Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av SPW »

Oo vilken tid du hade fått om hardyn hållit!
Vad händer nu om den inte håller?
Ny likadan?
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »

Jag vet faktiskt inte. Skulle ha hittat en bättre från nån annan bil att sätta dit :) Ska på skroten idag och kika lite!
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av bossebud »

Använder du mk3 syncro kardna ?
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »

Nej, golf mk4!
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »

Lagade bilen igår kväll. Det blev en hardy från en skoda superb 2011. Den såg köttigare ut så hoppas den håller :)
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av bossebud »

Undra om man inte ,kan göra en i stål /alu , skulle väl hålla mkt bättre, men visst då kanske nästa grej går slnder ,kanske bra att ha en failsafe :)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »

Jo det kan man! Problemet då blir att om det inte är 100% linjerat med kardan så kommer det gå sönder ännu mer!

Pratade med dansken som kör 1200hk och han kör original hardy. Hoppas det bara var pga ålder som den gamla dog. Den hade trots allt 15 år och 35000mil på nacken! Den nya har bara 6000mil och 4år :)
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »


Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av bossebud »

Grymt jobbat mikael
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av SPW »

Så han från Danmark har mk4 hardyn?
Det var dä märkligt att din gick åt pipan då.

Starkt jobbat att laga det med desamma!
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »

Japp det stämmer. Som sagt så beror det nog på åldern på den jag hade. 15år och 35000mil tar nog ut sin rätt!
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »

Då tar vi en liten update då. I onsdags förra veckan körde jag ordentligt ras. Alla vevlager skrot, veven skrot och en stake skrot :( För ca 1 månad sedan lossnade oljereturen och bilen tömde ur sig all olja och min oljetryckslampa var urkopplad. Vid första anblick så verkade allt ha klarat sig men efter förra helgens körningar så blev det antagligen riktigt dåligt. Lagerna blev säkert lite tussiga då och sen har det bara blivit sämre.

Hur som helst så fick jag tag i en vev ur ett block som stått utomhus i typ 6 månader utan topp. Konstigt nog så hade veven och lagren klarat sig så det blev lite panikmeck! Som tur var så kom min vapendragare Milberg upp och hjälpte till så på en kväll så var motorn ur och demonterad. Det gick lite sådär när vi skulle montera ihop allt typ kl 01 på morgonen, överfall sattes åt fel håll osv men på lördag satt veven där med en ny stake och bättre beg lager.

Resten av dagen tillbringade vi på ett grymt event, Gymkhana Drift. Det blev inte så mycket mer gjort med andra ord. på Söndag monterade jag ihop hela motorn igen och igår lyftes den på plats och startade. Idag skruvade jag det sista och körde hem bilen igen och verkar funka fint! Vilket jäkla krig alltså!

Bild

Bild

Fantastiskt att veven och lager överlevt när det såg ut såhär i donatorblocket!
Bild

Bild

Snart ihop igen!
Bild

Uppstart


Inkörning :cool:


Tror ni jag missar min nya oljetryckslampa?
Bild
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av SPW »

Tråkigt ras men det löser ett sådant kompetent gäng!!
Ännu en gång bra jobbat!
Vad gott den låter! :)
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av bossebud »

Har nog inte insett hur stor snäcka du har förrens nu :D fy jävlar
Duktigt stressmekande!!!
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Inlägg av VWallin »

Då blir det en tråkig uppdatering. I fredags när jag skulle åka till Åre så blev det panik.
Vid en omkörning så blev det av någon anledning den värsta baktändningen jag någonsin
upplevt. När jag väl stannade så såg jag hur det slog upp flammor ur grillen och glipan
mellan huv och skärm. Som tur var så hade jag en full vattenflaska bredvid mig och en lortig
garagetröja så jag fick tack och lov stopp på elden.

Värre panik har jag nog aldrig kännt. Allt som brann upp går att ersätta men bilen är svårare.
Det som blev skrot är, Insug, ventilkåpa, spridare, all motorel, grill, frontplåt, huv, tändkablar
och tändspole. Kunde ha varit värre! Som tur var så klarade sig sprutet och motorn går runt på
starten och låter frisk. Nu blir det nya tag och bygga bättre. Dessutom aldrig mer ta ur brandsläckaren ur bilen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar