Golf MK2 VR6 Turbo 4motion

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av bossebud »

du kom på en sak skulle inte du regga bilen med turbo o etanol? du kan få lite problem med en sån stor turbo vid reggning trots lågt ladd :s allt ska typ va anpassat för vad motorn ska prestera dvs väldigt liten turbo o lågt ladd typ 0,2-0,3 bar det är vad jag fick för info från gustaf ulander en sfro bes. man
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av VWallin »

Nä det blir inte nu...jag har pratat med min sfro man och gustaf och dom tycker jag ska vänta tills
Det blir nya regler (snart). Kommer då självklart slänga på något mindre....tex en k24 eller något annat blött :)
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av bossebud »

men kommer inte dom ändra reglerna så man inte får konvertera till etanol med turbo?!?!?! heheh annars har jag fått allt om bakfoten för meningen med ett smyghål i lagstiftningen e väl att den kommer täppas till? lr kommer det någon lag som gynnar oss bilbyggare =)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av VWallin »

Det kommer komma nya lagar som kommer öppna upp för vissa modifieringar av
Motorer. Däribland turbo och annan typ av överladdning. Självklart kommer man inte kunna
Ha hur mycket effekt som helst men det kommer ju gå :)
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av bossebud »

bra att du kommer med goda nyheter!!!!! =)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av VWallin »

4" downpipe i rf klar :) var ett helvete att få ihop med svetsen jag hade att tillgå.
funkade bara med pedal, elektroden ramlade ut handtaget 100ggr pga färdig hylsa
och skitkonstig tändning...usch.

Bild
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av bossebud »

Ser bra ut!!!
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Puckad
Vr6 Beroende
Inlägg: 52
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 16:53
Ort: Kungsör

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av Puckad »

ser riktigt bra ut !:) . ska följas !
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av VWallin »

Tryckrör klara :) få se om det kanske blir uppstart imorn!
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av mathias »

4" dp är jävligt manligt! Får du verkligen plats med det mellan styrväxeln och torpeden?
Hur grovt blir resten av systemet?
Show us the meaning of haste
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av VWallin »

Japp den går till och med att ta bort snabbt om man vill :P trodde faktiskt inte det skulle gå. 3" blir resten av systemet men direkt efter downpipen kommer det sitta ett yrör med en cutout
Ventil så man kan väsnas lite vid behov :)
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av VWallin »

Stökigt och jäkligt men såhär såg det ut imorse iaf. Är lite mer gjort nu och imorn kommer icn :)
Bild
Cham
VR6-mentor
Inlägg: 444
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 11:31
Ort: Skåne

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av Cham »

90Graders vinkeln (insugsröret) borde du göra lite störe radie på tycker jag eftersom du förlorar nästan 10 % flödde på skitet för du får en turbulens vid 90Gradern.
VW Corrado Vr6 -94
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av veärsex »

En 45gr strax efter fjäderbenstornet och en 45gr istället för 90gr kanske hade varit att
föredra, jobbigt att göra om och frågan är om du förlorar så mycket att det är värt att göra om..
Golf vr6-93
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Golf MK2 VR6 Turbo

Inlägg av z-vr6nitrous »

Mmmm nja, hade nog hellre lagt krutet på att bygga nytt insug med större volym, dock svårt att få till det pga plats brist men en liten tumregel sägs vara 1.5x motorvolymen och ska man krångla till det lite till så lika långa runners
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Skriv svar