startspärr

Allt övrigt om bilen
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Re: startspärr

Inlägg av Kroll »

mimu skrev::D
lite gammal tråd men kan inte låta bli.
Vafan är det för "startspärr" som man bara kopplar bort så finkar det? För att det skall vara startspärr skall styrdonet vara programmerad att snacka ihop sig med larm dosan innan nån soppa och el kommer ut.
Dom flesta larm/spärr brukar vara så. Tar du bort dosan så funkar inte bilen. Det är ingen Windows98 vi snackar om :D
Jag har också bara kopplat ur kabeln till dosan och sen funkade det, men blinkers forsatte att blinka så till slut rev jag ner allt och kopplade tillbaka så som det är original. detta var visserligen ett eftermarknadslarm.
Så troligtvis är det ngt eftermarknadslarm snubben har haft..
Användarens profilbild
mimu
Polerat insug
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 23:52
Ort: Stockholm

Re: startspärr

Inlägg av mimu »

OK
Kikade lite i mina gamla tråd nu och tänkte en uppdate!

Anledning att den slutar funka är nästan alltid att den glömmer allt va 'disarm' (larma av) heter.
Om nån vill veta hur det går till så får ni PM, vill inte skriva det direkt här (ni vet varför), för att få beskrivning vill jag att ni varit medlem minst par månader och skrivit en del inlägg här (inte från dagens datum), eller om ni känner nån från forumet som kan PMa.

Detta skall fungera; på alla original VAG monterade larm med imobiliser, DEFA, Cobra och Viking.

Vid ett PM så skall du beskriva ditt problem och skriva lite hur detta hände osv. Jag kommer inte hjälpa biltjuvar (inte ens om ni betalar).
Gillar känslan av en sugis när det är högtryck!
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: startspärr

Inlägg av bossebud »

ECU förväntar sig en signal från immobilisern för o starta kan du replikera den så är d kolugnt men för eftermonterade larm t.ex cargard så bryter dom kontakten på kabeln mellan ECU till bränslepumpsrelät och utgången till relät går oxå via larmboxen ut till bränslepumpen tog mig väl 20-30 min o koppla bort o återställa till orginal men d gäller o veta hur alla kablar går på en golf 3 :)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Skriv svar