Kopplingsschema vattenslangar Sharan -97a?

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
LordTTK
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 26 nov 2012, 22:59
Ort: Eskilstuna

Kopplingsschema vattenslangar Sharan -97a?

Inlägg av LordTTK »

Hej!
Någon som råkar ha en kopplingsschema eller kallas det för sprängskiss av hur vattenslangarna ska gå på en Sharan VR6 -97a?
Bytte ut värmepaketet förra veckan, men någon gammal ägare hade kopplat förbi hela värmepaketet så slangarna är kopplade ihop... finns två stycken trevägs kopplingar med slangar bakom motorn, den ena ser ut som att det är original men den är är definitivt inte original koppling.

Och sedan så finns det en givare som ska vara på den vänstra slangen precis vid torpedväggen, vad är det för givare? "tempgivare skulle jag tro?" men är den nödvändig för den "plast" hållaren är helt sprucken till den, och jag tog nya värmepaketet och slangarna mellan torped och "plåthyllan" från en ford och på den fanns det ingen givare där.

Tacksam för svar! =)
LordTTK
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 26 nov 2012, 22:59
Ort: Eskilstuna

Re: Kopplingsschema vattenslangar Sharan -97a?

Inlägg av LordTTK »

Sådär nu är det ihopkopplat, givaren är som jag trodde en tempgivare sen så fattades hela cirkulationspumpen till vattnet, fick göra egna kopplingar och byta en del slang, kunde se på bilder från bildelsbasen hur originalslangarna såg ut. Hoppas detta hjälper någon annan i framtiden som letar efter samma hjälp.
Skriv svar