Elfel/kupefläktfel

Allt övrigt om bilen
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nosisfun »

nessa85 skrev:Jag får inte loss kontakten Q den sitter som berget, får loss den på ovan sidan men den vill ta mig fan inte släppa på den undre sidan. Har du något mer förslag på hur jag kan gå tillväga?
du måste lossa plast styrningen som sitter i mitten av säkringsdosan på baksidan "den skall dras åt sidan ca 1cm för att du skall kunna lossa kontaktsycket "Q"
mk2 vr6
nessa85
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 27 jan 2014, 23:18
Ort: Nyköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nessa85 »

Får be sambon att kolla sen eller imorgon för jag har tyvärr ingen aning om hur plast styrningen ser ut. Inte säkert att han heller vet men värt att fråga honom. tack igen :D
nessa85
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 27 jan 2014, 23:18
Ort: Nyköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nessa85 »

Du har möjligtvis ingen bild på den där plast styrning? För sambon visste inte heller vad det va.
nessa85
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 27 jan 2014, 23:18
Ort: Nyköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nessa85 »

Har kollat lite på googel och hittat en bild på baksidan av säkringsboxen. Är det den som jag har markerat som du pratar om?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nosisfun »

japp precis bara att dra den i sidled typ 1cm så öppnar man en typ av spärr så man kan lossa kontaktstyckena på baksidan av säkringsdosan
mk2 vr6
nessa85
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 27 jan 2014, 23:18
Ort: Nyköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nessa85 »

Tack som fan för all hjälp. Ska ut strax och pilla på bilen och se om vi kan hitta felet.
nessa85
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 27 jan 2014, 23:18
Ort: Nyköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nessa85 »

Vi fick loss kontaktstycke Q och säkringen höll. Men kunde inte riktigt hitta vart alla kablarna från kontakt stycke Q går.för jag antar väl att det är den som går på säkring 6? Så imorgon bli det att åka till skroten och peta på en annan bil och ser vart alla kablar går. Kollar på en bild med alla kontaktstycke, relä och säkringarna till säkringsbox och den ända som jag kan se på den som går till säkring 6 är Q2 Svart/röd kabel (main fusebox run power).
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nosisfun »

bifogar ett schema som jag inte kladdat på så kan ni följa kablarna där!

ett hett tips sök på autodata i en bukt nära dej ;) finns mycket bra och veta i det programmet tex kopplingsscheman
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
mk2 vr6
nessa85
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 27 jan 2014, 23:18
Ort: Nyköping

Re: Elfel/kupefläktfel

Inlägg av nessa85 »

Tack som fasiken för all hjälp, vi kollade alla kablar inga som var trasiga eller brända. Det var jordkablarna som gick ihop till en kabel som strulade. Tog isär de och satte ihop de själv. Så nu har fläkten funkat i 1 1/2 vecka typ. :)
Skriv svar