Problem med OBD1 uttaget.

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
deesant
Tändkabel
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 28 jul 2012, 10:17
Ort: Malmö

Problem med OBD1 uttaget.

Inlägg av deesant »

Fick för mig att ta felminne på bilen.
men gick ej få kontakt med OBD uttaget.
någon som haft problem med OBD 1 uttag tidigare ?
bilen är en Golf Vr6 -93a med den gamla variaten av en SVART och en VIT stick kontakt.
EL är ju inte min starka sida så innan jag börjar felsöka så kanske där finns någon som håller på info om var det brukar klydda
på dessa bilar.
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Re: Problem med OBD1 uttaget.

Inlägg av Pouzar »

Vad använder du för diagnosverktyg ?
Du får skriva lite mer vad du gör, har du tändningen på ex... ?
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar.
PM el Tel: 076-8224087

www.oijoij-society.com
VW Golf VR6T Syncro Variant -95
Audi RS4 B7 V8 -07 ++
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Problem med OBD1 uttaget.

Inlägg av Banzai! »

deesant skrev:Fick för mig att ta felminne på bilen.
men gick ej få kontakt med OBD uttaget.
någon som haft problem med OBD 1 uttag tidigare ?
bilen är en Golf Vr6 -93a med den gamla variaten av en SVART och en VIT stick kontakt.
EL är ju inte min starka sida så innan jag börjar felsöka så kanske där finns någon som håller på info om var det brukar klydda
på dessa bilar.
Har du skaffat en sånn OBD läsare hos clasohlson eller kjell och company osv så måste du hålla inne den LILLA knappen på OBD läsaren MEDANS du kopplar in den svarta och den vita kontakten och vänta på att OBD verktyget's LED lampa lyser grönt.

mvh Florian
deesant
Tändkabel
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 28 jul 2012, 10:17
Ort: Malmö

Re: Problem med OBD1 uttaget.

Inlägg av deesant »

Banzai! skrev:
deesant skrev:Fick för mig att ta felminne på bilen.
men gick ej få kontakt med OBD uttaget.
någon som haft problem med OBD 1 uttag tidigare ?
bilen är en Golf Vr6 -93a med den gamla variaten av en SVART och en VIT stick kontakt.
EL är ju inte min starka sida så innan jag börjar felsöka så kanske där finns någon som håller på info om var det brukar klydda
på dessa bilar.
Har du skaffat en sånn OBD läsare hos clasohlson eller kjell och company osv så måste du hålla inne den LILLA knappen på OBD läsaren MEDANS du kopplar in den svarta och den vita kontakten och vänta på att OBD verktyget's LED lampa lyser grönt.

mvh Florian
Hej
nepp jag använder VAS från Volkswagen.
kör man egendiagnos på den så kopplar allt upp osv, sen kan man välja motor, bromselektronik,airbag, instrumentpanelinsats osv,
klickar man på något av det så söker den och så kommer det fram "FINNS inte" eftesom den inte hittar eller kan koppla .

jag har prövat att koppla ur stereon eftersom det kan fela där ibland, men det funka inte.

jag hatar el så innan man börjar rota så tänkte jag att här finns kanske någon med erfarenhet.
nästa steg är vell att kolla så inte där e avbrott på K-ledningen .
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Problem med OBD1 uttaget.

Inlägg av veärsex »

Har du otur har du avbrott på anslutningen mellan obd-uttaget och ecu'n, har sett sånt förr, jävligt knepigt..

Har ingen lösning åt dig om detta är fallet, förutom en duktig VAG-elektriker som har efarenhet av vr6.
Golf vr6-93
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Problem med OBD1 uttaget.

Inlägg av nosisfun »

veärsex skrev:Har du otur har du avbrott på anslutningen mellan obd-uttaget och ecu'n, har sett sånt förr, jävligt knepigt..

Har ingen lösning åt dig om detta är fallet, förutom en duktig VAG-elektriker som har efarenhet av vr6.
diagnos ledningarna är "skarvade" i en kopplings plint ovanpå ratt stången där får du ett hett tips innan du börjar gräva djupare i elen
och kolla så du har + och - i den svarta diagnos plinten annars fungerar det inte så bra
mk2 vr6
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Re: Problem med OBD1 uttaget.

Inlägg av polomannen »

nosisfun skrev:
veärsex skrev:Har du otur har du avbrott på anslutningen mellan obd-uttaget och ecu'n, har sett sånt förr, jävligt knepigt..

Har ingen lösning åt dig om detta är fallet, förutom en duktig VAG-elektriker som har efarenhet av vr6.
diagnos ledningarna är "skarvade" i en kopplings plint ovanpå ratt stången där får du ett hett tips innan du börjar gräva djupare i elen
och kolla så du har + och - i den svarta diagnos plinten annars fungerar det inte så bra
Kunde inte skriva bättre själv Hannes.. :wink: :wink: :wink: :wink:
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar