Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av Affa »

Behöver en justerbar BTR ??
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av mathias »

Det var inte meningen att vara oförskämd, såg att det såg lite hårt ut att skriva så som jag gjorde.
Ber om ursäkt för det.
Vad jag egentligen menade: Behövs det en justerbar btr för att få till bra afr värden?
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av Affa »

Det är lungt Mathias :)

Jo för min del, har justerat AFR värdet lite genom att blandat E85 och bensin förut, men vill hellre köra ren 98 eftersom chippet har tändningsinställningar för bensin. Sen ska jag öka dimensionen på LMM huset, så behöver nog finjustera med en justerbar BTR. Får ser hur det går.

Edit: Fick silikonslangarna idag, så har satt på 3.25'' LMM huset:
Bild

Angående BTR:en blir väl så att jag måste skaffa adaptern att sätta istället för orginal BTR:en så det blir som en slanganslutning. Sen från Malpassi BTR kan man dra en slang direkt till returledningen? Så skippar man att använda fuelrailens retur.
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av VanDamage »

bara borra ur orginal btr:en och sen sätta en Ljusterbar inline på innan fuelrailen
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av bossebud »

Du kan nte sätte en btr innan fuelrailen jesper... En btr sätts på returledningen, då bestämmer den hur mkt bränsle som går tillbaka och på så sätt kan den ibehålla ett konstant tryck,att sätta den innan fuelrailen så skulle du inte ha nå tryck i fuelrailen.
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av SPW »

http://www.bar-tek-tuning.com/benzindru ... 8t+r32.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tittade du på dessa alternativ om du inte ska byta ut hela fuelrailen?
Jag vet dock inte om dessa är bra men passformen ser ut att sitta som en smäck i orginal railen.
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av bossebud »

Har anänt en sån förut, men ... Den funkade inte tillfredsställande..

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... ID=EBAY-DE" onclick="window.open(this.href);return false;
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av Affa »

bossebud skrev:Har anänt en sån förut, men ... Den funkade inte tillfredsställande..

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... ID=EBAY-DE" onclick="window.open(this.href);return false;
hmm ok, det var ju en sådan jag tänkte på :(

Aja ska köra slut på blandningen av E85/bensinen i tanken, reseta ECU:n och prova ren 98 med nya LMM huset. Om jag har jävligt mycket tur så kanske AFR värdena på fullast osv blir ok :P

Kanske värt att prova den SPW föreslog ?
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015

Inlägg av SPW »

Ecs tuning har en liknande justerbar btr för orginal fuelrail.
Samma omfång 0-5bar...

Lite annan design.
Om du inte returnerar den du beställt så borde ju Bosses förslag vara det ända du kan använda sig av med org rail. Blir flera skarvar på det alternativet.

Hoppas du hittar ett sätt som du vill prova vidare på nu. :)
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av VanDamage »

VanDamage skrev:bara borra ur orginal btr:en och sen sätta en Ljusterbar inline på innan fuelrailen
skrivet - 05:32 sorry såklart att den ska vara efter
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Affa's VR6T Syncro 98

Inlägg av bossebud »

VanDamage skrev:
VanDamage skrev:bara borra ur orginal btr:en och sen sätta en Ljusterbar inline på innan fuelrailen
skrivet - 05:32 sorry såklart att den ska vara efter
Hehehe
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015

Inlägg av Affa »

Ställt på bilen idag, vid gaspådrag har det uppstått ett ljud som är snarlikt med "boost leak", vet någon om ett LMM hus av metall kan skapa ett "fläkt ljud" vid gaspådrag? Ljudet hörs tydligt vid uppnått laddtryck.
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015

Inlägg av z-vr6nitrous »

Mycket möjligt.
Trycktesta annars för att vara säker.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015

Inlägg av Affa »

Inte hänt mycket med mitt projekt, bytt diverse delar:

- ny vevaxel positionssensor
- nytt coilpack
- nya SKF hjullager fram (skönt att slippa "dånet" vid svängar i hög fart)

Bytte ju stift och tändkablar (till magnecor) i höstas, så i princip hela tändsystemet utbytt. Bilen går rent och fint nu iaf, tycker att motorn går lite jämnare och att den vibrerar lite mindre efter bytet av vevaxelsensorn.
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015

Inlägg av Affa »

Efter en sommar med mycket jobb har jag äntligen monterat dit Malpassi BTR:en.

Satte BTR:en direkt efter fuelrailen, så jag kan endast höjja bränsletrycket. Kör nu på ren E85. Ska i med en ny pump i tanken också så fort som möjligt. Kan ni ger förslag på en bra pump att sätta i tanken, räcker att den klarar 300hk på etanol.

Edit: bytte samtidigt tillbaka till orginal LMM-huset som är lite mindre, så behöver jag inte höjja bränsletrycket så mycket.

Bild
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar