avgassystem! 2.5''

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
golf85
VR6 Guide
Inlägg: 115
Blev medlem: tor 17 jul 2014, 21:14
Ort: gällivare

avgassystem! 2.5''

Inlägg av golf85 »

tjena jag ska göra om systemet i bilen! ska dra raka rör från katten och till sista dämparen, hur mycket kommer ljudnivån och öka? blir det overkill och högljudd? näst sista dämparen är ful som stryk och håller på och rasa ihop så tänkte ta bort mellan dämparna och sätta raka rör! blir det bra? 2.5 tum lagomt? blir kompressorkitt efter det dock! räcker dimensionen för kompkitt?
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Re: avgassystem! 2.5''

Inlägg av heika_ »

2.5tum räcker för kompressor.
Turbo är lite mer tacksam för hur stort avgas man har.
Ljudnivån beror ju helt på vad du har för slutdämpare. Blir ju klart högre men inte överdrivet.
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
golf85
VR6 Guide
Inlägg: 115
Blev medlem: tor 17 jul 2014, 21:14
Ort: gällivare

Re: avgassystem! 2.5''

Inlägg av golf85 »

jag tänkte köra med original slutdämpare och raka rör från katt till den ! :D de låter ju bra att dimensionen räcker . :D mvh
golf85
VR6 Guide
Inlägg: 115
Blev medlem: tor 17 jul 2014, 21:14
Ort: gällivare

Re: avgassystem! 2.5''

Inlägg av golf85 »

satt raka 2 tum rör från katten och ända till sista dämparen inga motstånd eller så :) vart lagomt gött ljud och vid 2500.3000 så låter det inte så mkt så den kommer gå ingenom besiktning med det. men en sak som är knäppt att systemet sitter med org upphängningarna men den slår lite i tvärbalken bakom katten? skruvbara balken.. kan man sätta silikonslang på den som stötskydd så det inte blir metall mot metall? klä den med gummi/ silikon?
tomb
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: fre 03 nov 2006, 11:39
Ort: Stockholm

Re: avgassystem! 2.5''

Inlägg av tomb »

Mitt system slår också lite irriterande i denna "upphängning" så jag funderar på att fästa något mjukt också för att dämpa smällarna lite.
I annat fall tänker jag nog kanske fästa den dikt emot på något smart vis och på så vis eliminera slagen. :)
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip.
Skriv svar