golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Golfvr6power89
Hardcore VR6:are
Inlägg: 274
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 08:11
Ort: Skåne.Ystad

golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Inlägg av Golfvr6power89 »

som topic lyder . är denna motor bult on i en mk2a ? . med mk2a växelåda ? eller måste ja har växellådan från mk3an också ?
samt motorfästen bolt on ?

har sökt runt lite är medlem på ett antal forum men ingen som kan ge en direkt svar på detta . men jag vet ni kan :)
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Inlägg av bossebud »

mk2 har väl en 1.6 diesel?, kan vara att bultmönstret till växellådan e olika, är golf 2:an en 89:a och senare så är det i princip plug n play , dvs du tar styrbox och motor kabelhärva från golf 3:an och och pluggar in allt i reläcentralen som du har i din bil annars är de lite svårare med el dragningen
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Vw-Andreas
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1420
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
Ort: Ljungby

Re: golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Inlägg av Vw-Andreas »

Golfvr6power89 skrev:som topic lyder . är denna motor bult on i en mk2a ? . med mk2a växelåda ? eller måste ja har växellådan från mk3an också ?
samt motorfästen bolt on ?

har sökt runt lite är medlem på ett antal forum men ingen som kan ge en direkt svar på detta . men jag vet ni kan :)

fästen kommer du få ta dem befintliga som sitter i golf 2an om jag nu fattat dig rätt.

1,9tdi har inte mekaniskpump så el centralen o kabelstam måste över? till golf 2an

växellådan <- inte helt säker men , jag tro den ska va bult on också från golf 2an
Vw-Andreas
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1420
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
Ort: Ljungby

Re: golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Inlägg av Vw-Andreas »

bossebud skrev:mk2 har väl en 1.6 diesel?, kan vara att bultmönstret till växellådan e olika, är golf 2:an en 89:a och senare så är det i princip plug n play , dvs du tar styrbox och motor kabelhärva från golf 3:an och och pluggar in allt i reläcentralen som du har i din bil annars är de lite svårare med el dragningen



jaja jag lät dig skriva före mig :(
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Inlägg av bossebud »

jag såg att du höll på o skriva så jag började skriva lite snabbare hehehe
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Golfvr6power89
Hardcore VR6:are
Inlägg: 274
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 08:11
Ort: Skåne.Ystad

Re: golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Inlägg av Golfvr6power89 »

ahh fan låter skit bra ! . ja jag vet 1.6 td är i golf mk2an men 1.9 td vore inte helt fel :) vi får se hur ja göra . sjukt sugen på skaffa mig en mk2 td men det är svårt alla ska ha svin mycket för sina piece of crap bilar = ser ut som fan ) men då vet jag vad jag behöver ! :)
Golfvr6power89
Hardcore VR6:are
Inlägg: 274
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 08:11
Ort: Skåne.Ystad

Re: golf mk3 diesel motor 1.9 tdi bult on i mk2 diesel ?

Inlägg av Golfvr6power89 »

har tittat lite på denna

http://www.blocket.se/skaraborg/VW_Golf ... =23_15&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

men jag vet inte om det är lönt o ha de mecket. får kanske leta efter en original td 1.6 i mk2 men ganska svårt då allting ser för jävligt ut och alla ska ha så överdyrt pris:p
Skriv svar