Oljeläckage och problem med kylarfläkt

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
VR6-2.8
Polerat insug
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 23 feb 2011, 22:33
Ort: Växjö

Oljeläckage och problem med kylarfläkt

Inlägg av VR6-2.8 »

Det läcker olja någonstans från bilen och min jävla fläkt funderar inte asså den går inte igång när de överstiger 90grader och den jävla oljan som läcker vet ja inte vart fan det läcker ifrån har hissat upp bilen och tvättat och spänt alla skruvar lite och får se om det läcker ftf eller inte, tror inte det kan vara topp packning för oljan är inte vit eller bubbligt..



*justerat rubrik då "HJÄÄLP" inte är speciellt bra rubrik* //Jahappz
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Jaha?
Är det någon form av fråga eller hur ska vi tolka detta?

Du kan inte gå till grönsakshandlaren och veta att du vill ha gurka men bara säga:
Ge mig grönsaker för fan, rappa på!
Omöjligt för honom att veta vad du vill.

Blir svaret att du vill ha hjälp får du nog ta och tagga ner ett par snäpp och sammanfatta dina problem.

Oljeläck? var? under motorn, höger eller vänster, fram eller bak etc.

Vilken fläkt? kupéfläkt eller kylfläkt?
frojden993
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 26 mar 2014, 12:47
Ort: Smedjebacken

Kylar fläkt starta inte!

Inlägg av frojden993 »

Tjena jag har problem med min kylarfläkt. Jag vet inte om det ska vara så men jag tycker bilen går lite för varmt och när fläkten väl slår igång så låter det som en jetmotor och vatten tempen stiger över mitten på mätaren och man tror bilen ska flyga iväg.
Jag har provat lossat på kontakten till givaren på kylaren och provat koppla samman de två lägen som finns där men inget hände. Ett läge klickade det bara i en svart liten box under expansionskärlet och ena hände det inget alls.
Jag tog bort batteriet och allt annat för att komma åt sladden som går från den där svarta boxen till fläkten men kunde inte hitta några spår på kabelbrand. Dock så tycker jag att om det skulle vara kabelbrand från den svarta boxen borde inte fläkten gå alls.
Gravedancer
Turbo VR6a
Inlägg: 81
Blev medlem: ons 16 apr 2014, 15:44
Ort: Stockholm

Re: Oljeläckage och problem med kylarfläkt

Inlägg av Gravedancer »

Friden, hur löste du ditt problem med den högljudda fläkten?
Skriv svar