Lättre att få igenom bilen på vissa stationer? I Malmö

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
JörgenF
Ny här
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 06 okt 2014, 07:57
Ort: Svenljunga

Lättre att få igenom bilen på vissa stationer? I Malmö

Inlägg av JörgenF »

Min kärra börjar bli av äldre modell och jag kör mer och mer. Börjar bli orolig för nästa besiktning, vill ju inte få en massa 2or.

Jag bor i Malmö, så letar efter en station i närheten där personalen inte vaknar på fel sida varje dag om man säger så, hittade denna lista för: bilbesiktning i malmö som har omdöme, men det behöver ju inte medföra att det är mer eller mindre lätt att få igenom bilen. Skiter i trevlig personal, kaffe på köpet etc. Vill bara att min lilla låda ska få rulla lite till utan kostnader.


Några tips?
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Lättre att få igenom bilen på vissa stationer? I Malmö

Inlägg av bossebud »

Mitt bästa tips till dig är nog att åka till dennstation som är mest petiga! Så du är säker på att din bil är säker för att framföras på väg! Ett hjullager som kanske är på väg o rasa en styrled, som sagt bättre att dom får göra sitt jobb ordentligt.

Sen finns de juh vissa bes. Män som är bittra så som i många andra yrken :)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Sjöqvistan
VR6-mentor
Inlägg: 828
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 19:13
Ort: Nyköping

Re: Lättre att få igenom bilen på vissa stationer? I Malmö

Inlägg av Sjöqvistan »

Åk inte upp till Mjölby i Östergötland. De dömde ut min Golf 2:a totalt. 11 antal 2:or. Besiktningsmannen rev ut mattorn i skuffen för att kolla noga på bakre hjulhusen och om det fanns rost. Helt galen var han, han körde tillslut in bilen i lastbilshallen för att gå igenom hjullagerna med en sådan där maskin de har.
Kör:
Golf III VR 6 Syncro -96
VW Bora 1,6 -01

----------------------------
Kan läsa av felkoder OBD II/CAN-BUS/CANBUS till vw, audi, skoda och seat.

http://www.garaget.org/Sjoqvistan
Cham
VR6-mentor
Inlägg: 444
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 11:31
Ort: Skåne

Re: Lättre att få igenom bilen på vissa stationer? I Malmö

Inlägg av Cham »

Jag brukar besikta min vid Jägersro besikningen.

Dom är riktig duktiga.och man får synpunkter av dom m.m.

Dom har till och med varit hjälpsamma med mig genom att säga att jag kan köra med mina Alu fälger. För jag har besiktningsfälger på bilen som är plåtfälger.
För att dom skulle kolla extra mkt för polisen brukar klaga på mina fälger ofta... Pga utstick från fordon.
VW Corrado Vr6 -94
Acke24
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 01 feb 2018, 10:22
Ort: Sumpan
Kontakt:

Re: Lättre att få igenom bilen på vissa stationer? I Malmö

Inlägg av Acke24 »

Till syvende och sist så är det människor som besiktar bilarna och därmed kommer den mänskliga faktorn in som innebär att det kan vara lättare att få igenom bilen på vissa stationer även om det inte skall vara så. Du kan hitta en lista på stationer i malmö via länken om du vill ringa runt https://hitta-bilbesiktning.se/malmo/
Skriv svar