12v uttag, bagageutrymmet R32 2007:a

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
RobertSt
Polerat insug
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 04 mar 2013, 20:54
Ort: SURAHAMMAR

12v uttag, bagageutrymmet R32 2007:a

Inlägg av RobertSt »

Försökte ladda batteriet 'bakvägen' med en cigaretttändarplugg därbak. Tändning på, laddning på. 2,8 A max. Kollade i manualen som sade att säkringen skulle vara på 20A. Så jag steppade upp laddningen till 10A... Plopp! Någon säkring gick.
Kollade i istruktionsboken, misstänkta säkringar skulle vara i kupén, nummer 24 och 26.
Men se, där satt inga säkringar alls! Nu är ju handboken för Golf GTI, tror inte det finns någon för R32?

Cig-uttaget fram funkar som vanligt (tur skall man ha!). Inte för att det är någon jättegrej att uttaget bak slutade funka, men 10A verkar klart underdimensionerat! Någon som kan hjälpa mig?
RobertSt
Polerat insug
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 04 mar 2013, 20:54
Ort: SURAHAMMAR

Re: 12v uttag, bagageutrymmet R32 2007:a

Inlägg av RobertSt »

Mer flax! Säkringen som hade gått var den som satt i proppen! Men frågan kvarstår: var sitter säkringen för bagagerummets el-propp på en R-32:a?
RobertSt
Polerat insug
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 04 mar 2013, 20:54
Ort: SURAHAMMAR

Re: 12v uttag, bagageutrymmet R32 2007:a

Inlägg av RobertSt »

Ja, jag vet ju inte om någon ens följer den här tråden...
Men har man startat den så får man vä 'ro honom iland', eller hur ordspråket nu går.
Jo jag var in till Toveks bil i Trollhättan, och de postade mig hela elshcemat över just min bil. men tyvärr stod det samma fel i den... Suck! Jag kommer att åka in till Västerås i veckan med schemat och bilen för att se om jag får några svar.
Skriv svar