Wallarns VR6 Syncro - Ladugårdsfyndet!

Här skriver du om ditt projekt
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Wallarns VR6 Syncro - Ladugårdsfyndet!

Inlägg av VWallin »

Maxxecu, Link eller Ecumaster vore ju mumma. Jag själv funderar på att prova ett Ecumaster :) jag tror det räcker gott och väl!
Wallarn
Polerat insug
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 26 jul 2011, 17:44
Ort: Herrljunga

Re: Wallarns VR6 Syncro - Ladugårdsfyndet!

Inlägg av Wallarn »

Maxxecu, Link eller Ecumaster vore ju mumma. Jag själv funderar på att prova ett Ecumaster :) jag tror det räcker gott och väl!
Känner lite så jag också, kommer ju på sin höjd gå att plocka ut ca350 hk med maxladdet på 1.2 bar med kompressorn, så ett Maxx känns lite överdimensionerat, även om det finns så mycket godis till det! Jobbarkompisen kör med ett Maxx i sitt bygge som han är väldigt nöjd med, men han är lite prylbög som överdimensionerar och lägger mer tid och pengar än han någonsin kommer få utnyttja :D

Hur funkar det nu med sprut vs coilpacket, om man ska ordna fram ett coilpack från Ford, köra på original tills det klappar ihop eller bygga ett med MSDspolar? Kanske rent av köra på VAG-spolar?


I bränsleväg har jag tänk ha en catchtank med pump i bagaget, ställbar btr och mina 315cc spridare så länge, men hur långt räcker dom spridarna tro? 250-300hk? :)
Tiny
Chips-trimmare
Inlägg: 367
Blev medlem: fre 07 dec 2012, 22:43
Ort: Umeå

Re: Wallarns VR6 Syncro - Ladugårdsfyndet!

Inlägg av Tiny »

Wallarn skrev:.....Växellåda ska hämtas upp, ............Det ligger en bakvagn med haldex och diff i bagaget på brukisen
Är du medveten om att vanliga(syncro) vinkelväxeln och den som sitter på haldexbilar har annan utväxling.
Man måste ha matchande vilkelväxel till den bakaxel man tänker köra med.
Dra en googling så ser du skillnanden.
Jocke.H
Bilmekaniker på Tiny Speedshop.
Förut på Motorcentralen(VAG).
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Wallarns VR6 Syncro - Ladugårdsfyndet!

Inlägg av z-vr6nitrous »

Sprut val just nu helt klart link eller maxxecu.
Väljer du link så kan jag bistå med god support samt startmapp, även mappning kan jag ordna på distans så den går ok innan du glider in för en mappning.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Re: Wallarns VR6 Syncro - Ladugårdsfyndet!

Inlägg av Maiden-VR6 »

96 OBD2 12V VR6 med kompressor og sprut?
Koster mer enn det smaker. 1bar er ca max ladd, og 360cc spridor holder fint.
Kjøp brukt UM software på vwvortex.
12V, 35R/1.06, 02M, 630cc Pro Maf.
Användarens profilbild
Smunkish
Hardcore VR6:are
Inlägg: 275
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 18:11
Ort: Oskarshamn

Re: Wallarns VR6 Syncro - Ladugårdsfyndet!

Inlägg av Smunkish »

Visste inte att den klarade av 1.2 bar, trodde typ 0.8 var max då steg 3 var det förut men dom har slutat sälja det remhjulet. Var själv i tankar på uppgraderingar förra året. Lycka till iaf, detta kan bli kul att se! Jag har chip för steg 2 OBD2 liggandes från Giac liggandes om du nu inte ska köra sprut (Har samma kit fast obd1 på min)
Skriv svar