-Kylartätningsmedel?-

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
X_bitE
17 tummare
Inlägg: 17
Blev medlem: fre 07 mar 2008, 12:30

-Kylartätningsmedel?-

Inlägg av X_bitE »

Tjenare!

Jag har en Golf VR6 92:ans modell som det just har börjat läcka kylarvatten ifrån. Jag tänkte prova någon form av kylartätningsmedel och undrar då om det är någon som har erfarenhet av dessa? Bar's Leaks har jag hört ska fungera jäkligt bra men vill ändå höra era åsikter om dessa medel, om det bara är bluff och bog, eller om det kan göra mer skada än nytta? Har ingen större lust att börja skruva isär runtomkring kylarn för att lokalisera var det läcker ifrån, det är ju så jävla tajt med utrymme i dessa bilar! Så jag vill helt enkelt veta om det funkar lika bra att börja med att prova något av dessa medel som finns på marknaden, för det är ju ändå den lättaste lösningen till att börja med så som jag kan se det.

Tacksam för svar!

MVH

// Dennis
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: -Kylartätningsmedel?-

Inlägg av bossebud »

Jag skulle aldrig använda sådana medel själv , du kan klägga igen andra kylkanaler i motorn, så tajt är de inte för att kunna se km det är kylaren lr nån slang, är de kylaren så byt better safe then sorry, Tryckisätt expansionskärlet med Tryckluft sÅ ser du ganska lätt var d läcker.
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: -Kylartätningsmedel?-

Inlägg av TheDeadDorkster »

kylsystemet är ganska enkelt hos dessa bilar. Just där kylslangarna finns är det ganska gott om plats. Rekommenderar därför hellre att du spenderar någon timme på felsökning och byter den trasiga komponenten.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
lukassjostedt
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: fre 12 feb 2010, 20:17
Ort: Helsingborg

Re: -Kylartätningsmedel?-

Inlägg av lukassjostedt »

Om du fortfarande har i tanken att använda kylartätningsmedel så ska du använda omegas deras medel är det bästa på marknaden då är det svindyrt men värt pengarna
Skriv svar