bild

3. Dra ner "underkåpan" och för in läppen mellan frontspoilern och plattan. Se till att få det så jämt som möjligt i framkant. När du tycker det se bra ut så börja med att montera tillbaka originalskruvarna så att dom spänner fast läppen. Tag sen träskruv med stor skalle och börja skruva fast i fronten och arbeta dig bakåt, ta så tätt att du ser att läppen ligger jämt med frontspoilern.

Bild

4. I och med att läppen inte är gjort för våra bilar så kommer det att sticka ut några cm på båda sidorna. Jag gjorde så att jag tog en järnsåg och sågade av den utstickande biten och filade fint den. Ta sen om du vill svart silikon och jämna av så gått det går.

Bild

Bild

5. Öppna en iskall öl, klappa dig själv på axeln och beundra ditt jobb :P

Färdigt resultat:

Bild

Lägg gärna upp bilder på era R32 med Cupra R läpp!
Hoppas detta hjälper någon.
//Dajjmen
Chesmal
VR6 newbie
Inlägg: 39
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 08:42
Ort: Göteborg

Re: Guide: Montera Cupra R läpp.

Inlägg av Chesmal »

Grymt jobbat Dajjmen, alltid lika roligt att få läsa och se dina bilder , keep up the good work ! :)
Skriv svar