Skee^s Bil. vR6 Makeover, Slut men ändå inte! :D

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Skee^s Bil. vR6 Makeover, Slut men ändå inte! :D

Inlägg av Skee^ »

Jaa då ska jag börja med, fattigdommen väntar runt hörnet.

Innan hade jag en Golf 4 -99 på 1.6 liter, köpte kjolpaket lysen o massa till den, men när det kom till lackning av kjolpaketet så sålde jag den och bilen för vilken jäkla anledning finns det att köra en 1.6 med kjolpaket.
Bild
Så ful var den inte och den gick rätt bra när man satt ensam i den, utseende mässigt var den kalas.

På bilden där synes mina spinners fälgar, dom har jag kvar och dom kommer sitta på min nya golf, dom fälgarna fick jag importera själv från australien, många gillar dom andra inte, tycker det var ändå kul att folk vände sig om när man kom körande för det är ju inte vanligt, dock tycker folk det är ohygligt kul att sparka på dom så dom snurrar = repor, nästa gång blir det utskällning.

Tillbaka till min nuvarande bil, har inga bilder direkt på den just nu, kan bara säga att den har samma färg som jahappz http://www.garaget.org/?car=28097 . Det är en import sedan 1995 och sedan dess ägts av min föredetta arbetskamrat och gått totalt 4774mil(själv kör jag bara in och ut ur garaget med den 8)

Så detta är mina planer för den:


Multimedia:
Bild 1; Jag har installerat en Pioneer AVIC-X1R GPS. (Kostade mig 5000kr Ny med kvitto) :twisted: Butiken strula till det, kom aldrig några räkningar.
Bild 5; Infinity Ref 7541a 4x111w steg som ska driva dörrhögtalare.
Bild 3; 2 par Infinity Kappa Perfect 6½" component 100wrms effekt.
Bild 7; Högtalare i instrumentpanel; Infinirt kappa 42.7i 4" som ska drivas av bilstereon.
Bild 4; ;Infinity Ref 1211a 1x850rms i 4ohm men kommer köras på 2ohm i 1300w max.
Bild 2;Basen är en Audiobahn AWES10P 10" 900wrms med dubbla Voice coils som sitter reverse på en 20 liters sluten låda med lite fiffiga lysen på(kommer längre ner, bild asså).
Bild 6; Bakom baslådan Kondensator; 20Farads konding från Lanzar.
Har 21mm2 strömsladdar från batteri, funderar på att öka till 30mm2.
Har byggt om bagaget lite lätt för att kunna hålla alla steg finare.
Allt utan stereon & lilla steget som har vit bakgrund har inte kommit än, ligger med Fedex Express från Usa = Halva priset.
Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild
Inte riktigt färdig med bagaet hänger lite sladdar i övre delen men ungefär åt det hållet kommer det se ut, allt är förstärkt så stackars den tjuven som går in i min bil, han kommer nämligen stå kvar i den när bilen ringt upp mig och jag kommer med baseboll trädet.
Vill ha bildskärmar i nackstöden men köper hellre motordelar just nu.

Finns det någon här som kan göra glasfiber i bagage utrymmet och vill hjälpa mig med det mot en penning vore det snällt.

Bilen:
Har beställt och betalt ett komplett kjolpaket från CSR i Tyskland, för oss VW ägare är Tyskland och EBAY.de paradiset.
Iaf fronten består av en grill från Audi a4 med a4 dimljus. Bilder visar bäst hur delarna ser ut :P
Bild Bild BildBild Bild Bild Bild
Dock ingen Böser look på huven, det får vänta€€€.
Rutorna ska tonas i Relfex rött med solfilm från Foliatec.
Du ser också mina Spinners fälgar med nya sulor på (Bf Goodrich 225/30/18 ) fick även sära på spårvidden en bit, 8 fram och 10mm bak, ska skaffa riktiga spårviddare till sommarn just nu är det biltema men det räcker för in och ur garaget.
Lyktor ska med köpas men jag kan inte bestämma mig:
BildellerBild
Båda två har blinkers funktion, tvekar på Angel eyes, verkar vara för mycket. den andra är Golf 5 stil.


Motor:
Just nu ä den Standard 2.8L Vr6a, kollar just nu med C2Motorsports om att köpa ett Kompressorkit av dem, älskar ljudet (dags att fylla på jägermeistern i glaset.) så 285Hk säger dom man ska få från början.
Sen är det et större avgassystem från katten o bak med DTM utblås.
Sportstötdämpare och sänkt lite.
Olja/filer och kylarvätska ska bytas och samtidigt ska jag nog spola ur kylarsystemet.
Bild BildBild Bild
Kompressorn är på första bilden sen har jag en topp jag köpt dock inte säker på om jag ska använda den än, sen har jag den 3&4e bilden ska kolla vad det är(kan inte tyska) men det ser bra snyggt ut..

Fasen och jag som ville resa till Japan :? får väl vänta.
Senast redigerad av Skee^ den mån 10 sep 2007, 00:49, redigerad totalt 23 gång.
Gamla bilen!
Bild
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

detta kan inte bli annat än bra! riktigt fint ljud och kjolpaket!
btw; lysena till höger!
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Användarens profilbild
Jahappz
Site Admin
Inlägg: 800
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
Ort: Värnamo

Inlägg av Jahappz »

kul projekt! :)
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Användarens profilbild
Patte
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 07:19
Ort: Linköping

Inlägg av Patte »

Verkar riktigt lovande de här! Kjolpaketet va grymt läckert! :D
nää
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Inlägg av Henric »

jag tycker att motor grejerna och ljud grejerna va rikitigt roliga prylar men altså det där kjolpaketet va ju hemskt...


Mvh Henric
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

:twisted: Nåväl man kan ju inte ha samma smak, det må se lite annorlunda ut nu men jag tror det kommer se fint ut när det sitter på.
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Hittade ett par härliga backspeglar =) passar in i temat.
Bild Bild
Gamla bilen!
Bild
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

Skee^ skrev:Hittade ett par härliga backspeglar =) passar in i temat.
:shock:

jaja, smaken är som baken...
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Ska nog inte använda den bakspoilern, finns det nåtgot intresse på den?
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

va fick du ge för front + grill blev sugen på ett sånt kitt det ser ju grymt ut
mk2 vr6
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Spoilern själv gick på 6200 kr sen behövs nya framlyktor för blinkers.
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Lyktor beställda och kromad sak på bagageluckan! blir lite krom på den med.
Bild Bild Bild
Nu saknar jag backspeglar, beställs snart med.

Bakspoiler som visas på första sidan har förmodligen blivit såld inann jag ens fått den och kommer ersättas av en annan som jag tittar på.

Köpte lite asfaltsmatta till dörrarna idag för bilhögtalarna som kommer på tisdag och ytterligare högtalarkabel till subban som jag kommer köra in lugnt o fint.

Edit: även lagt bud på en kopphållare till bilen, ett måste. :P
Senast redigerad av Skee^ den mån 08 jan 2007, 14:39, redigerad totalt 1 gånger.
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
Genuine
Vr6 Beroende
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 apr 2006, 01:40
Ort: Bjärred

Inlägg av Genuine »

RIKTIGT fett projekt! Ska folja detta som en blodigel! Kjolarna ar sjukt feta!
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Dessa saker har kommit, dock så saknas chrom ringen till grillen, det ska man tydligen säga till själv om när man betsäller, själv tycker jag det är bättre om man kan tyska till att börja med så man kan läsa skiten.
Bild Bild BildBild Bild
Den svarta är istället för vinge nåt jag ska sätta på bakrutan.
Bakspoilern är inte med här på bild då jag hittat en annan jag ska ha.
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Så här ser bilen ut nu, första bilden jag har på dagen. (bilderna är tagna med mobilen så bilderna är lite kassa)
Bild Bild

fick också reda på att mina sissta stereo delar har lämnats över till posten från fedex, så snart SNART.
Gamla bilen!
Bild
Skriv svar