För dyr försäkring

Vilket bolag har du?
Och hur mycket betalar du?
Bra/Dåliga/Billigast/Dyrast
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Sätt den på nära släkting mormor eller morfar eller dylikt ;)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Användarens profilbild
Vr6Variant
Vr6 Beroende
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 17 feb 2004, 16:22
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Vr6Variant »

Förstår inte att man är villig att reskera att sätta bilen på någon annan när ni vet att man kan bli utan ersättning. Då kan man ju lika järna köra oförsäkrat eller bara trafik.
Golf Vr6 Syncro Variant Turbo ©
Kasken
17 tummare
Inlägg: 17
Blev medlem: tor 15 feb 2007, 14:53

Inlägg av Kasken »

Vr6Variant skrev:Förstår inte att man är villig att reskera att sätta bilen på någon annan när ni vet att man kan bli utan ersättning. Då kan man ju lika järna köra oförsäkrat eller bara trafik.
Första vettiga svaret i denna tråd, skam att det kom så sent som på sidan 2...
Vad en bil kostar att försäkra kollar man upp innan man köper bilen, har man inte råd att försäkra den så ger man faan i att köpa den, allt detta snack om att skriva bilen på morsan/farsan/mormor/whatever drar bara forumet´s namn i skiten. Tänk på att det är inget annat än rent o skärt bedrägeri.

VR6or är faktiskt billiga att försäkra om man jämför med andra bilar i samma storlek med liknande vikt/effekt förhållande. Glöm heller inte den skatt som snart kommer på trafikförsäkringen, borde bli runt 1000:- året ungefär på en VR6.
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

min ligger på 3200 på min far halv försäkring här i Luleå som endå inte är en så värst lugn stad när de gäller inbrott. Så jag tyckte jag fick en ganska låg försäkring iaf =) synd att behöva betala 1000 kr i månaden bara för att köra en bil när man då knappt har råd med soppa och service ;)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Lundholm
Ny vaxad
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 13 jan 2009, 21:13

Inlägg av Lundholm »

har en vr6-a syncro med helförsäkring från if på. den står på morsan givetsvis och ligger strax över 6000 per år :P
Användarens profilbild
GreenGhost
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 05 jul 2009, 20:34
Ort: Täby

Inlägg av GreenGhost »

Fördelen med att själv jobba extra på försäkringbolag är [glow=red]80% [/glow]rabatt 8)
Golf Vr6 -93
230hk
Marcus_E
VR6 Guide
Inlägg: 114
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 10:43
Ort: Helsingborg

Inlägg av Marcus_E »

Jag har halvförsäkrat den på mig själv idag, hoss IF, jag får betala 12000 per år, jag ska iaf kolla upp några försäkringsbolag och se om någon är bättre
/ Marcus E ;)

Golf Vr6 1992
steevo
Vr6 Beroende
Inlägg: 52
Blev medlem: fre 20 feb 2004, 18:05
Ort: Umeå

Inlägg av steevo »

5200 helförsäkring, 3700 halvförsäkring, på mig!! :lol:
Användarens profilbild
GreenGhost
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 05 jul 2009, 20:34
Ort: Täby

Inlägg av GreenGhost »

Smiter in med att jag pyntar 3600 i helförsäkring :)
Golf Vr6 -93
230hk
mellblom
Tändkabel
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 00:08
Ort: Västervik

Inlägg av mellblom »

GreenGhost

fixa in mig via bakdörren? :D
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

Mao om jag lånar min pappas bil, (eller vems som hälst för den delen.) kan då försäkringsbolaget neka att betala ut ersättning för bilen ?
Det har jag Väldigt svårt för att tro.
Visst, den huvudsakliga brukaren ska stå som ägare på bilen, men de kan lika gärna hända på era föräldrars bil om ni är ute och spinner med den. Får man inget då eller bara för att "ens son kör bilen"?
Ja menar, dom kan ju inte bevisa att bilen är barnets.

Pappa har en svart golf vr6 -98.. ja har ingen... enligt papprena.
Cham
VR6-mentor
Inlägg: 444
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 11:31
Ort: Skåne

Inlägg av Cham »

Prova med Trygghansa jag betalar 8000kr helförsäkring för hela året. tycker det är rätt så okej.

Corrado Vr6 -94 och är 24 år

och det va det billiagaste jag hitta.

If gav mig runt 17 900kr i månaden så det är ju JÄVLA stor skillnad.
87krille
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 23 jun 2009, 18:41

Inlägg av 87krille »

Gäller inte försäkring när man skriver den på sin mamma/pappa?.. syrran har(hade) sin bil skriven på pappa krockade den= skrot= fick pengar för den..

Har min vr6:a försäkrad på pappa i foksam, helförsäkrad betalar 1550:- halvåret.
Då är det även skrivet att person under 25 kör den.
Användarens profilbild
B4VR695
VR6 Guide
Inlägg: 125
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 08:32
Ort: Farsta, Stockholm

Inlägg av B4VR695 »

Jag brukar jämföra försäkringar på Compricer.se. Mycket bättre än Insplanet.

Betalar runt 5.000 kr/år för halvförsäkring hos Gjensidige. Förra året var det dryga tusenlappen mer. Blir lätt så när man bor i ett högriskområde och inte har garage.
Hade först tänkt byta försäkringsbolag till Alerto, men kom fram till att jag nog byter bil istället till någon som är billigare i drift och framför allt nyare.

/Håkan
OPEL, en bil för stora män, för de små trillar ut genom rosthålen. :)
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Bolagen är rena skojjarna.

Enda som funkar är att när avtalet är på väg att löpa ut tar man ett par timmar och ringer runt.
Nu sist snackade jag med Trygg Hansa om hemförsäkring och vi halkade in på bilar, han tyckte vi kunde slå Golfen för att se vad dom skulle ha.
Jag tyckte det känndes onödigt för dom har alltid legat topp 3 i att vara dyrast.
Visar sig att dom ville ha 300kr mindre per år än vad jag betalar idag hos Vesta, ca 5100 med lägsta självriskerna, 1000mil/år, parkering ute, lägenhet, helförs och i högrisk område.
Förvisso är jag ingen ungdom ;) men ändå, dom har alltid lirat i stora grabbarnas liga med priser mellan 10-15k/år.

Så kontentan är att kolla runt, försäkringsagenterna på olika sajter är generella och ger inte alltid total info.
Hellre påverkar jag det själv med att ringa lite olika bolag :)

Psst, frugans Passat gick från 8k/år hos Trygg till 5200/år hos Folksam, endast körtkort i 3år etc.
Skriv svar